Gå til innhold

Ang begravelse min form

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dårlig gjort av meg å kun komme på minnestund etter begravelse når jeg er høygravid, kvalm og generelt ikke i form? Dette gjelder ikke familie, men bekjent gjennom jobben. Orker lite av gangen.

Anonymous poster hash: ed928...7e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bare delta på det du orker. Hadde du vært i enda dårligere form hadde du kanskje måttet droppe begge deler. Antakeligvis vil ingen legge merke til at du ikke er med i kirken uansett.

Anonymous poster hash: 0183d...920

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde vært i form hadde jeg enten droppet begge deler eller droppet minnestunden og gått i selve begravelsen. Det er mange som er med i begravelsen og som ikke går i minnestunden om man ikke stod den avdøde veldig nært. 

Anonymous poster hash: e2ea6...504
Skrevet

Hadde heller møtt i kirken enn i minnestund om du bare orker en av delene. Minnestunden er vel mest for de nærmeste.

Anonymous poster hash: ace39...3b8

Skrevet

Jeg hadde valgt kirken i så fall. Da får du tatt farvel med den avdøde.

Skrevet

Det er begravelsen som er det viktige, minnestunden etterpå er bare sosialt prat.

Dra i begravelsen eller dropp begge deler. Å bare velge det "koselige" på slutten blir for rart i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: ded4d...49e

Skrevet

Stemmer også for at du bør gå i kirken, og heller droppe minnestunden om du bare klarer en av delene.

Skrevet

Jeg hadde gjort omvendt, møtt i kirken men droppet minnestund. Er vel mest de nærmeste i minnestunden, mens de som bare vil vise medfølelse og respekt kommer i kirken?

Anonymous poster hash: 413fa...594

Skrevet

Enig med de andre. Gå i begravelsen og heller dropp minnestunden.

Skrevet

Men dette gjelder en pasient og vi skal samles etterpå ansatte + familien på arbeidsplassen for å minnes. Like dumt enda? Jeg sliter med å kjøre bil og det er litt langt vekke, arbeidsplassen er rett ved.hi

Anonymous poster hash: ed928...7e6

Skrevet

Jeg hadde heller valgt selve begravelsen og droppet minnesamværet. Det er det som er det vanligste! I tillegg slipper du å være sosial i kirken, du kan sitte i ro med øynene lukket om du vil ;) så hilser du på de pårørende før du går hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...