Gå til innhold

Gaveåpning i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ansvaret for å åpne gaver i et bryllup og lurer på om dere har noen tips og triks?

Jeg har tenkt å kjøpe to sett nummererte klistremerker og sette ett merke på kortet og ett på gaven, samt føre liste over hva de får fra hvem. I tillegg trenger vi poser å sortere søppel (gavepapir) i. Noe mer jeg må tenke på?

Vi blir totalt tre stk til å pakke opp og sette det pent fram.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og en kusine åpnet for en annen kusine . Hun pakket opp og jeg skrev liste over navn og hva de fikk. dermed fikk brudeparet detaljert liste over hvem og hva .

Anonymous poster hash: ccf61...7fb

Skrevet

Skriv penge sum på kortet gjerne med blyant å samle inn penger i en konflut ta vare på den til du kan levere den fra deg.til brudebaret.

Skrevet

Ikke pakk ting ut av eskene i tilfelle det skal byttes! Vanskelig å få ting til å ligge akkurat slik det lå opprinnelig. (F.eks skåler, kopper, glass osv)

ha en bok der du skriver ned nummeret, hvem det er fra og hva som var gaven.

Anonymous poster hash: 4ec8c...aa6

Skrevet

Kjøp enkle, hvite klistrelapper, så kan du skrive på nummer med penn. De fleste har en ting å merke, noen har to, noen 4 osv

Anonymous poster hash: dcbac...f56

Skrevet

Takk for råd! 😊 Ca hvor lang tid bør man beregne? Blir omtrent 70 gjester.

Skrevet

Ha med et pengeskrin som kan låses til å legge kontanter og gavekort i, og avtal hvem som kan ta ansvar for skrinet.

Vi hadde det i en låst bil som skulle hjem om natten, så det ikke stod ubevoktet i lokalet.

Skrevet

Husk at noen har mer enn en gave få med alt. Vær forsiktig vet om bryllup hvor gaver har blitt knust under gaveoppakning.

Anonymous poster hash: 378df...0b0
Skrevet

Det er vanlig at bruden selv sørger for klistremerker, bøker til å skrive i og søppelsekker altså..

Anonymous poster hash: 251ad...308

Skrevet

Ville beregna 3 timer? Og brudeparet bør stå for nødvendig utstyr.

Anonymous poster hash: bc114...3bd

Skrevet

Ville beregna 3 timer? Og brudeparet bør stå for nødvendig utstyr.

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk hvor det byttes mye bryllupsgaver og har en bønn.

Ikke skriv eller fest klistremerke på framsiden av eskene/varene. Det ser så stygt ut og mange vil ikke kjøpe ting som tydelig har vært på rundtur.

sett merke diskre på baksiden.

Anonymous poster hash: 48a6b...b4e

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden,men hvem pleier man å tildele denne oppgaven til? Det kan vel ikke være noen som skal være gjester i selskapet? Gavene åpnes vel fra folk kommer til selskapslokalet og utover? Hvis det tar 3 timer får de jo ikke med seg middagen? Må vi leie inn ekstra folk til dette? Skal gifte oss neste år 😃

Anonymous poster hash: 8b78b...150

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden,men hvem pleier man å tildele denne oppgaven til? Det kan vel ikke være noen som skal være gjester i selskapet? Gavene åpnes vel fra folk kommer til selskapslokalet og utover? Hvis det tar 3 timer får de jo ikke med seg middagen? Må vi leie inn ekstra folk til dette? Skal gifte oss neste år 😃

Jeg har åpna gaver i bryllup og gifta meg selv. Har hendt at jeg har holdt på etter middagen, men ofte ferdig før. Begynner rett etter vielsen og holder på helt frem til middag. Går da glipp av hele mingleperioden med servering av drikke og frukt/snack. Ber ikke de nærmeste gjøre det ;)

Skrevet

Jeg har vært med å åpne gaver i bryllup til venninner. Vi var flere og startet rett etter vielsen. Ikke noe problem med middagen, rekker man ikke alt før,tar man det etterpå, men det har ikke vært nødvendig. Husk det tar tid før brudeparet kommer til lokalet (de fleste tar bilder etter vielsen)og når de kommer starter ikke middagen med en gang. Jeg har gjort det sammen med andre venninner, så helt greit å slippe mingling med folk jeg ikke kjenner.

Anonymous poster hash: dcbac...f56

Skrevet

Vi var kusiner , starta så fort kom til stedet hvor festen var. Brukte vel over 1,5 time. Gikk glipp av minglingen , og ble henta å måtte komme ned etter alle var satt seg 😖 Så egentlig dumt at er noen gjester ja

Skrevet

Og bruden står for utstyret .

Skrevet (endret)

Jeg anser meg som ganske nær venn av brudeparet og jeg har tilbudt meg å hjelpe til. I dette bryllupet skal vi åpne så mye som mulig før selve vielsen siden det er kort tid mellom vielse og middag. Og om jeg går glipp av litt mingling - helt greit! 😊

Og ja, jeg er selvfølgelig gjest!

Endret av mortilknerten
Skrevet

I bryllup hvor jeg har vært før, har det ofte vært to-tre gode venninner av bruden som har pakket opp. Og det har da sett ut som om de har hatt det gøy også, aldri tenkt over at de går glipp av minglingen. Og jeg regner jo med at de også har fått velkomstdrink mens de har holdt på.

Det viktigste må jo være at man velger noen med litt ordenssans og som man stoler på.

Skrevet

du får klistrelapper og hefte på tilbords. De er veldig grei. Greit å ha to sett med lapper ettersom noen gjerne gir flere gaver enn en. 
3 venninner åpnet for oss. tok nok ca 1-1,5 time. 60 gjester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...