Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Har skrevet her før om at jeg er inni i en vanskelig tid. Slutt med kona etter 20 år, tre barn sammen. Hun har møtt på en ny etter noen mnd som jeg synest er vanskelig siden vi fortsatt bor sammen og ikke har funnet ut av ting og tang. Jeg er borte på jobb og kommer vanligvis hjem på torsdager, men må jobbe denne Tors pga ferie. Da får jeg høre at hun skal bort en tur på kvelden og eldstemann skal sitte barnevakt noen timer. Vet ikke, men 90% sikker på at der er for og treffe han. Ungene klarer seg fint alene, men mener at det for heller vente når ungene må være alene. Eller er jeg helt på bærtur på denne?? Anonymous poster hash: cd652...48c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Om ungene klarer seg helt fint alene regner jeg med de er gamle nok til at det er forsvarlig? Du er bare nødt til å innse at du ikke lenger er i en posisjon hvor du kan mene, synse og detaljstyre hva hun gjør når du ikke er der Vil hun ut en tur tar hun en tur ut, uansett hva du måtte mene om det. Barna vet vel ikke hvem hun skal møte, så for de gjør det ingen forskjell på om hun skal trene, på kino med en venninne eller møte en elsker, de blir alene en stund fordi mamma skal ut en tur og det er helt greit. Det er bare du som mener noe om grunnen til at hun går ut, og du har ikke noe med det. Var du så kontrollerende når dere var er par også? Anonymous poster hash: 83e44...312
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Om ungene klarer seg helt fint alene regner jeg med de er gamle nok til at det er forsvarlig? Du er bare nødt til å innse at du ikke lenger er i en posisjon hvor du kan mene, synse og detaljstyre hva hun gjør når du ikke er der Vil hun ut en tur tar hun en tur ut, uansett hva du måtte mene om det. Barna vet vel ikke hvem hun skal møte, så for de gjør det ingen forskjell på om hun skal trene, på kino med en venninne eller møte en elsker, de blir alene en stund fordi mamma skal ut en tur og det er helt greit. Det er bare du som mener noe om grunnen til at hun går ut, og du har ikke noe med det. Var du så kontrollerende når dere var er par også? Anonymous poster hash: 83e44...312 Ja, dessverre til en viss grad. Får hjelp nå. Men ting skjedde og fra hennes side som har gjort det vanskelig og stole på henne. Så har vært en kombo av hodet mitt og ting som har skjedd. Vanskelig med unger og hus vi begge er glad i, men at en flytter ut er vel det eneste riktige. Hun mener det kan funke sånn, men er vel bra håpløst i lengden under samme tak annenhver uke og andre uka med en nye en. Anonymous poster hash: cd652...48c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Ja, dessverre til en viss grad. Får hjelp nå. Men ting skjedde og fra hennes side som har gjort det vanskelig og stole på henne. Så har vært en kombo av hodet mitt og ting som har skjedd. Vanskelig med unger og hus vi begge er glad i, men at en flytter ut er vel det eneste riktige. Hun mener det kan funke sånn, men er vel bra håpløst i lengden under samme tak annenhver uke og andre uka med en nye en. Anonymous poster hash: cd652...48c Sett skikkelig strek, hardt og brutalt. Enten beholder en av dere huset og den andre flytter ut, eller dere selger huset og får hver deres bolig. Å holde på som dette kommer til å spiser dere opp, skape sjalusi og bitterhet, og ikke minst ødelegge alle muligheter til å beholde en viss respekt for hverandre og mulighet til å samarbeide greit om oppfølgingen av barna. På tide å kutte helt nå, starte på nytt og slutte leve som ektepar uten å være det. Anonymous poster hash: 83e44...312
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 HI Jeg skjønner det er utrolig kjipt. Men du har ikke noe med hva ho gjør på kvelden 💛 Anonymous poster hash: 5b9f3...402
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 HI Jeg skjønner det er utrolig kjipt. Men du har ikke noe med hva ho gjør på kvelden 💛 Anonymous poster hash: 5b9f3...402 Nei vet jo det, men vanskelig når det er som det er. Skjønner at hun kan gjøre hva hun vil, men når ungene ikke er informert om at vi går fra hverandre og andre ting som hus situasjon ikke er avklarert så synest jeg man kan ta det rolig i starten og hvertfall holde seg til de dagene man er borte. Hun er borte noen dager i uka. Anonymous poster hash: cd652...48c
Surogvanskelig Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 Brudd er tungt, men om ungene er alene er like forsvarlig/uforsvarlig uansett hvorfor de er alene. Jeg skjønner du er lei deg og fortvilet, har lest flere av trådene dine. MEN du må roe deg ned, begynne å gå din egen vei uten henne og du må akseptere at dere nå går hver deres vei i hver deres tempo. Du virker ekstremt kontrollerende. Vær så snill gi slipp. Du virker som du tror at du har fasiten på hvordan man oppfører seg etter et brudd, mens hun gjør det feil. Dere er forskjellige, og kommer videre på ulike måter. En gjenganger i dine tråder er at det hun gjør blir feil for barna. På meg virker det som om du gjemmer deg bak barna. DU takler ikke at eksen din har funnet en ny, men du legger det fram som om det er barna som lider. For at barna skal ha det bra må du begynne å se framover, lage fremtidsplaner for deg og barn. I et brudd er man ikke lenger et par, og man går ikke gjennom bruddet sammen. Jeg sier ikke dette for å være slem, jeg ønsker deg alt godt, men du virker som et marerit av en eks som skal bestemme når ting skal ordnes opp i, når hun kan møte andre mm.
Surogvanskelig Skrevet 26. juli 2016 #9 Skrevet 26. juli 2016 Nei vet jo det, men vanskelig når det er som det er. Skjønner at hun kan gjøre hva hun vil, men når ungene ikke er informert om at vi går fra hverandre og andre ting som hus situasjon ikke er avklarert så synest jeg man kan ta det rolig i starten og hvertfall holde seg til de dagene man er borte. Hun er borte noen dager i uka. Anonymous poster hash: cd652...48c Dere må faktisk sette dere ned å snakke med ungene!! Hvorfor utsetter dere det?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #10 Skrevet 26. juli 2016 Nei vet jo det, men vanskelig når det er som det er. Skjønner at hun kan gjøre hva hun vil, men når ungene ikke er informert om at vi går fra hverandre og andre ting som hus situasjon ikke er avklarert så synest jeg man kan ta det rolig i starten og hvertfall holde seg til de dagene man er borte. Hun er borte noen dager i uka. Anonymous poster hash: cd652...48c Det må skje nå, så fort du kommer hjem nå så må dere ta tak i situasjonen. Dere må informere ungene og bestemme hva dere skal gjøre med huset. Håpløst å fortsette sånn som dette. Alt hun gjør er jo feil i dine øyne, men fakta er at du overhodet ikke har noe med det. Hun går videre på den måten hun mener er best for henne, også må du finne din vei videre. Det er meningen dere skal finne hver deres vei og hver deres måte. Din måte er ikke mer riktig eller feil enn hennes, dere er to forskjellige individer med hver deres måte. Og som en annen anonym sa før i tråden, du må slutte å skyve ungene foran deg på denne måten. At hun dater andre menn uten at barna vet det er overhodet ikke skadelig for barna, jeg fatter og begriper ikke hvorfor hun sier det til deg heller for du har jo heller ikke noe med det og det man ikke vet tar man heller ikke skade av. Anonymous poster hash: 83e44...312
netrom Skrevet 26. juli 2016 #11 Skrevet 26. juli 2016 Har vel sagt det før og at det blir sikkert feil og legge det frem her siden det er mye som ikke kommer frem her. Jeg har problemer som bare det og sliter med det. Sammen med ungene fungerer vi som før. Håper at det og kan fortsette, men for en periode nå så er det vanskelig for meg og være sammen med ungene og henne på dagen for at hun så forsvinner til sin nye på kvelden. Er som en kompis sa det vil jeg tro at når man sier det til ungene så går det virkelig opp for en at det er slutt. Så lever i håpet så lenge de ikke vet kanskje. Men har vært andre grunner til at vi ikke har sagt noe. Jeg føler at det er viktig hva som skjer med huset. Har bra med lån så selger vi nå så ender vi opp med ganske så lite til neste kjøp. Mener det er kjedelig og si til ungene at de skal bo i huset og vi hver for oss. For så etter noen uker så lander vi på at vi må selge. Ingen av oss klarer huset alene. Og sånn jeg føler nå så er det håpløst med en ny kjæreste og ha hus sammen med meg. Jeg jobber et annet sted og er borte noen dager i uken og hun jobber i helger.
nasse nøffen Skrevet 26. juli 2016 #12 Skrevet 26. juli 2016 Huff, jeg synes skikkelig synd på deg. Får helt vondt av å lese det du skriver. Uansett hva som har skjedd og ikke, så er et slikt brudd etter 20 år helt forferdelig. Dere kan ikke bo slik dere gjør nå. Men jeg er enig med deg om at siden dere ikke har sagt noe til ungene, så MÅ man holde lav profil. Og det er feil av henne å date andre menn. Hun er jo også med på denne hemmelige karusellen. Dersom det er helt avklart at det ikke blir dere to så vil dere måtte ordne dette snart uansett. Press på henne med å legge ut huset til salgs? Kanskje hun lever litt i en boble nå. I pose og sekk? Eller er hun klar for å selge? Det er ikke mulighet å leie ut et rom til en student eller noe i huset da? At du kan ta over huset?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #13 Skrevet 26. juli 2016 Huff, jeg synes skikkelig synd på deg. Får helt vondt av å lese det du skriver. Uansett hva som har skjedd og ikke, så er et slikt brudd etter 20 år helt forferdelig. Dere kan ikke bo slik dere gjør nå. Men jeg er enig med deg om at siden dere ikke har sagt noe til ungene, så MÅ man holde lav profil. Og det er feil av henne å date andre menn. Hun er jo også med på denne hemmelige karusellen. Dersom det er helt avklart at det ikke blir dere to så vil dere måtte ordne dette snart uansett. Press på henne med å legge ut huset til salgs? Kanskje hun lever litt i en boble nå. I pose og sekk? Eller er hun klar for å selge? Det er ikke mulighet å leie ut et rom til en student eller noe i huset da? At du kan ta over huset? Er vel en mellomting, men føler at lever litt på en sky og tror alt ordner seg ganske så lett. Skjønner at hun ikke kan sette livet på vent til jeg er klar for og gå videre. Men mener at hun kunne sagt at timingen er dårlig og vi må vente litt til noe av tingene er løst. Føler meg slem og da når hun sitter med en følelse av hun må velge barn eller ny mann. Er jo ikke det jeg vil heller. Går seg vel til etterhvert. Så sp er om meg skal pine seg gjennom til der går over eller ta det brått og brutalt og selge. Hun sier jo og samtidig at ingen vet hva som skjer om et år. Vi har hatt mange fine år og har det fint sammen med ungene så fikser jeg mine problem så vet man jo ikke. Eller er det og tro på julenissen😄 Anonymous poster hash: cd652...48c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #14 Skrevet 26. juli 2016 Ja, dessverre til en viss grad. Får hjelp nå. Men ting skjedde og fra hennes side som har gjort det vanskelig og stole på henne. Så har vært en kombo av hodet mitt og ting som har skjedd. Vanskelig med unger og hus vi begge er glad i, men at en flytter ut er vel det eneste riktige. Hun mener det kan funke sånn, men er vel bra håpløst i lengden under samme tak annenhver uke og andre uka med en nye en. Anonymous poster hash: cd652...48c Jeg klarer ikke å se for meg hva slags løsning dere har! Dere har gjort det slutt, hun er i et nytt forhold, men dere har ikke informert ungene og bor fortsatt under samme tak? Dere skal fortsette å dele hus uten å være sammen, og du skal sitte hjemme med barna mens hun er på date? Mens du sitter hjemme og håper dere skal bli sammen igjen? Dette kommer ALDRI til å funke så lenge den ene fortsatt ønsker å holde sammen! Det første dere må gjøre er å avgjøre hva dere skal gjøre med huset. Skal det selges eller har en av dere råd til å sitte på det alene? Så må dere informere ungene! Å si at han ikke har noe med hva hun gjør, nja..vet ikke om jeg er HELT enig i det. De er fortsatt gift og deler hjem. Sånn sett har han jo faktisk noe med hva kona driver med. Den dagen separasjon er tatt ut og en av dem har flyttet ut, DA kan man gjøre som man vil. Fram til da syns jeg det er fryktelig respektløst å holde på slik hun gjør! Greit hun er ferdig i ekteskapet, men så lenge de bor sammen og hun VET han vil mer så viser man LITT hensyn! ..tenker jeg da... Anonymous poster hash: d1249...925
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #15 Skrevet 26. juli 2016 Jeg klarer ikke å se for meg hva slags løsning dere har! Dere har gjort det slutt, hun er i et nytt forhold, men dere har ikke informert ungene og bor fortsatt under samme tak? Dere skal fortsette å dele hus uten å være sammen, og du skal sitte hjemme med barna mens hun er på date? Mens du sitter hjemme og håper dere skal bli sammen igjen? Dette kommer ALDRI til å funke så lenge den ene fortsatt ønsker å holde sammen! Det første dere må gjøre er å avgjøre hva dere skal gjøre med huset. Skal det selges eller har en av dere råd til å sitte på det alene? Så må dere informere ungene! Å si at han ikke har noe med hva hun gjør, nja..vet ikke om jeg er HELT enig i det. De er fortsatt gift og deler hjem. Sånn sett har han jo faktisk noe med hva kona driver med. Den dagen separasjon er tatt ut og en av dem har flyttet ut, DA kan man gjøre som man vil. Fram til da syns jeg det er fryktelig respektløst å holde på slik hun gjør! Greit hun er ferdig i ekteskapet, men så lenge de bor sammen og hun VET han vil mer så viser man LITT hensyn! ..tenker jeg da... Anonymous poster hash: d1249...925 Jeg er enig i det du skriver. Har de valgt å ikke fortelle barna og å bo sammen og ikke ta ut separasjon, da må man også ta hensyn til hverandre. Det er tydelig at Hi har problemer han må løse selv, og det sier han at han får hjelp for nå. Men jeg føler at hun bidrar til problemene nå ved å være så åpen om at hun har møtt en ny, date han osv. Her må Hi ta et valg - vil han fortsette å være i et åpent forhold hvor kona har andre kjærester? Eller vil han det ikke? Så mye som han sliter med det (forståelig nok), så er det bedre å heller gå fra hverandre og jobbe med seg selv begge to på hver sin kant - og skulle de senere finne tilbake til hverandre så flott, men fokuset bør være på at går de fra hverandre må de gjøre det og leve sine egne liv. Kona må ta et valg - vil hun være i forholdet og jobbe med det, eller vil hun det ikke? Vil hun det så må hun kutte han hun nå treffer, kutte kontakten helt. Vil hun ikke jobbe mer med forholdet, da får hun holde en lav profil mtp. kjæresten inntil hun og ektemannen har flyttet fra hverandre. Jeg synes det er dårlig gjort at hun - når hun vet at mannen ønsker å fortsette forholdet - sier at de ikke vet hva som skjer om et år. Hva mener hun med det? At hun skal leke fri og frank, date andre og ha sex med andre et års tid inntil hun har fått sjekket om gresset er grønnere andre steder? Det er ikke å respektere forholdet. Til Hi - jeg er enig med de som sier at du og kona må bestemme dere for at nok er nok. Det hjelper ikke at du sitter hjemme og håper om hun vil date andre og kanskje også er forelsket i andre. Se om dere finner tid til å snakke sammen når du kommer hjem. Avtal at dere snakker sammen uten barna. Ikke krangle, prøv å være saklig begge to. Enten fortsetter dere å jobbe for forholdet, eller dere går fra hverandre. Nå. Å vente og se mens hun tester andre er ikke en holdbar situasjon, så der må hun velge. Jeg tror at dere uansett vil ha nytte av å flytte fra hverandre. Som andre sier, hvis dere fortsetter sammen risikerer dere å bli bitre på hverandre og kan ødelegge videre samarbeid om barna. Jeg forstår at det er vanskelig å tenke seg å gi opp huset siden ingen av dere har råd til å sitte på det alene. Men der må dere også ta et valg. Går dere fra hverandre så er det følgen, dere må begge starte på nytt. Men tross alt er det bare en materiell ting, og mindre viktig enn å forbli i et fullstendig destruktivt forhold slik det er nå. Avklar situasjonen nå, og bli enige om hva dere gjør fremover. Går dere fra hverandre, informer barna og begynn å forberede prosessen med å selge huset, finne nye steder å bo osv. Bare ikke fortsett slik dere holder på nå, da tror jeg dere ødelegger hverandre! Anonymous poster hash: 24d27...37b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #16 Skrevet 27. juli 2016 Vil du ha henne da? Etter at du vet hun har vært intim med noen andre? Anonymous poster hash: 55e39...9c8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #17 Skrevet 27. juli 2016 Vil du ha henne da? Etter at du vet hun har vært intim med noen andre? Anonymous poster hash: 55e39...9c8 Alt er så vanskelig. Hadde jo finni drømmedama jeg😄 Hun har følt at hun er ferdig for lenge lenge siden. Og med maset mitt skjønner jeg at veien har vært kort til en annen. Har jo et lite håp om at med steinhard jobbing fra meg og dette gresset ikke er så grønnere så ordner det seg til slutt. Jeg har jobb et annet sted fra en plass vi bodde for litt over ett år siden. Så er ikke bare og selge og finne en leilighet som ikke blir brukt så mye siden jeg er borte tre dager. Har en foreløpig avtale på at hun er borte hver onsdag og annenhver helg. Da mener jeg at i starten til alt er på plass så får hun holde seg til han da. Hvertfall ikke si ha det til meg og dra til han får så og komme hjem. Ikke gøy og se og høre hun dolle seg for noen andre når jeg sliter så mye som jeg gjør. Hun vet heller ikke selv hva hun vil, må bli kjent med han først. Så mulig jeg legger for mye i det. Kanskje det er bare en flørt for og slippe trynet mitt for en periode😜 Anonymous poster hash: cd652...48c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2016 #18 Skrevet 27. juli 2016 Fy flate så respektløs hun er mot deg! At det går an! Du kan rett og slett ikke bare sitte på gjerdet og vente på at hun skal velge deg. Min eks gjorde det samme mot meg, bare i skjul, selv om vi var enige om å ikke holde på med andre før vi hadde flyttet fra hverandre. Jeg ville ikke at det skulle være slutt, men han behandlet meg dårlig, og ville ikke ha meg, men heller ikke flytte ut. Jeg var knust da jeg fant ut at han knulla en annen bak ryggen min mens ting enda ikke var avklart. Kastet ham ut av huset og skiftet lås. Begynte å gå videre og unngikk ham som pesten. Hadde kun kontakt ang ungene. Hvem tror du ikke kom 2 mnd etterpå og ville ha meg tilbake? Dum som jeg var gav jeg ham en sjanse til og han bedro meg igjen.. Så mitt råd til deg er å komme deg vekk fra henne så fort som mulig! Anonymous poster hash: a21f5...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå