Gå til innhold

Jeg vet samboer smugrøyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har gjort det i kanskje 6 mnd nå. Fatter ikke at han tror jeg ikke vet. Jeg lar han stresse og venter egentlig bare på han skal si det selv. Grunnen til at jeg ikke konfronterer han er at da vil han begynne å røyke for fullt igjen. Nå røyker han mye mindre- det vet jeg jo.... Vi venter nr 2 og da nr 1 var liten synes jeg det var så ubehagelig når han luktet røyk. Er en mnd til termin og vil virkelig ikke at han skal starte opp igjen for fullt. Vet han sliter VELDIG med denne røyken og vet han vil slutte helt. Hva skal jeg gjøre? Se om han slutter av seg selv? Konfrontere? Bør jeg føle meg sveket siden han ikke snakker med meg om det? Han går jo bak ryggen min, på en måte... Råd?

Anonymous poster hash: 2e6a8...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal bare la det gå. Det er vanskelig å slutte, har man ikke den indre motivasjonen er det nesten umulig. Siden han smugrøyket er han nok stresset og vet det er galt. Kanskje han trenger dette for å få motivasjon til å slutte.

Anonymous poster hash: ece76...fb3

Skrevet

Han har gjort det i kanskje 6 mnd nå. Fatter ikke at han tror jeg ikke vet. Jeg lar han stresse og venter egentlig bare på han skal si det selv. Grunnen til at jeg ikke konfronterer han er at da vil han begynne å røyke for fullt igjen. Nå røyker han mye mindre- det vet jeg jo.... Vi venter nr 2 og da nr 1 var liten synes jeg det var så ubehagelig når han luktet røyk. Er en mnd til termin og vil virkelig ikke at han skal starte opp igjen for fullt. Vet han sliter VELDIG med denne røyken og vet han vil slutte helt. Hva skal jeg gjøre? Se om han slutter av seg selv? Konfrontere? Bør jeg føle meg sveket siden han ikke snakker med meg om det? Han går jo bak ryggen min, på en måte... Råd?

Kva med og SNAKKE om det eller vil du gå med halen mellom beina.

RÅD PRAT MED HAN.

Anonymous poster hash: 3963c...724

Skrevet

Kjøp en damper til han. Legg den diskret i lommen hans;) lover deg det funker!

Anonymous poster hash: eeaa9...f5b

Skrevet

For meg så virker det som at det er du som vil han skal slutte. Synes det blir litt feil at du ubevisst presser ham slik. Fortell at du har skjønt at han røyker igjen og at det er opp til ham hva han gjør.

Anonymous poster hash: 2f5ee...a88

Skrevet

Har prøvd før å prate med han når han har smugrøykt. Da ødela jeg alt og han begynte igjen. Den gang sa han at han sikkert hadde klart å slutte hadde jeg bare latt han styre på selv. Når jeg visste det mistet han motivasjonen igjen. Det er derfor jeg ikke har sagt noe til nå. Synes det var veldig drit når han røykte mye og hadde en nyfødt i hus. Nå røyker han Vertfall lite og stresser med å vaske hender Osv når han kommer inn😬 Sånn esigarett har han også prøvd uten hell. Han har røyker av og på siden han var 14, er nå 30- så jeg vet dette sitter dypt hos han.... Hi

Skrevet

For meg så virker det som at det er du som vil han skal slutte. Synes det blir litt feil at du ubevisst presser ham slik. Fortell at du har skjønt at han røyker igjen og at det er opp til ham hva han gjør.

Han sluttet helt av egen vilje. Han visste jeg ikke likte det, men røykte helt til han selv var klar. Røyket i 3 år etter første ble født. Han sluttet sammen med foreldrene. De har klart det helt, så tror han veldig gjerne vil. Hi

Skrevet

Han sluttet helt av egen vilje. Han visste jeg ikke likte det, men røykte helt til han selv var klar. Røyket i 3 år etter første ble født. Han sluttet sammen med foreldrene. De har klart det helt, så tror han veldig gjerne vil. Hi

Uansett så røyker han igjen, fordi han selv vil det. Tenker han i tillegg synes det er litt spennende å se hvor lenge han kan holde det hemmelig, og jeg kan ikke tro han prøver å slutte igjen også i hemmelighet. Tror nok det er greit at du avslører ham.

Skrevet

Uansett så røyker han igjen, fordi han selv vil det. Tenker han i tillegg synes det er litt spennende å se hvor lenge han kan holde det hemmelig, og jeg kan ikke tro han prøver å slutte igjen også i hemmelighet. Tror nok det er greit at du avslører ham.

Ikke vær så sikker på det. Har smugrøyka jeg også. Ikke fordi jeg syns det var spennende for å se hvor lenge jeg kunne holde det hemmelig, men fordi jeg var flau over å ha begynt igjen og syns det var vanskelig å slutte helt. Det som er greit er at da klart jeg meg med maks to om dagen. Hadde han avslørt meg og sagt det er greit hadde jeg røyka enda mer, hadde han avslørt meg og blirr sur og sagt jeg må slutte hadde jeg fortsatt å smugrøykt på tras. Liker ikke å bli fortalt hva jeg skal gjøre. 

Han sa uansett ingenting den perioden det varte (flere år..). Slutta mange ganger. Slutta sist gang for et halvt år siden. Syns det var for dumt å drive på sånn, og hadde egentlig ikke lyst til å røyke. Dette gjorde jeg i hemmelighet.  

Skrevet

Ikke vær så sikker på det. Har smugrøyka jeg også. Ikke fordi jeg syns det var spennende for å se hvor lenge jeg kunne holde det hemmelig, men fordi jeg var flau over å ha begynt igjen og syns det var vanskelig å slutte helt. Det som er greit er at da klart jeg meg med maks to om dagen. Hadde han avslørt meg og sagt det er greit hadde jeg røyka enda mer, hadde han avslørt meg og blirr sur og sagt jeg må slutte hadde jeg fortsatt å smugrøykt på tras. Liker ikke å bli fortalt hva jeg skal gjøre.

Han sa uansett ingenting den perioden det varte (flere år..). Slutta mange ganger. Slutta sist gang for et halvt år siden. Syns det var for dumt å drive på sånn, og hadde egentlig ikke lyst til å røyke. Dette gjorde jeg i hemmelighet.

Jeg tror du tenkte litt sånn samboeren min tenker nå... Jeg har erfart før at om jeg "tar" han begynner han igjen. Føler vare det blir en sånn rar greie når jeg vet og han ikke vet jeg vet. Men, det er han som tror han holder noe hemmelig 🙄 Jeg får se hvordan det går etter fødsel. Kanskje han tenker han røyker litt nå og prøver for fullt Igjen når sønnen vår kommer? Jeg vet ikke, får vente litt og se. Jeg vet Vertfall det beste er at han ikke røyker slik han gjorde, 15-20 daglig 👎🏻 hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...