Gå til innhold

Baby "kaster" hodet til siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 6 mnd har siden i går begynt å "kaste"/bøye hodet til venstre når han sitter på fanget (merket det først når han skulle ha kveldsgrøten, og idag var det slik fortsatt). Han snur seg altså ikke, holder ansiktet fortsatt fremover, men bøyer hodet mot venstre ganske brått, flere ganger..

Bevegelsen kan sammenlignes med det jeg ville gjort hvis det plutselig klødde veldig i øret og jeg ikke hadde armene fri slik at jeg ville prøve å klø meg mot skuldra (sorry, det er den beste beskrivelsen jeg har).. Har derfor tenkt på feks ørebetennelse (evt dott i øret, spesielt siden vi har vært og flydd, men det var før helga så rart vi ikke har merket noe før nå isåfall?), men det virker ikke som at han har vondt noen steder.. Han spiser bra og er like aktiv (turbo, etter at han begynte krabbe :P ) som alltid, sover godt og gråter nesten aldri...

Noen som har vært borti det før eller har tanker om hva det kan være? Er fristet til å ta han med til lege, men hvis det ikke er noe så blir det tredje gang hønemor tropper opp der, så derfor vil jeg høre med andre først :P han virker jo ikke syk men blir usikker når jeg ser endringer sånn..

Anonymous poster hash: 7350d...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår er nå 9 mnd og gjør akkurat det samme! Han har holdt på slik et par mnd nå. Han virker ikke som han har vondt eller noe ubehag. Det ser ut som det er sosialt betinget, han gjør det når vi snakker med ham eller responderer på ham. Han gjør det sjeldnere nå enn før. Nå ser det mest ut som han rister på hodet (sier nei). Før gnidde han bakhodet mot underlaget når han lå på ryggen, også.

Vi spurte fysioterapeuten vi uansett går til om dette, og hun var ikke noe bekymret.

Anonymous poster hash: 625ec...fac

Skrevet

Hmm kanskje det bare er noen ufarlige "fakter" da :-) virker jo som sagt ikke som at han har vondt eller ubehag på noen måte... Bevegelsen virker som sagt som om det er noe som irriterer han, men ansiktet og humøret sier jo noe helt annet - han kan gjerne smile og prate samtidig. Og han har temperament i massevis, så han ville nok også sagt ifra om noe irriterte - ikke bare når ting gjør vondt :P

Anonymous poster hash: eb412...87e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...