Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #1 Skrevet 26. juli 2016 Min samboer er tilflyttet fra England og jobber hjemmefra til en Engelsk bedrift. Han skatter også til England og han har derfor ingen inntekt på selvangivelsen når den kommer. Han var bortreist noen uker i juni og glemte dermed å åpne et brev som kom mens han var borte. I går fikk vi brev fra skattetaten at siden de ikke hadde fått svar på dette brever regnet de nå med at han var "utvandret" fra Norge og at han nå ikke lengre var i det norske registeret. Sto også at han har 3 uker å sende en skriftlig klage, men hva nå liksom?? Betyr dette at han er her ulovlig? Han fikk jo permanent oppholdstillatelse da han flyttet hit i mars 2014, må vi gjennom hele søkeprosessen på nytt? Huff ble helt nervøs, og han er helt ute av seg stakkar fordi han glemte åpne det brevet :/ Anonymous poster hash: 01d25...63f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #2 Skrevet 26. juli 2016 Regner med det står et telefonnr et sted i det brevet? Ring med en gang å få oppklart hva som har skjedd. Anonymous poster hash: bbc6d...ea8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #3 Skrevet 26. juli 2016 Ja, hvorfor ringer dere ikke og snakker med dem? Her kan da ingen hjelpe dere. Blir så klar av hjelpesløse folk! Anonymous poster hash: 3009a...c0a
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #4 Skrevet 26. juli 2016 Men skulle han ikke ha skattet til Norge når han bor her? Anonymous poster hash: 72d5c...e02
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #5 Skrevet 26. juli 2016 Han forsøkte ringe dem å spørre hva dette var, men fikk bare til svar at hvis han ville klage måtte han sende svar innen 3 uker. Ingen annen forklaring, så var ikke mye hjelp å få der. Jeg må da få lov å skrive et innlegg å spørre vel? Han bør vel egentlig skatte til Norge, men siden inntekten er fra England så skatter han dit. Har bare ikke kommet rundt til å endre det enda, han kan velge selv hvilket land han vil skatte til. HI Anonymous poster hash: 01d25...63f
Gemini77 Skrevet 26. juli 2016 #6 Skrevet 26. juli 2016 jeg er også gift med en engelskmann som jobber mye herfra til en engelsk bedrift og derfor skatter til England. Men han er i England minst 1 gang i mnd så da kan han automatisk være her 3 nye mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #7 Skrevet 26. juli 2016 Men man må være ute av landet i 4mnd i strekk for å miste den permanente oppholdstillatelsen, så her er det noe som ikke stemmer. Anonymous poster hash: 9d310...0ad
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #8 Skrevet 26. juli 2016 Jeg har ei veninne fra Sør afrika som jobber i Norge ( skatter til Norge) og er gift med Norsk mann. Hun må hvert år bekrefte at hun fortsatt bor her og fortsatt er gift. Kan dere ikke bare sende inn brevet til de? Anonymous poster hash: fc993...e67
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #9 Skrevet 26. juli 2016 Han kan ta flere telefoner og spørre om hjelp, f.eks ambassaden sin, UDI, en advokat med kjennskap til utlendingsloven e.l Om han ikke har gjort noe galt ordner det seg helt sikkert, men mister ikke uten videre en permanent oppholdstillatelse. Anonymous poster hash: bbc6d...ea8
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #10 Skrevet 26. juli 2016 Puh ok det var da bra å høre. Jeg ante ikke at man måtte bekrefte at man bor her, da ordner det seg sikkert når han bare sender dem et brev å forklarer situasjonen. Nei jeg synes jo også at det var snodig at han bare skulle miste tillatelsen sånn, jeg skal forsøke ringe UDI når jeg kommer hjem å snakke med dem. Takk HI Anonymous poster hash: 01d25...63f
smurfis Skrevet 26. juli 2016 #11 Skrevet 26. juli 2016 Min samboer er tilflyttet fra England og jobber hjemmefra til en Engelsk bedrift. Han skatter også til England og han har derfor ingen inntekt på selvangivelsen når den kommer. Han var bortreist noen uker i juni og glemte dermed å åpne et brev som kom mens han var borte. I går fikk vi brev fra skattetaten at siden de ikke hadde fått svar på dette brever regnet de nå med at han var "utvandret" fra Norge og at han nå ikke lengre var i det norske registeret. Sto også at han har 3 uker å sende en skriftlig klage, men hva nå liksom?? Betyr dette at han er her ulovlig? Han fikk jo permanent oppholdstillatelse da han flyttet hit i mars 2014, må vi gjennom hele søkeprosessen på nytt? Huff ble helt nervøs, og han er helt ute av seg stakkar fordi han glemte åpne det brevet :/ Anonymous poster hash: 01d25...63f Men om han har fått permanent oppholdstillatelse så er vel den ...permanent? Jeg spør ikke for å være frekk altså, men ligger ikke det litt i ordet?
smurfis Skrevet 26. juli 2016 #12 Skrevet 26. juli 2016 Men om han har fått permanent oppholdstillatelse så er vel den ...permanent? Jeg spør ikke for å være frekk altså, men ligger ikke det litt i ordet? Jeg leste ikke alle svarene dine før jeg svarte selv :-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #13 Skrevet 26. juli 2016 Dette handler vel om at han er medlem av folketrygden, men hvis man ikke betaler skatt inn til Norge, så bidrar man heller ikke. Hvis man er borte fra Norge så og så lenge regnes man som utvandret og mister medlemsskapet i folketrygda? Anonymous poster hash: 99634...c8a
Superdolly Skrevet 26. juli 2016 #14 Skrevet 26. juli 2016 Min samboer er tilflyttet fra England og jobber hjemmefra til en Engelsk bedrift. Han skatter også til England og han har derfor ingen inntekt på selvangivelsen når den kommer. Han var bortreist noen uker i juni og glemte dermed å åpne et brev som kom mens han var borte. I går fikk vi brev fra skattetaten at siden de ikke hadde fått svar på dette brever regnet de nå med at han var "utvandret" fra Norge og at han nå ikke lengre var i det norske registeret. Sto også at han har 3 uker å sende en skriftlig klage, men hva nå liksom?? Betyr dette at han er her ulovlig? Han fikk jo permanent oppholdstillatelse da han flyttet hit i mars 2014, må vi gjennom hele søkeprosessen på nytt? Huff ble helt nervøs, og han er helt ute av seg stakkar fordi han glemte åpne det brevet :/ Anonymous poster hash: 01d25...63f Men hvorfor i all verden åpnet ikke du brevet fra skatteetaten mens han var borte? Og hva sto i det brevet? Det er jo helt vesentlig for å kunne svare på noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå