Gå til innhold

6-åring må til tannlegen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men han får panikk bare jeg snakker om det. Etter en hendelse sist han var der har han låst seg helt bare det blir nevnt. Han har nå fått tannverk i en tann de prøvde å fikse i fjor. Vet ikke hva jeg skal gjøre. :(

Og så er jeg redd de ser på det som omsorgssvikt om jeg ikke drar til tannlege med ham nå!

Anonymous poster hash: dc16f...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han, HVA er det som gjør at han har er redd? Lek tannlege hjemme, der dere bytter på å være tannlege. Ring også tannlegen og forklar situasjonen, si at dere kommer til timen, men at du kan ikke garantere at tannlegen får fikset problemet.

Var det veldig traumatisk opplevelse? ungen er jo stor så snakk og forklart

Anonymous poster hash: 3db3e...736

Skrevet

Ta han med til tannlege som er spesialist i folk med tannlegeskrekk, ikke vanlig skoletannlegen. Dyrt,men sikkert verd det. Om han får tannverk og må rotfylle blir det hvertfall ille

Anonymous poster hash: 493d0...659

Skrevet

Det er omsorgssvikt om du ikke tar ham med. Ring tannlegen og forklar situasjonen. Be om tilvenning. Det kan ta tid, og kan kreve flere besøk, men tidsinvesteringen er absolutt verdt det i lengden. Dersom du selv er engstelig for tannlegen bør en annen følge. Premedisinering kan være en løsning hvis behandling haster, men det aller meste går helt fint med tilvenning.

Anonymous poster hash: 865e6...3c9

Skrevet

Ta han med til tannlege som er spesialist i folk med tannlegeskrekk, ikke vanlig skoletannlegen. Dyrt,men sikkert verd det. Om han får tannverk og må rotfylle blir det hvertfall ille

Melketenner rotfylles ikke.

Anonymous poster hash: 865e6...3c9

Skrevet

Melketenner rotfylles ikke. Anonymous poster hash: 865e6...3c9

Ok, trekkes da. Du skjønner poenget mitt så dropp kveruleringa

Skrevet

Men han får panikk bare jeg snakker om det. Etter en hendelse sist han var der har han låst seg helt bare det blir nevnt. Han har nå fått tannverk i en tann de prøvde å fikse i fjor. Vet ikke hva jeg skal gjøre. :(

Og så er jeg redd de ser på det som omsorgssvikt om jeg ikke drar til tannlege med ham nå!

Anonymous poster hash: dc16f...27e

Det er omsorgssvikt om du ikke tar han med til tannlegen!

Anonymous poster hash: 42a0f...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...