Gå til innhold

Vektnedgang


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man klare å gå ned 15-20 kg på et år ?

 

Dette er kilo som sitter som spikret (i ca 10 år )

 

Noen som har noe forslag til trening (ikke dyre treningssenter) evt kostholdsråd ?

 

Anonymous poster hash: 688db...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer aktivitet i hverdagen var det som skulle til for meg. Har ikke mulighet til å dra ut å trene lange tider av gangen, men har mulighet til å presse inn litt tid her og der f.eks. om jeg har rukket en tidligere buss har jeg f.eks. gått av et stopp eller to før eller å ta en tur etter at barna har sovnet (mannen er da hjemme). Har også investert i aktivitetsarmbånd og det passet meg veldig bra. Venner med samme armbånd inviterer til uformelle konkurranser som hjelper mer på med å komme seg opp av sofaen. Og så har jeg bevisst spist litt mindre. Mindre inn + mer aktivitet = mindre fett. PS husk at muskler veier så det er ikke sikkert du klarer å gå ned så mye i vekt. Mål heller vidden rundt livet.  



Anonymous poster hash: 0d9ee...721
Skrevet

Lag deg noen enkle regler og prinsipp: for eksempel:

Ikke drikk kalorier!

Aldri kjøpe mat på bensinstasjon/gatekjøkken.

Alltid spise grønnsaker til måltidene.

Alltid bestille salat når du er på Resturang.

Alltid ta trapp isteden for heis.

Sykle isteden for bil, der det er mulig.

Gå minst 10000 skritt pr dag.

Ta tyggis/drops når du blir fysen.

Bytt til mindre tallerken.

La minst halvparten av maten du spiser være grønt.

Bytt til magre produkter.

spis mer knekkebrød enn brød.

Lag matpakke isteden for å kjøpe tull til lunsj.

Kjøp sukkerfritt snop, evnt mørk sjokolade. Ta fram en tillatt posjon, nyt det langsomt.

Tenk på mat som en nødvendighet, ikke en nytelse.

Spis kun de virkelig gode kakene: kast ikke bort kalorier på noe du nesten ikke liker.

Kjøp knallfint treningstøy og bestem deg for at du er en "sånn" som trener!

Begyn å tren snilt og mildt og overkommelig, ikke overdriv!

Ros deg selv undeveis og start pånytt med en gang etter en "sprekk"

Tenk at all aktivitet er bedre enn ingen!

Kutt ut alle tanker om "kur", tenk livsstilsendring.

 

Jeg gikk ned 20 kg på 8-9 mnd og har holdt vekta siden..

 

Anonymous poster hash: 73a9b...ef1

Skrevet

Lag deg noen enkle regler og prinsipp: for eksempel:

Ikke drikk kalorier!

Aldri kjøpe mat på bensinstasjon/gatekjøkken.

Alltid spise grønnsaker til måltidene.

Alltid bestille salat når du er på Resturang.

Alltid ta trapp isteden for heis.

Sykle isteden for bil, der det er mulig.

Gå minst 10000 skritt pr dag.

Ta tyggis/drops når du blir fysen.

Bytt til mindre tallerken.

La minst halvparten av maten du spiser være grønt.

Bytt til magre produkter.

spis mer knekkebrød enn brød.

Lag matpakke isteden for å kjøpe tull til lunsj.

Kjøp sukkerfritt snop, evnt mørk sjokolade. Ta fram en tillatt posjon, nyt det langsomt.

Tenk på mat som en nødvendighet, ikke en nytelse.

Spis kun de virkelig gode kakene: kast ikke bort kalorier på noe du nesten ikke liker.

Kjøp knallfint treningstøy og bestem deg for at du er en "sånn" som trener!

Begyn å tren snilt og mildt og overkommelig, ikke overdriv!

Ros deg selv undeveis og start pånytt med en gang etter en "sprekk"

Tenk at all aktivitet er bedre enn ingen!

Kutt ut alle tanker om "kur", tenk livsstilsendring.

 

Jeg gikk ned 20 kg på 8-9 mnd og har holdt vekta siden..

 

Anonymous poster hash: 73a9b...ef1

Jeg begynte å løpe. Jeg løper mye og ofte.

Den beste treningsform for fettforbrenning og kondisjon!

 

Anonymous poster hash: 73a9b...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...