Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 tar med kake hjem til sine tre søsken. Det er jo en fin tanke, og de er jo skjønne barn, men det er jo veldig urettferdig ovenfor de andre barna med søsken? Nå gikk det mye kake i siste selskapet i helga, og jeg måtte si nei til jenta som spurte etter ekstra kakestykker fordi barna mine ville ha seg ett ekstra stykke etter selskap. Da ble hun dritsur.. Er det vanlig å ta med kake hjem til familien sin når en er invitert i selskap..? Noe jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: abae5...a1f
*Miss Marple* Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 Det var veldig rart og noe jeg aldri har hørt om. Hun har vel neppe kommet på dette selv?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 Nei det er ikke vanlig,ikke her i Norge ihvertfall.Men kan tenke meg det er vanlig i andre land. Var barna av utenlandsk opprinnelse? Anonymous poster hash: f8fb3...9e6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Barna er helnorske. Jeg har ikke hørt om dette jeg heller, men så er jeg ikke så dreven på selskap heller.. Hi Anonymous poster hash: abae5...a1f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Så rart... Kanskje søsknene aldri blir invitert i selskap? Eller bare er veldig glade i kake? Anonymous poster hash: 69e47...05b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Jeg er dreven på selskaper, fire barn mellom 7 og 15 år, har blitt noen barneselskap gitt 😉 Nærmeste jeg kommer er at jeg har tilbudt noen søsken som har vært med å hente en Muffins. Har aldri opplevd at noen har bedt om "doggy bag" Anonymous poster hash: 5b0ef...f25
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Så rart... Kanskje søsknene aldri blir invitert i selskap? Eller bare er veldig glade i kake? Anonymous poster hash: 69e47...05b De er nok veldig glade i kake, for de er i like mange selskap de. Alle tar med til alle hver gang. Anonymous poster hash: abae5...a1f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 Jeg vil tro de har fått kake med seg hjem til søsken i andre selskap. Mine har kommet hjem med både kakestykker og snopeposer til søsken der foreldrene kjenner oss godt og har ekstra igjen. Synes det er kjempehyggelig Vi har selv gjort det samme om vi har ekstra og søsken er med for å hente. Mulig noe slikt har skjedd med disse barna noen ganger og at de deretter har tenkt at det er slik? Anonymous poster hash: 47d6d...47e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #9 Skrevet 25. juli 2016 Jeg vil tro de har fått kake med seg hjem til søsken i andre selskap. Mine har kommet hjem med både kakestykker og snopeposer til søsken der foreldrene kjenner oss godt og har ekstra igjen. Synes det er kjempehyggelig Vi har selv gjort det samme om vi har ekstra og søsken er med for å hente. Mulig noe slikt har skjedd med disse barna noen ganger og at de deretter har tenkt at det er slik? Anonymous poster hash: 47d6d...47e Altså - det er aldri barna som ber om det, men vertskapet som tilbyr Anonymous poster hash: 47d6d...47e
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Er vel ikke vanlig å spørre om dette, men jeg kan også huske tilfeller hvor vertskapet har sendt kake med hjem på eget initiativ. Uansett - gjør dette så mye da? Iallefall de gangene du har nok kake, kan du vel være raus nok til å donere et par stykker? Anonymous poster hash: 35b44...afd
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 Altså... Dette er ikke noe problem for meg, og de får alltid med seg kake om jeg har. Jeg lurer bare på om det er vanlig? Og nå hadde vi bare to kakestykker igjen, og de ville jeg ikke gi vekk fordi barna mine (bursdagsbarna) gjerne ville spise dem etter selskapet. Da ble hun trampende sur... Hun er stor.. 11 år. Hi Anonymous poster hash: abae5...a1f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Det kunne fort min gutt funnet på - han synes det er så snilt å dele med storesøsteren sin😜 Hun har nemlig innimellom med noe "rester" til ham - men da tilbudt av vertskapet da hun aldri hadde giddet selv😜 Men det vet/skjønner jo ikke lillebror, han tror bare hun er snill😂 No big Deal - er det mye gir jeg gjerne, er det lite gir jeg et høflig avslag. Vet ikke hvor vanlig dette er. Anonymous poster hash: 9f4a5...72a
Iiiiik Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 Min eldste hadde en venninne som alltid spurte om å få ta med seg kake hjem. Hun er enebarn denne jenta, så skulle ikke dele med noen, men ville gjerne ha noe hjemme også. Da hun var tre var det søtt, da hun var åtte var det rart... Vi har flyttet etter det, så vet ikke om hun fortsatt gjør det. Min midterste har en kompis som er tvilling, han ber alltid om å få ta med seg noe hjem til tvillingbroren, det er litt søtt. Men å være 11 og bli trampende sur for et nei borte, det er svært usjarmerende uansett synes jeg.
Gjest Antarctica Skrevet 25. juli 2016 #14 Skrevet 25. juli 2016 Ethvert barn som er villig til å spise en kake jeg har bakt skal få med seg rikelig hjem til alle sine søsken. Samt diplom og tapperhetsmedalje.
Miamimom Skrevet 26. juli 2016 #15 Skrevet 26. juli 2016 Det kunne mine funnet på. De er over middels opptatt av å dele med den andre.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #16 Skrevet 26. juli 2016 Går vel under parolen 'slt MÅ være likt for alle' ellers går alt ttil helvete. Ikke normalt! Anonymous poster hash: d754c...c67
sug lut Skrevet 26. juli 2016 #17 Skrevet 26. juli 2016 Det hadde jeg bare forklart at ikke var aktuelt.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. juli 2016 #18 Skrevet 26. juli 2016 Jeg hadde absolutt sendt med barna hjem så mye som mulig, for å slippe å brenne inne med det selv. Svært lite kakeglad familien min. Men jeg har aldri vært ute for at noen har spurt, så helt vanlig er det vel kanskje ikke.
Gjest Antarctica Skrevet 26. juli 2016 #19 Skrevet 26. juli 2016 Jeg hadde absolutt sendt med barna hjem så mye som mulig, for å slippe å brenne inne med det selv. Svært lite kakeglad familien min. Men jeg har aldri vært ute for at noen har spurt, så helt vanlig er det vel kanskje ikke. Ikke for å være frekk, men... er dine bakeevner kanskje lignende som mine? Og din høflige familie sier at de bare ikke er "så veldig glad i kaker"...?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. juli 2016 #20 Skrevet 26. juli 2016 Haha, kanskje det er der det ligger:-P Men neida, de(vi) spiser lite kake andre plasser også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå