Gå til innhold

Hissig nabohund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en schæferhund som er hissig. Han står heldigvis i bånd men vi vet han har bitt både eier og datter til eier til blods . Eier "oppdrar" hund med å slå han. Har 2 små barn på 2,5 og 5,5 år. er livredd for at de skal gå bort til hunden når de leker rundt huset. Gitt streng beskjed til dem begge at den hunden er farlig og må ikke røres. Tør ikke slippe barna av syne når

de er på den siden av huset.

Naboene er ikke så enkle å snakke til og lite flinke til å ta hensyn. Hva kan jeg gjøre? Må nesten sette opp et gjerde føler jeg😳

Anonymous poster hash: 4594d...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboen har en schæferhund som er hissig. Han står heldigvis i bånd men vi vet han har bitt både eier og datter til eier til blods . Eier "oppdrar" hund med å slå han. Har 2 små barn på 2,5 og 5,5 år. er livredd for at de skal gå bort til hunden når de leker rundt huset. Gitt streng beskjed til dem begge at den hunden er farlig og må ikke røres. Tør ikke slippe barna av syne når

de er på den siden av huset.

Naboene er ikke så enkle å snakke til og lite flinke til å ta hensyn. Hva kan jeg gjøre? Må nesten sette opp et gjerde føler jeg

Hvis de slår hunden, så melder du de jo selvfølgelig

Anonymous poster hash: 7bc97...d90

Skrevet

Herregud, det første du tenker på er et gjerde? Synes du det er greit at hunden blir slått? Ikke rart den er hissig. Du melder selvsagt eier!av og til altså..

Anonymous poster hash: 95617...2f7

Skrevet

Herregud, det første du tenker på er et gjerde? Synes du det er greit at hunden blir slått? Ikke rart den er hissig. Du melder selvsagt eier!av og til altså..

Akkurat det samme tenkte jeg :(

Anonymous poster hash: 7bc97...d90

Skrevet

Ja jeg synes så klart synd på hunden! Men anmeldelse? Jeg har ikke sett denne sløsingen, men naboen har sagt at han slo hunden når han selv ble bitt til en annen nabo. Så det blir litt tynt grunnlag. Kan faktisk hende det var denne ene gangen. Jeg har aldri sett de behandle hunden dårlig. De går turer med den og den ser velfødd ut.

Men er det ikke spesielt at hunden ikke ble avlivet når den bet deres egen datter? I tillegg til eier?

HI

Skrevet

Hvorfor den ikke ble avlivet, kan jeg ikke svare på. Men, er noe som skurrer for meg hvis hunden blir tatt godt vare på og samtidig er så hissig..

Skrevet

Jeg føler med deg! Synes det er ille når hunder som er hissige får opptre rundt barn. Hunden har det kanskje ikke bra og det er trist, men jeg er mer bekymret for barna i det huset jeg. Hvis mitt dyr hadde skadet mitt barn ville jeg handlet på en eller annen måte. Er disse barna trygge for den? Er dette en familie som takler å ha hunden og barna sine? Det virker jo ikke slik da og spesielt ikke hvis den har bitt både far og datter i huset. Barnevernet? Politiet? Du kan jo ha en samtale å ytre bekymring, de vil kanskje kunne veilede bedre enn ulike folk her inne :-) 

Slitsomt å måtte passe på og ikke tørre å slippe ut barna dine pga en nabohund, jeg synes ikke det skal være slik! 

Anonymous poster hash: 5909e...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...