Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 Skrev et innlegg igår om dette også, men klarer bare ikke roe meg. Så her kommer siste spørsmålene fra meg 😂 1. jeg skal trekke en visdomstann oppe som er knekt. (Ganske knekt). Det gjør kjempevondt når jeg får noe varmt på den. Så det betyr vell at nerven er levende? 2. Er det levende nerver bedøvelser ikke virker på? Sist jeg var hos tannlege og rotfylte kjente jeg stor smerte selv etter flere doser lokalbedøvelse. Hvorfor?? Skal trekke i morgen og de tilbyr BARE lokalbedøvelse. Og jeg er LIVREDD jeg skal føle smerte under trekking.. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor ikke haugevis av bedøvelse virket på meg? Sist jeg fikk lokalbedøvelse ble tannkjøttet og alt helt bedøvd - men akkurat nerven, DEN ble ikke bedøvd Nesten så det frister å drikke seg full før timen altså😂 Anonymous poster hash: ebd71...224
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 Er nerven død så har du jo ikke store smerter. Dvs da et det kun 'rundt' tanna. De bedøver jo nerven når de setter bedøvelse. Tannlegen jeg brukte sprøyta bedøvelse rett ned i hullet så den traff nerven. Kanskje din å kan gjøre det? Anonymous poster hash: ff6e5...714
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 Er nerven død så har du jo ikke store smerter. Dvs da et det kun 'rundt' tanna. De bedøver jo nerven når de setter bedøvelse. Tannlegen jeg brukte sprøyta bedøvelse rett ned i hullet så den traff nerven. Kanskje din å kan gjøre det? Anonymous poster hash: ff6e5...714 Var ikke det forferdelig vondt? Skal nevne forrige opplevelse for han iallefall Anonymous poster hash: ebd71...224
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Jeg gikk en uke med åpen nerve og jeg fikk lokalbedøvelse da jeg skulle operere ut resten. Mye bedøvelse. Anonymous poster hash: 210c1...003
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Jeg er også vanskelig å bedøve, tannlegen sier han har tre forskjellige bedøvelsen han Jan bruke. Den vanlige, den gammeldagse de brukte før og en de setter rett i nerven. Da jeg fjernet en visdomstann nede brukte han alle tre, og jeg merket ingenting. Eller jeg merket jo at de eltet med meg, men ingen smerte. Anonymous poster hash: b7155...f27
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Jeg er også vanskelig å bedøve, tannlegen sier han har tre forskjellige bedøvelsen han Jan bruke. Den vanlige, den gammeldagse de brukte før og en de setter rett i nerven. Da jeg fjernet en visdomstann nede brukte han alle tre, og jeg merket ingenting. Eller jeg merket jo at de eltet med meg, men ingen smerte. Anonymous poster hash: b7155...f27 Det som er så dumt, her har de kun 1 type Avbestiller jeg nå må jeg betale for timen og har absolutt ikke råd til det nå. Må vell bare belage meg på smerte. Roten er bøyd som en fiskekrok, så gruer meg ikke mindre av den grunn akkurat 😢 Skal til Kirurg da. Dette er tannlegevakt, kanskje derfor de har så lite utvalg Anonymous poster hash: ebd71...224
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Kanskje dumt spm...men sist når jeg rotfylte måtte han jo naturlig nok rote oppi nerven. Men nå som jeg skal trekke - roter han så mye ved nerven da? "Skjærer" han ikke bare litt bort av tannkjøttet å trekker den? Vil ha minst mulig berøring ved nerven med tanke på bedøvelsen, men må han så må han selvfølgelig 😂 Anonymous poster hash: ebd71...224
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 Kanskje dumt spm...men sist når jeg rotfylte måtte han jo naturlig nok rote oppi nerven. Men nå som jeg skal trekke - roter han så mye ved nerven da? "Skjærer" han ikke bare litt bort av tannkjøttet å trekker den? Vil ha minst mulig berøring ved nerven med tanke på bedøvelsen, men må han så må han selvfølgelig 😂 Anonymous poster hash: ebd71...224 De borrer en del altså. Jeg hadde også visdomstann med bøy på, så de delte tanna i flere deler og bordet i kjeven et rundt roten for å få den ut. Hvordan vet du at se har bare en type bedøvelse. De tre forskjellige tannlegen min bruker er alle vanlige lokalbedøvelser, men de har forskjellige navn Anonymous poster hash: b7155...f27
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #9 Skrevet 25. juli 2016 De borrer en del altså. Jeg hadde også visdomstann med bøy på, så de delte tanna i flere deler og bordet i kjeven et rundt roten for å få den ut. Hvordan vet du at se har bare en type bedøvelse. De tre forskjellige tannlegen min bruker er alle vanlige lokalbedøvelser, men de har forskjellige navn Anonymous poster hash: b7155...f27 Borret i kjevebenet, ikke bordet. Må få av denne autokorrekten jeg tror jeg, har aldri hatt så mye skrivefeil før jeg 😉 Anonymous poster hash: b7155...f27
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Var ikke det forferdelig vondt? Skal nevne forrige opplevelse for han iallefall Anonymous poster hash: ebd71...224 Svei som faen i 2-3 sek, så var nerven bedøva Anonymous poster hash: ff6e5...714
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 De borrer en del altså. Jeg hadde også visdomstann med bøy på, så de delte tanna i flere deler og bordet i kjeven et rundt roten for å få den ut. Hvordan vet du at se har bare en type bedøvelse. De tre forskjellige tannlegen min bruker er alle vanlige lokalbedøvelser, men de har forskjellige navn Anonymous poster hash: b7155...f27 Det hørtes fælt ut Jo, ringte å spurte de igår. Kun det de hadde å tilby der. Anonymous poster hash: ebd71...224
spiresnart Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Hva er tegn på betennelse i tann? Finner de ut det på røntgen? Har jeg det nekter jeg å trekke (derfor bedøvelsen ikke virker sikkert) 😂
VictoriaS Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 Dersom nerven er betent så virker faktisk ikke bedøvelsen der den skal! Dette skjedde meg også en gang, da måtte tannlegen legge på gift på nerven, slik at den døde først. Tror jeg hadde ny time etter et par dager, og da fungerte bedøvelsen utmerket
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #14 Skrevet 25. juli 2016 Dersom nerven er betent så virker faktisk ikke bedøvelsen der den skal! Dette skjedde meg også en gang, da måtte tannlegen legge på gift på nerven, slik at den døde først. Tror jeg hadde ny time etter et par dager, og da fungerte bedøvelsen utmerket De finner vell ut om tannen er betent i morgen før de setter i gang håper jeg? 😅 Er det røntgen de finner ut det med? Forrige tannlege satt bare rett i gang - var grusomt! Anonymous poster hash: ebd71...224
VictoriaS Skrevet 26. juli 2016 #15 Skrevet 26. juli 2016 Tannlegen bør skjønne tegninga dersom bedøvelsen ikke fungerer på nerven. Tannlegen jeg var til visste tydeligvis ikke dette, så når jeg skrek og ropte i smerte, så kom en annen tannlege inn og sa til tannlegen min at han måtte da vel skjønne at nerven er for betent, og at bedøvelsen ikke virker! Tydeli at dette er noe tannleger skal kunne, og være temmelig klar over. Han tannlegen jeg var hos har jeg senere hørt at er IKKE flink, og gjør dårlig arbeid.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #16 Skrevet 26. juli 2016 Be om en valium!! Anonymous poster hash: 25dea...324
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2016 #17 Skrevet 26. juli 2016 Ja, jeg kan jo høre.. Men gir de det sånn uten videre da? Eller må jeg ha med noe erklæring fra legen? Dette er tannlegevakt om det har noe og si 😄 Anonymous poster hash: ebd71...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå