Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 3 barn, 2 voksne. Brød og melk må kjøpes. Har noe i fryseren men ikke nok til er helt måltid. Bufferen røyk da vi fikk vannlekkasje rett etter ferie hjemkomst. Gi meg gode tips Anonymous poster hash: 9e438...c25
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 Trål tilbudsdisken til Kiwi, Coop og Meny. Ligger flust av varer til 50 %. Lag pasta og kjøttdeig og sleng litt ost på toppen feks. Gulrøtter er billige om dagen og bland dette i Anonymous poster hash: cf6d1...854
Giss Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 (endret) Tomatsuppe med hjemmebakte rundstykker. Hjemmelagde pannekaker med sammalt hvete og fingrevne gulerøtter i røren. Kjøp firstprice eller remas egne produkter. Kvaliteten er ikke den høyeste men man får mat på bordet. Kålrabistappe er ikke dyrt å lage, men det betaler seg å lage den selv. Om man skal bruke pølser eller kjøtt betaler det seg å skjære det i små stykker og ha i saus eller lapskaus. Da rekker det lengre. Grøt er også billig mat. Endret 25. juli 2016 av Giss
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Takk:) tar gjerne imot fler tips. Vil bare presisere at jeg forstår det kanskje virker blåst å spørre om dette, siden sikkert mange sikkert har mindre - men jeg ser at vi åpenbart er altfor store sløsete, for jeg har helt angst for hvordan dette skal gå Anonymous poster hash: 9e438...c25
Giss Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Takk:) tar gjerne imot fler tips. Vil bare presisere at jeg forstår det kanskje virker blåst å spørre om dette, siden sikkert mange sikkert har mindre - men jeg ser at vi åpenbart er altfor store sløsete, for jeg har helt angst for hvordan dette skal gå Anonymous poster hash: 9e438...c25 Du kommer til å greie det flott!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Det bør da holde. Sjekk tilbudsavisene. Ris er billig, du har også en del billige frossengrønnsaker/lapskausblandinger som er billige. Løk i løs vekt (ikke i strømpe) er ofte veldig billig, og gir mye god smak. Tomater på boks kan du få billig. Tunfisk på boks koster 4-5 kroner på rema 1000. Stikk ut og plukk villbringebær eller blåbær nå, det gir godt syltetøy eller bare en god dessert eller kveldskos. Du kan også lage hjemmelaget is til barna av bær og ev. litt frossen yoghurt f.eks. Sjekk ut de billigste grønnsakene du finner, mye godt. Linser og bønner kan du lage mye godt med med krydder og løk og andre grønnsaker - da trenger dere ikke kjøtt heller. Linsesuppe, bønner i tomatsaus (som du kan lage selv). Du finner noen fiskepinner i storpakker som ikke er dyre. Egg i storpakker er ganske greie i pris. Stor pakke med kjøttdeig kan være ok i pris. 600 kr bør dere greie dere på, er jo egentlig bare tre dager. Sett opp en meny for disse dagene og handle inn alt på en gang, da går det bedre enn om du handler for en og en dag. Anonymous poster hash: d0ada...f5f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Har du noe ekstra på coop- eller trumfkort? Poteter, gulrøtter og kålrabi som basis for pølsegryte/lapskaus. Samme kan brukes som fiskesuppe, da gjerne med brokkoli og blomkål (kjøp frosne buketter). Lag ovnsstekte potetbåter, server med fisk/pølse/kjøtt. Anonymous poster hash: c33dd...a10
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 Hjemmelagd fiskegrateng (lagde til 8 pers en gang for 65 kr, og da hadde vi mye rester) Lapskausblanding i frysedisken Gå ut å fisk, hiv på grillen el stek hjemme Supper Anonymous poster hash: 24181...9e6
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #9 Skrevet 25. juli 2016 Hjemmelaget pizza med pølsebiter (kyllingpølser eller firstprice), pannekaker, firstprice fiskepinner, lapskaus. Noe vi liker er å dele en blomkål i biter i en ildfast form, ta på skinkebiter, fløt og ost på toppen og steke i ovnen. Billig kneip. Anonymous poster hash: 348a1...641
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Melk trenger dere vel heller ikke disse dagene. Drikk vann Ta en bærtur, sank sopp, fisk? Anonymous poster hash: c33dd...a10
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 Nudler, frosne grønnsaker og svinekjøtt fra rema. Middag til under 50 lappen. Bare bruk litt av krydderet fra nudlene og sjekk hva du har av sauser i skapet. Soya etc. Spaghetti med hjemmelaget saus og kanskje kyllingkjøttdeig kommer også på under 50 kr. Anonymous poster hash: 5e7b0...a3f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Belgfrukter er billige. Lag falafel av tørre kikerter (som du bløtlegger) og server i hjemmelaget pita. Anonymous poster hash: 4d260...012
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 Grøt er billig, enten sånn Toropakke pluss melk, eller den ferdige fra Nordfjord (Rema). Koster ca 20kr for to porsjoner. Anonymous poster hash: 2860f...b1d
jojoen Skrevet 25. juli 2016 #14 Skrevet 25. juli 2016 Supper er billig og sunt. Lag f.eks linsesuppe (kjøp tørre linser og grønnsaker på en grønnsaksbutikk) eller blomkålsuppe.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #15 Skrevet 25. juli 2016 Hjemmelaget pizza med pølsebiter (kyllingpølser eller firstprice), pannekaker, firstprice fiskepinner, lapskaus. Noe vi liker er å dele en blomkål i biter i en ildfast form, ta på skinkebiter, fløt og ost på toppen og steke i ovnen. Billig kneip. Anonymous poster hash: 348a1...641 Det med blomkål høres godt ut Koker du blomkålen noe først? Hvor mange grader og hvor lenge steker du det? Anonymous poster hash: a2105...64d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #16 Skrevet 25. juli 2016 Dette klarer dere fint 7 kr For kneipp Sommerkoteletter 39kr pr kg Grønnsaksblanding kr 12 pr pose Kjøp first price, rema-produkter. Billig juice er billigere enn melk. Vi er familie på 3 barn og 2 voksne. Vi har i trange perioder handlet for 800kr pr uke. Dette inkluderte husholdningsartikler og bleier.. Lag stort, så har dere restemiddag. Egg på skive er også varmmat. Pasta med ketchup går en fang i blandt. Billig cornflakes kr 7 for giga-pakke på kiwi. Anonymous poster hash: 5458a...150
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #17 Skrevet 25. juli 2016 600 på 3-4 dager er ikke så lite da, så hvis du tenker litt gjennom det dere kjøper så burde det gå veldig bra. - ikke kjøp melk til drikke, man kan fint drikke vann en uke - kjøp 5-pakninger med nudler på Europris til 10 kr. - sjekk alle 50 % boksene i matbutikkene, der kan man finne mye bra. Jeg kjøpte akkurat 2 store pakker med koteletter på kiwi til halv pris - kjøp billig brød, evt bak hvis du har det du trenger til brødbaking fra før - suppe - grøt - lapskaus pose Anonymous poster hash: a2105...64d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #18 Skrevet 25. juli 2016 Det med blomkål høres godt ut Koker du blomkålen noe først? Hvor mange grader og hvor lenge steker du det? Anonymous poster hash: a2105...64d Nei, jeg koker ikke blomkålen først. Jeg bare deler den i buketter og legger i formen. 200 grader i ca 15 min til blomkålen er mør. Anonymous poster hash: 348a1...641
3 i april Skrevet 25. juli 2016 #19 Skrevet 25. juli 2016 Semiliegrynsgrøt er super billig. Koster 10 kr for en pakke og da har du til 3 middager 😊 se etter melk som går ut på dato til 50 % og kok grøt på den. Fiskepinnet koster vel 20 kr for en stor pakke, ha potetstappe til eller ris, lag salat om du har det eller kjøp en pose med frosne grønnsaker. Bruk smeltet smør som saus. Strimlet svinekjøtt er billig, sammen men grønnsaker og en pose nudler og ris er dette billig og sunn middag. Omelett med litt salat og rundstykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå