Gå til innhold

Røyking og uteliv....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på puber, barer, nattklubb etc i over 20 år.

 

Jeg er ingen røyker, men det hører sammen, røyking og det å gå ut.

 

Det er kjipt å være inne når hele julebordet står ute.

Når alt det sosiale skjer på trappa og ingen er på dansegulvet. Døds kjipt!

 

Heller litt røykelukt i håret enn et delt selskap. Jeg har aldri gått på byen, fest på lokalet eller annet, uten å dusje etterpå, pleier hive klærene på vask etter en tur på byen også.

 

Uproblematisk! Joda det er noen som har alvorlig astma, og ikke kan være i nærheten av røyk, men de er veldig veldig få. Jeg kjenner til et slikt individ, og mesteparten av mine party dager var lenge før røykeloven. Ingen fra ungdomsskolen, gymnaset, eller universitetet, eller jobbene mine holdt seg hjemme pga røyk.

Rosettball, russefeiring, fadderuker, eksamensfesten. Ingen!

 

Det er blitt et hysteri!

 

Anonymous poster hash: ba72a...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Folk tålte det fint før, og de tåler det fint nå. Noen trenger bare noe å klage over hele tiden. Det er en fin avveksling å bli med noen ut og røyke når man er på byen. Nei, det lukter ikke godt, men det er hundre andre ting som er verre enn litt røyklukt i håret dagen derpå.

 

Anonymous poster hash: 4d3af...367

Skrevet (endret)

Jeg holdt meg unna utelivet når jeg kunne. Trivdes ikke i al røyken - og jeg har bare moderat astma. Uansett, den største grunnen til at jeg holdt meg unna var stanken og at jeg ble tung i hodet av den dårlige luften. Det var en sann lettelse da røykeloven kom! Jeg har aldri opplevd fester hvor alle står ute for å røyke. På jobben er det nå kun to stk som røyker. Før røykeloven var det mange flere. At så mange levde med den dårlige røykeluften før hang jo sammen med at man ikke hadde noe valg. Det var ikke fordi alle syntes det var fantastisk....

Endret av Giss
Skrevet

Jeg holdt meg unna utelivet når jeg kunne. Trivdes ikke i al røyken - og jeg har bare moderat astma. Uansett, den største grunnen til at jeg holdt meg unna var stanken og at jeg ble tung i hodet av den dårlige luften. Det var en sann lettelse da røykeloven kom! Jeg har aldri opplevd fester hvor alle står ute for å røyke. På jobben er det nå kun to stk som røyker. Før røykeloven var det mange flere. At så mange levde med den dårlige røykeluften før hang jo sammen med at man ikke hadde noe valg. Det var ikke fordi alle syntes det var fantastisk....

Jeg synes heller ikke det er fantastisk. Jeg klarer bare ikke å irritere meg over det. Og jeg har også astma :)

 

Anonymous poster hash: 4d3af...367

Skrevet

Hvilke fester er du på?

 

Folk jeg kjenner har slutta å røyke forlengst, så dette er ikke en problemstilling.

 

Utesteder med røykmaskin skyr jeg som pesten, like ille det som røyk. Ellers husker jeg godt utelivet før røykeloven, rennende øyne og hodepine hver gang.

 

Anonymous poster hash: 2993c...cfb

Skrevet

Jøss, for en pussig innstilling.

Jeg begynte å røyke tidlig, lenge før røykeloven, men har tatt delvis til vettet, og røyker nå kun når jeg drikker. Hvis jeg er i et land nå hvor det er lov å røyke inne, kunne det ikke ramle meg å gå inn. Det er ufyselig, ekkelt, og veldig helseskadelig.

Vi er veldig få på jobb som røyker, og vi lister oss unna i stillhet under julebord osv. De smarteste sitter inne. Røyk er og blir dumt, stygt, ekkelt og usexy.

Skrevet

Jeg har gått på puber, barer, nattklubb etc i over 20 år.

 

Jeg er ingen røyker, men det hører sammen, røyking og det å gå ut.

 

Det er kjipt å være inne når hele julebordet står ute.

Når alt det sosiale skjer på trappa og ingen er på dansegulvet. Døds kjipt!

 

Heller litt røykelukt i håret enn et delt selskap. Jeg har aldri gått på byen, fest på lokalet eller annet, uten å dusje etterpå, pleier hive klærene på vask etter en tur på byen også.

 

Uproblematisk! Joda det er noen som har alvorlig astma, og ikke kan være i nærheten av røyk, men de er veldig veldig få. Jeg kjenner til et slikt individ, og mesteparten av mine party dager var lenge før røykeloven. Ingen fra ungdomsskolen, gymnaset, eller universitetet, eller jobbene mine holdt seg hjemme pga røyk.

Rosettball, russefeiring, fadderuker, eksamensfesten. Ingen!

 

Det er blitt et hysteri!

 

Anonymous poster hash: ba72a...aab

Problemet er jo de som må jobbe i røyken.. Røyker på fest jeg også, men savner absolutt ikke å røyke inne. Har heller ikke opplevd at alle står på trappa og nesten ingen er inne.

 

Anonymous poster hash: 8379c...7fc

Skrevet

Jeg røyker, og det er min ting.

Det gjør meg ingenting å gå ut.

 

Ser du trekker frem de med alvorlig astma som ikke kan gå ut dersom det blir lov å røyke inne

Men hva med de som jobber der, skal de bli pålagt å bli utsatt for røyk dag ut og dag inn og følgene passiv røyking kan gi?

 

Å røyke er mitt valg, hvorfor mener du min dårlig vane skal gi meg rett til å påtvinge den andre?



Anonymous poster hash: 206ae...6e0
Skrevet

Jeg synes ikke det er folk som røyker jeg. I min vennegjeng røyker ingen. Og på min arbeidsplass er røykerne i stort undertall.

 

 

Anonymous poster hash: adfcf...437

Skrevet

I min krets er det toppen én enslig festrøyker om noen...

 

Anonymous poster hash: 98b9d...990

Skrevet

 

Jeg røyker, og det er min ting.

Det gjør meg ingenting å gå ut.

 

Ser du trekker frem de med alvorlig astma som ikke kan gå ut dersom det blir lov å røyke inne

Men hva med de som jobber der, skal de bli pålagt å bli utsatt for røyk dag ut og dag inn og følgene passiv røyking kan gi?

 

Å røyke er mitt valg, hvorfor mener du min dårlig vane skal gi meg rett til å påtvinge den andre?

 

Anonymous poster hash: 206ae...6e0

 

Men er det lov til å røyke der, så er det er jo arbeidsgivers ansvar at de ansatte blir påvirket av røyk, ikke den enkelte røyker.

 

Anonymous poster hash: f66c4...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...