Gå til innhold

Fikk tlf fra sykehuset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Vært på medisinskonto avdeling og Vært under utredning for ME.

Har også tatt røntgen av lungene.

Fikk beskjed av legen at svar ang diagnose skulle sendes pr brev.

Snart 2 mndr siden utredningen var ferdig.

Har ventet på svar og idag fikk jeg en rar tlf fra sykehuset.

De ville ikke si noe om hva det var på tlf men ville jeg skulle komme inn fortest mulig. I morgen. Jeg sa jeg ville vite hva det var nå over tlf og stedet var ferie og vi har besøk.

Men de sa det var viktig at jeg kom inn dit. Hva kan det være???

De skremmer jo livsskiten ut av folk med dette om det bare er en filleting.

Ikke ville de si noe om hva det gjaldt heller....

Anonymous poster hash: 1f4a9...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisinsk poliklinikk skulle det stå

Skrevet

Det var antakelig en sekretær som ringte...og de kan ikke gi medisinske svar på telefon (som regel..finnes noen unntak)

Anonymous poster hash: 0ba10...232

Skrevet

Var det legen som ringte?

Anonymous poster hash: 8aaa1...c6a

Skrevet

Var ikke legen som ringte. Men syns det var så rart at jeg måtte inn ditt når alle utredning er ferdig og jeg skulle få svar pr brev. Kan jo ikke være normal prosedyre og skremme folk på dette viset.

Skrevet

Var ikke legen som ringte. Men syns det var så rart at jeg måtte inn ditt når alle utredning er ferdig og jeg skulle få svar pr brev. Kan jo ikke være normal prosedyre og skremme folk på dette viset.

De gjør jo ikke dette for å skremme deg!

De har ikke lov å gi ut informasjon via telefon på den måten.

Når de ønsker deg inn allerede i morgen så er det en grunn til det. Det trenger ikke være noe veldig alvorlig, men jeg vil tro at det er noe de mener bør behandles, og siden det har gått to måneder siden utredningen var over, så vil de få deg i gang på det så fort som mulig.

Det er f.eks. en del infeksjoner som kan trenge antibiotikabehandling, og det kan være at du har såpass høye verdier at du bør komme i gang med behandling så fort som mulig. Eller det kan være at de ser noe på blodprøvene som gjør at de må ta flere/andre blodprøver.

Forstår at du blir skremt, men du får jo svar i morgen. Ikke tenk katastrofetanker, for det trenger ikke være noe veldig alvorlig, selv om det skulle være noe som trenger behandling.

Selv om det ikke føles slik nå så kan det være et godt tegn om de har funnet noe som kan behandles hos deg.

Så senk skuldrene og pust med magen. Lykke til i morgen :)

Anonymous poster hash: 4951f...176

Skrevet

Kanskje de trenger nye prøver, eller må ta noen om igjen?

Anonymous poster hash: 35877...5c3

Skrevet

For meg virker det som de har funnet et eller annet som ikke er forenelig med ME. Kanskje noe du faktisk kan få behandling for? Evt kan det på en annen side være at du får diagnosen ME, og at de derfor ønsker en samtale.

Anonymous poster hash: bd015...368

Skrevet

Jeg står midt i den samme utredningen (ME-klinikken i Kr.Sand) og om jeg fikk en slik telefon ville jeg tenkt at de har funnet noe annet enn ME. Men det kan jo være alt fra funn på MR og dermed noe alvorlig, til funn i tarmen dom cøliaki.

Forhåpentligvis er det noe som kan behandles...

Oppdater i morgen da, jeg lurer på hva de kan finne under en ME utredning jeg nå. Krysser fingrene for at det er noe med bedre utsikter enn ME. Lykke til!

Anonymous poster hash: 6bb98...b2e

Skrevet

Er også I kr sand på sykehuset jeg utredes. De fant ikke noe galt på mr. Er bare røntgen av lungene jeg ikke har fått svar på. Men alt skulle sendes på brv når det var ferdig.

Skrevet

De sender ikke brev om de finner noe som de mistenker kan være alvorlig. Da blir du oppringt og bedt om å stille snarest mulig.

Det trenger ikke være kreft men noe annet som de vil undersøke nærmere så det kan igangsettes behandling så fort som mulig. Lykke til i morgen, det vil nok helst gå bra.

Anonymous poster hash: a4e66...f31

Skrevet

Som mange her sier, det trenge rikke å være noe alvorlig, men bare noe de ikke har lov til å formidle per telefon fordi det kan være sensitivt.

Lykke til i dag, og skriv gjerne en oppdatering her inne når du er tilbake.

Anonymous poster hash: 12b2c...92d
Skrevet

Hvordan gikk det i dag, Hi?

Anonymous poster hash: 4951f...176
Skrevet

Dei kunne ha sakt at det ikkje er noe gale, roe ned personen som får telefon slik.

Anonymous poster hash: c73f6...1d9
Skrevet

Dei kunne ha sakt at det ikkje er noe gale, roe ned personen som får telefon slik.

Anonymous poster hash: c73f6...1d9

? Når de ringer er det en grunn for det. de gir ikke ut slik info på tlf.

Jeg har også blitt oppringt fra sykehuset. Det er alltid en grunn. Ikke altid det er så alvorlig, men de må informere om det.

Anonymous poster hash: 52d6b...65e

Skrevet

Håper det gikk bra i dag. Jeg har en kronisk blodsykdom og opplevde (når den ble oppdaget) å bli oppringt av fastlegen på kveldstid med beskjed om å dra på sykehuset asap og det er ikke noen god følelse. Det er klart man ikke ønsker at det blir funnet avvik på prøver, men på den annen side kan du prøve å tenke på det slik at hvis du har en sykdom, er det veldig bra at de har funnet ut av det og kan sette i gang med behandling! Klem og lykke til!

Anonymous poster hash: 04e24...cdc

Skrevet

Hvordan gikk det i dag HI?

Skrevet

Jeg tok masse prøver på sykehuset en gang.

Ble oppringt dagen etter, fikk beskjed pr tlf at jeg var gravid

Noen ganger opplyser de om ting pr tlf og

Anonymous poster hash: 61529...09b

Skrevet

Jeg tok masse prøver på sykehuset en gang.

Ble oppringt dagen etter, fikk beskjed pr tlf at jeg var gravid

Noen ganger opplyser de om ting pr tlf og

Anonymous poster hash: 61529...09b

Det er jo derfor HI ble bekymret, for uskyldige ting som at du mangler D-vitamin opplyser de om på telefon. Det er gjerne mer alvorlig når du blir kalt inn på denne måten...

Skrevet

Hvordan gikk det, HI?

Anonymous poster hash: d5a01...c32

Skrevet

Håper det gikk bra i dag. Jeg har en kronisk blodsykdom og opplevde (når den ble oppdaget) å bli oppringt av fastlegen på kveldstid med beskjed om å dra på sykehuset asap og det er ikke noen god følelse. Det er klart man ikke ønsker at det blir funnet avvik på prøver, men på den annen side kan du prøve å tenke på det slik at hvis du har en sykdom, er det veldig bra at de har funnet ut av det og kan sette i gang med behandling! Klem og lykke til!

Jeg har også en kronisk blodsykdom, og når de tilfeldigvis oppdaget avvik på blodprøvene ringte legen på kveldstid fra sin private fasttelefon.. litt skremmende å finne telefonen med 3 ubesvarte anrop fra legen sin. Men hun opplyste på telefon hva de hadde funnet..

Anonymous poster hash: 44eec...67d

Skrevet

Jeg har også en kronisk blodsykdom, og når de tilfeldigvis oppdaget avvik på blodprøvene ringte legen på kveldstid fra sin private fasttelefon.. litt skremmende å finne telefonen med 3 ubesvarte anrop fra legen sin. Men hun opplyste på telefon hva de hadde funnet..

Anonymous poster hash: 44eec...67d

Er det itp du har?

Skrevet

Tenker på deg HI, går det greit med deg?

Skrevet

Håper det går bra med deg HI

Anonymous poster hash: 79fb0...de2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...