Gå til innhold

Erfaringer med bilsykearmbånd til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen har begynt å bli bilsyk. Vi kjører ofte lange turer, vært på bilferie nå, og reiser ofte og besøker familien 2 timer unna. Vi må stoppe ca. hver halvtime fordi 3-åringer kaster opp. Jeg vil ikke snu henne forover enda, og jeg vet at det ikke er sikkert at det hjelper, men vi må prøve det hvis ingenting annet hjelper. Nå har jeg kjøpt reisesykearmbånd på apoteket, men har ikke rukket å prøve dem. Jeg hadde veldig god effekt av disse da jeg var gravid, men er det noen som har prøvd dem på barn? Har det hjulpet?

Anonymous poster hash: cbba2...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen spyr hver halvtime hadde jeg forsøkt å snu setet. Postafen kan vel kanskje brukes? Prøvde slike armbånd da jeg var gravid, funket ikke på meg.

Anonymous poster hash: 6e0ae...4ec

Skrevet

De armbåndene er dessverre svada. Noen tror kanskje de har funket for dem, men det er placebo. Det er ikke noe vitenskapelig belegg for akupressur og i vitenskapelige studier ser de ingen effekt av disse armbåndene.

Jeg var svært reisesyk som barn og det eneste som hjalp meg var Postafen. Da kastet jeg som regel en gang tidlig på turen og så sov jeg resten av veien.

Anonymous poster hash: 8acd9...ed1

Skrevet

Postafen er det eneste som hjelper.

Skrevet

Hva med å snu henne kun når dere kjører langt? Om det går fint på de kortere turene i hverdagen så kan hun fortsette sitte baklengs da

Skrevet

Jeg bruker til meg selv med svangerskapskvalme - Funker som fjell! Ville absolutt prøvd det ut. Men bare pass på at de kulene kommer der de skal :)

Anonymous poster hash: 43c20...aba
Skrevet

De armbåndene er dessverre svada. Noen tror kanskje de har funket for dem, men det er placebo. Det er ikke noe vitenskapelig belegg for akupressur og i vitenskapelige studier ser de ingen effekt av disse armbåndene.

Jeg var svært reisesyk som barn og det eneste som hjalp meg var Postafen. Da kastet jeg som regel en gang tidlig på turen og så sov jeg resten av veien.

Om det er placeboeffekt eller ikke, er meg likegyldig så lenge det virker. Det fungerte på meg. Det er derfor jeg spør om erfaringer med barn. Om det er vitenskapelig bevist eller ikke, bryr jeg meg ikke om :)

Skrevet

Ja, fungerer på mitt barn.

Anonymous poster hash: 1b89e...a81

Skrevet

Snudde min eldste når hun var 2 1/2 til 3-punkts beltestol. Er så vondt å være bilsyk, så det kunne jeg ikke gjøre mot henne.

Forsøkte Postafen, men det hadde ingen videre effekt.

Hjalp litt å ha det kjølig, gi henne kjeks, cola, minne henne på å se ut frontruta, reise senere på dagen og sørge for at det var en times tid etter ett lett måltid.

Skrevet

Jøss! Bare fordi det ikke funka for seg vettu... Her funker det supert! 😃 gammelt triks å trykke på et punkt for å lette kvalmen

Anonymous poster hash: c3d50...975

Skrevet

Snu setet på lange turer.og HUSK! IKKE gi ungen melkeprodukter før turen 😆

Skrevet

Fungerte ikke på min datter. Verken å snu setet, armbånd eller Prostafen ol. fungerte på henne. Hun kastet opp i mengder fra ca.2 år og til hun ble 5år. Løsningen ble å aldri kjøre mer enn korte turer. Skulle vi lengre måtte vi fly.

Anonymous poster hash: 1e675...59e
Skrevet

Skjønner ikke hvordan voksne mennesker kan gi råd om å snu barna for tidlig. Uansvarlig .

Anonymous poster hash: 80690...825

Skrevet

Jøss! Bare fordi det ikke funka for seg vettu... Her funker det supert! 😃 gammelt triks å trykke på et punkt for å lette kvalmen

Hele poenget er at det er det samme om jeg føler at det funket for meg. Vitenskapelige studier av høy kvalitet har ikke klart å påvise effekt ut over placebo, og de har studert et høyt antall brukere. Du betaler i praksis noen hundrelapper for et elastisk armbånd med en plastknapp. Det at det er et gammelt triks betyr ikke at det er sant.

Skrevet

Hele poenget er at det er det samme om jeg føler at det funket for meg. Vitenskapelige studier av høy kvalitet har ikke klart å påvise effekt ut over placebo, og de har studert et høyt antall brukere. Du betaler i praksis noen hundrelapper for et elastisk armbånd med en plastknapp. Det at det er et gammelt triks betyr ikke at det er sant.

For en kverulant du er! 😂 man får teste ut selv.men jeg er neppe den enste det funker for 😆

Skrevet

For en kverulant du er! 😂 man får teste ut selv.men jeg er neppe den enste det funker for 😆

Det er ikke kverulering å forklare hvorfor hi bør spare de hundrelappene. Altfor mange forstår ikke vitenskap eller hva placeboeffekt er. Hvis alle skal teste selv blir det dyrt. Du trenger ikke føle deg truffet selv om du har brukt penger på svada. Du sier jo selv at du føler du har effekt av dem.

Skrevet

Det er ikke kverulering å forklare hvorfor hi bør spare de hundrelappene. Altfor mange forstår ikke vitenskap eller hva placeboeffekt er. Hvis alle skal teste selv blir det dyrt. Du trenger ikke føle deg truffet selv om du har brukt penger på svada. Du sier jo selv at du føler du har effekt av dem.

Funket på meg også. Har også gått til akupunktur når jeg har vært ekstremt kvalm, han satt nåler på håndleddet , og kvalmen slapp gradvis taket! Hipp hurra for å tro på annet enn bare medisiner.

Anonymous poster hash: 80690...825

Skrevet

Hi her. Hvis du hadde lest hovedinnlegget hadde du fått med deg at:

1. Jeg har allerede kjøpt dem.

2. Jeg spør de som har prøvd dem på barna sine. Jeg spør IKKE om alt det du svarer på. Takk til deg.

Og takk for ordentlige svar fra dere andre :)

Skrevet

Hi her. Hvis du hadde lest hovedinnlegget hadde du fått med deg at:

1. Jeg har allerede kjøpt dem.

2. Jeg spør de som har prøvd dem på barna sine. Jeg spør IKKE om alt det du svarer på. Takk til deg.

Og takk for ordentlige svar fra dere andre :)

Svarene mine var også ordentlige, og jeg forsøkte faktisk å hjelpe deg!

Skrevet

Det funker for vårt bilsyke barn, placebo eller ei det bryr vi oss ikke om. Veldig dyre er de uansett ikke. Husk som noen over nevner å sett de riktig, følger med bilde som viser at de skal litt opp på armen. Skal sies at hun har ikke vært 100% fri for oppkast, men det har blitt betydelig bedre.

Skrevet

Svarene mine var også ordentlige, og jeg forsøkte faktisk å hjelpe deg!

Nei, de var ikke ordentlige. Det første svaret var helt ok, bortsett fra at du ikke svarte på det jeg spurte om. Jeg har brukt disse på meg selv, jeg vet at det fungerte på meg og har fungert på mange, mange andre. Jeg vet også at det ikke er vitenskapelig belegg for å si at det fungerer, og akkurat derfor lurer jeg på om andre har prøvd dette på sine barn, og om det har blitt bedre. HVORFOR det evt. fungerer/ikke fungerer spiller overhodet ingen rolle. Jeg har fått flere svar som sier at det har fungert på barna, og at du likevel fortsetter å hardnakket påstå at det ikke fungerer hjelper meg ingenting.

Skrevet

Du skal få ett veldig billig tips av meg, som fungerte veldig godt på mine barn. Sett ett helt vanlig plaster over navlen. Virket mye bedre enn alt annet på mine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...