Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #1 Skrevet 25. juli 2016 Jeg og mannen eier et hus sammen. Det er ca verdt 3mill, og vi har 2.2 i lån. Jeg har studielån på 300.000 ved siden av. Sånn på papiret klarer jeg å håndtere dette alene, men er det mulig å få lån til dette av banken? Vet at jeg bare kan spørre i banken, men der er det ferie og jeg må bare lufte hodet litt.. Det er svært viktig for meg å beholde huset, så jeg vil ikke skille meg om jeg må ut herfra, men forholdet tærer så fælt at jeg nå må vurdere mine alternativer. Anonymous poster hash: f730f...1ee
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #2 Skrevet 25. juli 2016 Det kommer vel an på inntekten din Anonymous poster hash: db605...d27
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 Hva tjener du? Har du noe oppsparte midler? Hvor mange barn? Anonymous poster hash: 0443b...8d7
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Har dere barn? Har du andre lån? Jeg har 3 barn og 420 000 i studielån. Jeg få bare beholde huset hvis mannen ikke krever at jeg kjøper ham ut.. Vi har bare 1,1 mill i huslån.. Inntekten min er 520 000. Anonymous poster hash: 2cce5...706
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #5 Skrevet 25. juli 2016 Glemte å skrive det! Har 470.000 i inntekt, ett barn på snart to. Anonymous poster hash: f730f...1ee
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #6 Skrevet 25. juli 2016 Jeg har 250.000kr i huset som er mine, og en bil bi eier sammen. Jeg kan klare meg uten bil. Anonymous poster hash: f730f...1ee
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #7 Skrevet 25. juli 2016 Du må jo betale ut mannen også, kr 400.000. Anonymous poster hash: 2722b...121
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #8 Skrevet 25. juli 2016 Du må jo betale ut mannen også, kr 400.000. Anonymous poster hash: 2722b...121 Eller mer om han hadde mer ek enn henne da de kjøpte. Anonymous poster hash: 1e707...dfe
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #9 Skrevet 25. juli 2016 Jeg hadde 250.000 mer i egenkapital enn han når vi kjøpte. Huset er taksert til 3 mill, men lånet er 2,2. Må man betale halvparten av verdien eller lånet til partneren? Huff.. Jeg vil ikke egentlig skilles, men det er så tungt.. Anonymous poster hash: f730f...1ee
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Jeg hadde 250.000 mer i egenkapital enn han når vi kjøpte. Huset er taksert til 3 mill, men lånet er 2,2. Må man betale halvparten av verdien eller lånet til partneren? Huff.. Jeg vil ikke egentlig skilles, men det er så tungt.. Anonymous poster hash: f730f...1ee Da har dere 800 000 i egenkapital i huset. Av disse skal du ha 250 000, og de resterende 550 skal deles på dere. Det vil si at du må ta over hele lånet, og gi ham 225 000. Hvor lenge har dere hatt det vanskelig? Har dere prøvd terapi? Lykke til uansett 😊
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 Jeg og mannen eier et hus sammen. Det er ca verdt 3mill, og vi har 2.2 i lån. Jeg har studielån på 300.000 ved siden av. Sånn på papiret klarer jeg å håndtere dette alene, men er det mulig å få lån til dette av banken? Vet at jeg bare kan spørre i banken, men der er det ferie og jeg må bare lufte hodet litt.. Det er svært viktig for meg å beholde huset, så jeg vil ikke skille meg om jeg må ut herfra, men forholdet tærer så fælt at jeg nå må vurdere mine alternativer. Anonymous poster hash: f730f...1ee Huset 3 mil, han skal ha 1,5 av deg. Lånet må delast i 50 % alså du har lån på 1,5 + 1,1 alså 2,6 mil. Anonymous poster hash: d7aa8...ba1
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Da har dere 800 000 i egenkapital i huset. Av disse skal du ha 250 000, og de resterende 550 skal deles på dere. Det vil si at du må ta over hele lånet, og gi ham 225 000. Hvor lenge har dere hatt det vanskelig? Har dere prøvd terapi? Lykke til uansett Står detta i papira dokkes ? vist ikkje blir det kløvd i 2. Anonymous poster hash: d7aa8...ba1
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 Da har dere 800 000 i egenkapital i huset. Av disse skal du ha 250 000, og de resterende 550 skal deles på dere. Det vil si at du må ta over hele lånet, og gi ham 225 000. Hvor lenge har dere hatt det vanskelig? Har dere prøvd terapi? Lykke til uansett 😊 Takk for svar! Vi har hatt det av og på vanskelig i flere år, sliter med å finne veien ut av en knipe. kanskje terapi hadde vært noe.. Får høre om han blir med ☺️ Anonymous poster hash: f730f...1ee
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. juli 2016 #14 Skrevet 25. juli 2016 Takk for svar! Vi har hatt det av og på vanskelig i flere år, sliter med å finne veien ut av en knipe. kanskje terapi hadde vært noe.. Får høre om han blir med ☺️ Anonymous poster hash: f730f...1ee Bare hyggelig 😊 Terapi kan hjelpe, og hvis det ikke er prøvd har dere jo ingenting å tape på å prøve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå