Gå til innhold

Folk som melder seg inn "syk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god kollega av meg er i syden, og spurte i forrige uke om jeg kunne jobbe for henne idag på dagtid. Jeg sa nei, fordi jeg hadde aften i dag. Så ble jeg oppringt Igår fra jobb og fikk forskjøvet vakten min fordi vedkommende er syk. Vet hun antageligvis enda er på reisefot, eller er hun snart på tur hjem. Kommer såklart ikke sladre da jeg liker henne og kommer overens med henne, men generelt er slike tilfeller dårlig arbeidsmoral, er det ikke!?

Anonymous poster hash: f50c9...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er 100% sikker på at hun er på ferie og ikke har byttet vakten med noen andre hadde jeg meldt det til sjefen.

Anonymous poster hash: 12daa...8c3

Skrevet

Hvorfor skal du ikke si ifra? Det er ærlig talt helt på sin plass hvis du er sikker på at hun er på ferie fortsatt! Uansett om du liker henne eller ikke!!

Skrevet

Jeg jobbet som avdelingsleder en gang og hadde på sommeren ansvar for to avdelinger.

Den nye kjæresten til en av de ansatte ringte meg og lurte på om jeg kunne ordne fri for dama hans en helg og et par dager fordi han skulle overraske henne med langweekend.

Jeg da nei, da det var komplett umulig å oppdrive vikarer, og måtte ha de jeg hadde i tilfelle sykdom.

Da helga kom var dama syk...men på fb kunne man lese oppdateringer om hvor hun holdt hus... Ikke så smart.

Du får si til sjefen at det var merkelig hun meldte seg syk, når du visste hun ønsket p bytte vakt pga reisen.

Men nå får vel du klekkelig betalt for å gå den vakten ?

Anonymous poster hash: 08359...640

Skrevet

En kollega som ikke fikk så mye fri som hun ønsket i juleferien ble da merkelig nok syk så hun ikke.var på jobb i romjula i det hele tatt. Da hun ellers var borte veldig mange mandager og tirsdager skrøt av fyllafest på lørdag og fyllesjuka, så fikk sjefen nok etter den jula og tok i fra henne retten til å bruke egenmeldinger i 6 mnd. Hun måtte da ha sykemelding om hun ble syk de 6 mnd. Dette er jo et ekstremt tilfelle men jeg ville sagt i fra i tilfelle det skjer flere ganger aller allerede har skjedd flere ganger uten at du vet det. Da kan sjefen gjøre noe med det. Jeg likte godt denne kollegaen som jeg nevnte over men skjønte etterhvert at hun hadde dårlig arbeidsmoral.

Men jeg har selv opplevd å spørre om ferie og fikk nei, og så fikk jeg faktisk influensa akkurat da, og var sengeliggende i 2 uker. Jeg måtte forsåvidt ha sykemelding da, men vær sikker på at kollegaen din lyver før du snakker med sjefen :)

Anonymous poster hash: b24e8...584

Skrevet

Noen folk har bare dårlig arbeidsmoral. Har en kollega som bruker egenmelding hvert 17. dag. For noen helger siden måtte jeg jobbe 40 timer over fire dager for å dekke det opp. En annen kollega måtte jobbe dobbel vakt en av dagene.

Anonymous poster hash: 2e71a...161

Skrevet

Jeg kunne nok å ha svart noe sånn som "Du mener vel vikaren til Kari, for Kari kommer jo ikke hjem fra ferie før i morgen."  Og i det minste ville jeg nok ha spurt Kari når hun kom tilbake om hvem som skulle jobbe for henne og sagt at det var dumt at hun hadde blitt syk for da måtte jeg jobbe likevel og det passet veldig dårlig.  Jeg er lojal både mot arbeidsgiver og kolleger, men sånn ting finner jeg meg ikke i.

Skrevet

Tror kanskje ikke jeg hadde sladret på en kollega om dette var en engangsgreie.

Men er helt enig i at det er dårlig arbeidsmoral.

Skrevet

Hadde aldri sladret på kollega, om det var engangshendelse. Og hva om hun har blitt syk på ferie, og derfor måtte utsette hjemreise. Vi var en gang to i reisefølget som ble matforgiftet, og måtte derfor utsette hjemreise i 2 dager. Og vi hadde det jo ikke gøy de to dagene, lå jo bare rett ut på rommet.

Anonymous poster hash: c846a...826
Skrevet

Jeg hadde garantert sagt at "hm, du vet at hun egentlig ville bytte vakt med meg fordi hun var på ferie, eller hva?"

Idioter får klare seg selv.

Anonymous poster hash: 0b29b...06d

Skrevet

Sladrer aldri på en god kollega. Du vet aldri når du plutselig trenger en i ryggen din.

Anonymous poster hash: ab288...b66

Skrevet

Dette har jg opplevd flere ganger på min arbeidsplass. Folk har spurt om fri-fått nei og ringt og sagt de er syke. Mn de er jo så dumme at de da sender snap eller legger ut på inst at de er der og der på turer:/

Hadde fri her og var på eu kontroll med bilen,da så jg en kollega og mannes hennes på bilverkstedet/bilbutikken jeg hadde eu på bilen på prøvekjørte 3!! forskjellige biler. Sjekket på jobben dagen etterpå,da hadde min kollega ringt og sagt hun lå med spysyken. Bor også 100m unna en annen bilbutikk,så en kollega der også prøvekjøre bil og hun hadde også meldt seg syk den dagen. Noen dager senere kom begge de to med nye biler på jobben:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...