Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Eller er det stort sett dere som inviterer og bidrar???????? Anonymous poster hash: 8c258...814
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Det er mest vennebesøk det går i, og det går begge veier selv om de oftes er her. Vi bor nermest skolen, så ungene syns det er mest praktisk å være her. Kort vei til alt, så selv om de er her så er de mye ikke her også. Går til skileiken på vinteren, fotballbanen, skolen, skogen osv. De har basen her og farter rundt. Vi kan rope inn ungene nesten fra alle stdene de er. Nå sommerstid er de litt hos noen venner, for de bor rett ved vannet men når det ikke er badetempratur så holder de seg her. Noen av foreldrene har snakket med meg siden de syns ungene er mye her og sjeldent hos de, de syns det blir litt urettferdig fordelt. Som jeg sier så ordner ungene seg selv og de er mye ikke her, selv om de er her. Og jeg syns det er helt greit ungene gpr inn og ut døra her som det passer de, de få gangee vi ikke vil ha besøk sier vi fra til våre unger at idag er det bare oss hjemme eller idag m dere dra til noen for vi ønskr litt ro rundt øra. Det er helt greit for de. Det er få ganger vi inviterer med unger til å gjøre noe eller at ungene blir invitert på slike ting. Jeg syns det er veldig greit det er slik, for vennene til ungene leker sammen så behovet for annen underholdning er ikke helt der. Fra de har bagynt på skolen har de gått på fotballkamper, håndballkamper, sett skirenn osv uten at vi alltid er med. Sykkelløp var det her i våres, da hadde en stor gjengs samlet seg for å heie. Tatt med tepper for å sitte på, parasoll for å holde sola litt unna og koste seg med nistmat de hadde laga. Anonymous poster hash: d534d...cbc
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #3 Skrevet 25. juli 2016 Stort sett vi som har venner på besøk. Her bor nesten ingen i gangavstand, så de må kjøres. Da er det enklest å gjøre avtaler på forhånd. Mine barn har venner med hjem fra skolen 1—2 ganger i uka. I tillegg har de en del besøk i helgene. Sett bort fra en av vennene til sønnen min er det svært sjelden mine barn blir bedt bort. Sønnen min er 8 år, og jenta 9. Grunnen til det er jeg litt usikker på. Men foreldrene klager alltid over hvor travelt de har det, så de kommer ikke på å be hjem venner. I tillegg er mange som bor her i slekt. Så de i klassen til mine barn er søskenbarn osv. Treffes i selskaper og andre ting med slekta. For min del har det ingenting å si om mine barn har besøk ofte. Synes det er fint å bli kjent med de i klassen til barna. Det jeg synes er dumt er at nesten uten unntak sier foreldrene når de henter til mine barn:"du må komme til oss neste gang nå da"! Det skjer aldri! Men mine barn har spurt en del det siste året hvorfor de spør om dette, men aldri ber de hjem. Synes foreldrene kunne spart seg å si det når de ikke mener det! Har tom sendt mld og spurt om det passer at mitt barn kommer en konkret dag. Mange lar vær å svare! Svarer alltid på spm omm deres barn vil komme hit. Anonymous poster hash: e8251...810
TinaK 1990 Skrevet 25. juli 2016 #4 Skrevet 25. juli 2016 Ja, men vi inviterer også barnas venner med på mye så det går begge veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå