Gå til innhold

Dårlig mat, dårlig helse?🤒

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vell klinkende klart at på lang sikt gir dårlig matvaner dårlig helse, men jeg lurer på om det er noen her inne som merker det daglig?Hvis du har spist sunt lenge og plutselig spiser bare usunt, hvordan merkes det på kroppen din?

Anonymous poster hash: f297c...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det godt på min tante. Hun var sunn og sprek. Så fikk hun det for seg at hun ikke tålte kjøtt, deretter sukker og gluten. Nå vet jeg nesten ikke hva annet enn fisk og tomater hun spiser (Ikke rød fisk da), og helsen hennes har aldri vært dårligere.

Anonymous poster hash: c6f6c...510

Skrevet

Jeg har revmatiske plager, så merker sukker, svinekjøtt mm på leddene mine.

Og merker også junk og mye sukker på huden (får kviser).

Anonymous poster hash: a63ae...631

Skrevet

Jeg får mindre energi, blir trøttere, blir stivere i kroppen (muskulatur).

Går det flere dager kan jeg merke det på humøret også, kan få kviser, magen enten stopper eller blir løs, luft i magen, leddsmerter i utsatte ledd. Dårligere søvn.

Anonymous poster hash: 94ad4...e87
Skrevet

Får mye luft øverst i magen av svinekjøtt. Mister mye energi dersom jeg ikke får nok frukt og grønt. Mye oppblåst i magen om jeg spiser bakst med gjær flere ganger for dagen. Mye halsbrann og slim i halsen ved fet mat og junk.

Spiser til vanlig mye okse og kylling, og rød og hvit fisk. Spiser lite poteter, ris og pasta til, men mye gønnsaker (spesielt grønne grønnsaker). En del meieriprodukter til andre måltid enn middag. Spiser og faste måltider. Holder jeg på dette funker kroppen perfekt.

Anonymous poster hash: 4635e...848

Skrevet

Jeg blir veldig oppblåst og stinn i magen av feriekostholdet. Dvs mye karbohydrater, pølser, øl. Får også mindre energi og stygg hud

Skrevet

Spiser variert kosthold med mye grovt, grønt og frukt. ( spiser også litt snop innimellom) Baker alltid brød selv, med mye grovt og mye korn. Velger alltid fiberrike og grove produkter.

Jeg har faktisk ikke vært syk på flere år. Til og med forkjølelse biter ikke på meg.

Jeg er overvektig da, men er frisk som en fisk.

Er nå høygravid.

Kjenner flere med selvdiagnotiserte allergier og kostrestriksjoner. De er syke nesten hele tiden, de mangler helt sikkert mye pga deres kostrestriksjoner.

Noen spiser ikke gluten, melkeprodukter, mel+++++

Men jeg som overvektig gidder ikke å belære dem om sunt kosthold, det tror de selv de er eksperter på. 😉

Anonymous poster hash: f77dc...dcc

Skrevet

Spiser variert kosthold med mye grovt, grønt og frukt. ( spiser også litt snop innimellom) Baker alltid brød selv, med mye grovt og mye korn. Velger alltid fiberrike og grove produkter.

Jeg har faktisk ikke vært syk på flere år. Til og med forkjølelse biter ikke på meg.

Jeg er overvektig da, men er frisk som en fisk.

Er nå høygravid.

Kjenner flere med selvdiagnotiserte allergier og kostrestriksjoner. De er syke nesten hele tiden, de mangler helt sikkert mye pga deres kostrestriksjoner.

Noen spiser ikke gluten, melkeprodukter, mel+++++

Men jeg som overvektig gidder ikke å belære dem om sunt kosthold, det tror de selv de er eksperter på. 😉

Glemte å skrive at jeg får løs mage og luft i magen hvis jeg spiser fra burgerkong eller mc D. Jeg blir oppstipert av sydenbrød. Og slapp og sur ved å spise mye snop.

Så kost har mye å si ja.

Skrevet

Jeg har renselses måneder der jeg holder meg unna sukker, salt og veldig fet mat.

Når jeg da unner meg potetgull (som er min last her i livet) så blir jeg veldig uvel etterpå. Og jeg merker det godt på løpeprestasjonen min. Jeg blir umiddelbart tung i kroppen.

Så hvorfor spiser jeg egentlig potetgull hver lørdag? Fordi det er så inni granskauen godt. 🙊

Anonymous poster hash: 951d1...6ea

Skrevet

Jeg spiser i det daglige ganske sunt. Ingen fanatiker, men den maten jeg liker er det som regnes som sunn. Altid gjort det. Kan selvfølgelig spise både burger og potetgull en gang i blant og. Ser jo at jeg er i bedte form og veier enn del mindre enn mange jeg kjenner som spiser mer usunt og større mengder enn meg. Er ganske sikker på at kostholdet har mye å si 😊

Anonymous poster hash: 38994...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...