Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Har store diskusjoner med vår 11 (snart 12-åring) om dagen, som synes vi er ALTFOR strenge... Hvor mye tid pr dag får deres? Hvilke regler har dere? Anonymous poster hash: 43b20...c31
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 1 time spilling pr dag. Nå i sommer har det blitt mindre fordi vi bare er ute. I helgene er det maks 2 timer pr dag. Anonymous poster hash: 11c30...79f
Ylva og Mathilde Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Null regler, tar det som det kommer, akkurat som med godteri. Har du vært masse ute og løpt, spill så mye du vil. Har du spist masse sunt, og vært ute og løpt, null stress med is/godteri/snacks.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 Hovedregelen er at vi er skjermfrie mellom frokost og middag. Altså får de bruke ipad, TV, playstation, telefon eller PC som de vil en stund om morgenen. På dagtid er det som regel ting som skjer, stranda, besøker venner eller hva det måtte være. Etter middag (18-19 tiden) kan de godt slappe av litt med skjermer om de vil. Hva slags skjermer de bruker er uvesentlig synes jeg. Mine gutter er 12 og 15 år, og selv om de er sunne og aktive gutter som liker å være ute og å være sosiale ansikt-til-ansikt er også den sosiale biten på nett viktig. De spiller på f.eks playstation eller pc og er samtidig på nett med kompiser, de spiller sammen, snakker sammen, ler, tøyser og har det moro, selv om de sitter i hvert sitt hjem. Man kan ikke ta dette fra guttene uten å nærmest vingeklippe de sosialt, de må få ta del i det som skjer på nett også... Balanse er viktig, snakk med dem og få de til å forstå. Livet kan ikke leves på nett, men samtidig er teknologien som den er, og veldig mye sosialt skjer på nett også. Min 12-åring var på nett fra ca 10 til 12 i dag tidlig, da løp han ut for å møte kompiser. Fra 12 til 19.30 har han vært ute, spilt fotball, trikset på sparkesykkel, lett etter pokemon med telefonen osv, men vært ute og vært sosial hele dagen. Da han kom inn dusjet han og spiste, så fra ca 20.30 til ca 22 var han på nett med kompiser. 22.30 la han seg. Altså har han hatt gode 3,5 time på nett i dag + litt tid med pokemonjakt på telefonen. Jeg synes det er helt innenfor, det er ihvertfall ikke bekymringsfull bruk Anonymous poster hash: 0c71c...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå