Gå til innhold

Noen som kan anbefale en bok til meg? Jeg liker:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sommerlektyre, men jeg er ganske sær. Liker bøker som utspiller seg i "gamle dager". Gjerne Familiesagaer. Jeg liker blandet annet: Eldstad, folket på innhaug, Kristin Lavransdatter, Trygve Guldbrandsen og bøkene om Arm. Samt enkel lektyre som Hulebjørnens klan og sagaen om isfolket.

Noen som har tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Outlander bøkene til Diana Gabaldon :-)

Anonymous poster hash: 5d175...638

Skrevet

Da synes jeg du skal ta deg en tur på biblioteket og låne sagaen om Ulfsætta.

Anonymous poster hash: 1a9cf...7e7

Skrevet

Sjekk ut triologien til Sarah Lark, den oppfyller historisk roman og familiesaga, er lettlest (selv om hver bok er rundt 700 sider).

Jeg slukte de bøkene.

Ellers tror jeg du kanskje også vil like noen av bøkene til Kate Morton.

Anonymous poster hash: 2c9f6...c44
Skrevet

Hulebjørnens klan er en hel serie med 7 bøker, lest alle? Ellers anbefaler jeg Forsythe-sagaen, Jeg er Dina, Den hvite skyens land, The historian

Anonymous poster hash: 3ec6d...7e1

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Skal se på alle!

Japp, har lest alle bøkene i hulebjørnens klan-serien opp til flere ganger.

Skrevet

Den lange hvite skyens land

Anonymous poster hash: d8519...0ef

Skrevet

Holder med Outlander-serien til Diana Gabaldon, holder på å lese "Dragonfly in amber" nå som er andre boken i serien - fantastiske bøker! 😊

Skrevet

Memoirs of a Geisha, en slektsbok jeg ikke husker navnet på, men handler om mor/datter på island, Ringenes Herre, Det røde teltet, Jordmoren i Venezia,

Skrevet

Flott! Takk dere!!

Skrevet

ken follet: stormens tid og i all evighet er fra ca 1200 tallet. 

ken follett har også en triologi om 1900tallet, følger flere slekter gjennom århundret, kjempenes fall heter den første. 

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Har du forresten lest Gunnar Staalesens 1900-talls trilogi? Den er bra. Tre digre mursteiner av noen bøker.

Skrevet

Om du er glad i historiske romaner og ikke har lest Havets katedral enda så har du virkelig noe å glede deg til, den er fantastisk.

Skrevet

Om du vil at handlingen skal foregå i Norge handler Sara (av Torill Brekke) om Ålesunds første jordmor på 1800-tallet. Det er første bok i en trilogi.

Skrevet

Suuuupert! Takk dere☺☺☺☺☺

Skrevet

Bjørndalstriologien og de bøkene av Toril Brekke som starter med "Drømmen om Amerika". Veldig bra! 😊

Anonymous poster hash: 3aa2f...162

Skrevet

Har du forresten lest Gunnar Staalesens 1900-talls trilogi? Den er bra. Tre digre mursteiner av noen bøker.

Spesielt tjukke er de da ikke.

Anonymous poster hash: e8134...36a

Skrevet

Memoirs of a Geisha, en slektsbok jeg ikke husker navnet på, men handler om mor/datter på island, Ringenes Herre, Det røde teltet, Jordmoren i Venezia,

Karitas?

Anonymous poster hash: ee904...a94

Gjest Antarctica
Skrevet

Michelets fire "En sjøens helt"

Skrevet

Dette er bøker du antagelig må på biblioteket for å finne:

Utvandrerne av Vilhelm Moberg, en kvadrologi om en liten familie som utvandrer fra Sverige til Amerika.

Driver dugg, faller regn av Margit Söderholm

Skrevet

Storgårdsfolk (60 bøker)

Anonymous poster hash: 378ac...918

Skrevet

Utvandrerne av Vilhelm Moberg, en kvadrologi om en liten familie som utvandrer fra Sverige til Amerika.

Utvandrarna er helt fantastisk!! Glemte å skrive opp de. Takk for alle tips!

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Kvadrologi var ordet jeg lette etter, takk! Skjønte ikke hva jeg skulle kalle Micheletserien etter at bind 4 kom!

HI: har du lest Sissel Lange-Nielsens trilogi om Enhjørningen? Det er en krønike fra årene rundt 1814 om den danske kronprinsens forhold til Norge; vevd inn med andre personer og familier. Hun er en briljant forfatter.

Endret av Pashla
Skrevet

Trilogien som Jon Fosse fikk Nordisk råds litteraturpris for.

Anonymous poster hash: ea163...f01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...