Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Reist med toget i dag og la merke til en liten gutt (maks tre år) i lekerommet som lekte veldig voldsomt og slo seg flere ganger. Men foreldrene satt på plassene i familievogna med hver sin bok og var kanskje borte hos gutten 3 ganger i løpet av hele turen for å høre hvordan det gikk med han. Så utrolig trist! Vi hadde vognplass rett foran lekerommet slik at vi kunne følge med på eldste hele tiden, kunne aldri falt meg inn å ikke følge mere med:-/ Anonymous poster hash: 50a32...1e3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Nå slår jeg bare ut en teori her...MEN, kanskje foreldrene kjenner barnet sitt best? Kanskje han ikke trenger så mye kosemoseoverdose, og kanskje det egentlig er sunt å la barna herje litt selv, og finne den gode motorikken som alle mennesker har godt av? Eller? Anonymous poster hash: c3f34...402
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Kanskje det var deres barn nr. 4 og de ikke var så stressa lengre? Anonymous poster hash: a84cc...f1d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 Reist med toget i dag og la merke til en liten gutt (maks tre år) i lekerommet som lekte veldig voldsomt og slo seg flere ganger. Men foreldrene satt på plassene i familievogna med hver sin bok og var kanskje borte hos gutten 3 ganger i løpet av hele turen for å høre hvordan det gikk med han. Så utrolig trist! Vi hadde vognplass rett foran lekerommet slik at vi kunne følge med på eldste hele tiden, kunne aldri falt meg inn å ikke følge mere med:-/ Anonymous poster hash: 50a32...1e3 Kjenner jeg begynner å bli skikkelig lei disse innleggene der noen har observert barn og foreldre og dømmer utifra hva de har sett på f.eks en togtur, flytur elle4 restaurant. Jada, det finnes en drøss med uegnede foreldre, men å dømme noen etter enkelt episoder? Hva vet vel du om denne familien? Hadde du sett meg idag, med sønnen min på reataurant så hadde du garantert skrevet et innlegg om det og dømt meg utifra den lille seansen du var vitne til. Vi spiste i sekstiden på indisk restaurant, fordi jeg ville. Ungen hadde spist is for ikke lenge siden og er ellers ganske småspist. Jeg bestilte øl til meg og cola til han. Han drakk seg mett, orka ikke pizza. Jeg kosa meg med tandoori. Vi satt ute, han reiste seg i stolen. Hørte ikke etter når jeg ba han sette seg. Han så på bilene. Jeg orka ikke mase. Var sliten og ville kose meg med maten igjen. Den var forresten veldig god. Han klarte å velte ølflaska mi. Søren heller. Tørker opp. Later som ingenting. Han ville smake tandoori. Smaker, spytter ut, brekker seg. Jeg får latterkrampe. Nå vil han ha ris. Spiser ris med fingrene. Jada. Trøtt og sliten. Betaler og går til hotellet for å sove. Det var intenst, uhøflig og tidvis stress. Men jeg kos meg, han kosa seg og de som ev. var vitnet til alt det gir jeg meg en lang marsj faen i, for de veit da for pokker ikke hva vi har gjort hele resten av dagen. Hvor tålmodig han ellers har vært. Hvir sliten småføttene var og hvor sulten jeg faktisk var. Anonymous poster hash: 4e5ac...4a2
Lille krøll Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 Kjenner jeg begynner å bli skikkelig lei disse innleggene der noen har observert barn og foreldre og dømmer utifra hva de har sett på f.eks en togtur, flytur elle4 restaurant. Jada, det finnes en drøss med uegnede foreldre, men å dømme noen etter enkelt episoder? Hva vet vel du om denne familien? Hadde du sett meg idag, med sønnen min på reataurant så hadde du garantert skrevet et innlegg om det og dømt meg utifra den lille seansen du var vitne til. Vi spiste i sekstiden på indisk restaurant, fordi jeg ville. Ungen hadde spist is for ikke lenge siden og er ellers ganske småspist. Jeg bestilte øl til meg og cola til han. Han drakk seg mett, orka ikke pizza. Jeg kosa meg med tandoori. Vi satt ute, han reiste seg i stolen. Hørte ikke etter når jeg ba han sette seg. Han så på bilene. Jeg orka ikke mase. Var sliten og ville kose meg med maten igjen. Den var forresten veldig god. Han klarte å velte ølflaska mi. Søren heller. Tørker opp. Later som ingenting. Han ville smake tandoori. Smaker, spytter ut, brekker seg. Jeg får latterkrampe. Nå vil han ha ris. Spiser ris med fingrene. Jada. Trøtt og sliten. Betaler og går til hotellet for å sove. Det var intenst, uhøflig og tidvis stress. Men jeg kos meg, han kosa seg og de som ev. var vitnet til alt det gir jeg meg en lang marsj faen i, for de veit da for pokker ikke hva vi har gjort hele resten av dagen. Hvor tålmodig han ellers har vært. Hvir sliten småføttene var og hvor sulten jeg faktisk var. Anonymous poster hash: 4e5ac...4a2 Høres så sinnsykt deilig ut
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #6 Skrevet 24. juli 2016 Høres så sinnsykt deilig utEr du ironisk? 🙈 det er tidvis sirkus med småbarn, hvert fall med min og jeg verken orker eller gidder å please hele tiden. Jeg vil også slappe av å nye og hvis det innebærer ståing på stolen og litt tøys og tull så får det være. Ellers oppfører vi oss stort sett sømmelig begge to og er vel ansett i miljøet rundt oss. Noen ganger må man bare senke skuldrene litt 😂 Anonymous poster hash: 4e5ac...4a2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #7 Skrevet 24. juli 2016 Om dette er det verste du har sett av uengasjerte foreldre, kommer du til å få deg et sjokk når de vokser opp og treffer alt slags foreldre i barnehage og skole. Det kunne ha vært vi du hadde observert der, men tro meg; vi er virkelig superengasjerte på alle plan, men ungene må få kunne lære seg å leke alene mens foreldrene slapper litt av innimellom. Sitter du alltid å leker med barnet ditt, hele tiden?? Anonymous poster hash: ec8c6...dd5
MammantilNurket Skrevet 24. juli 2016 #8 Skrevet 24. juli 2016 Løsningen på problemet heter NSB Komfort.
Ylva og Mathilde Skrevet 24. juli 2016 #9 Skrevet 24. juli 2016 Tror du ikke barnet hadde grått høylydt, eller oppsøkt foreldrene sine om han var redd eller utrygg? Hvis det var tilfelle, at han gråt og gråt, og ingen kom, kan jeg forstå bekymringen din. Ellers høres det veldig sunt ut.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #10 Skrevet 24. juli 2016 Reist med toget i dag og la merke til en liten gutt (maks tre år) i lekerommet som lekte veldig voldsomt og slo seg flere ganger. Men foreldrene satt på plassene i familievogna med hver sin bok og var kanskje borte hos gutten 3 ganger i løpet av hele turen for å høre hvordan det gikk med han. Så utrolig trist! Vi hadde vognplass rett foran lekerommet slik at vi kunne følge med på eldste hele tiden, kunne aldri falt meg inn å ikke følge mere med:-/ Anonymous poster hash: 50a32...1e3 Det som er trist er at folk får seg til å dømme andre etter å ha observert de en kort stund. Det å komme løpende for den miste lille ting og sitte og overvåke barna er heller ikke bra. Kanskje jeg skal skrive et dømmende innlegg om mora som løpende bare ungen lagde en liten lyd. *oppgitt* Anonymous poster hash: 84c1e...cb3
*Miss Marple* Skrevet 24. juli 2016 #11 Skrevet 24. juli 2016 Visste ikke gutten hvor foreldrene satt? Gråt han uten å få trøst? Om ikke hadde han det sikkert helt topp og nøt å få ut litt steam istede for å sitte i ro i et sete. Det var kanskje heller ikke plass til at alle foreldrene skulle sitte på første rad og vokte over lekerommet?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #12 Skrevet 24. juli 2016 Visste ikke gutten hvor foreldrene satt? Gråt han uten å få trøst? Om ikke hadde han det sikkert helt topp og nøt å få ut litt steam istede for å sitte i ro i et sete. Det var kanskje heller ikke plass til at alle foreldrene skulle sitte på første rad og vokte over lekerommet? Nei de plassene er vel forbeholdt de med vogn, så HI satt nok ikke der fordi hun var så voldsomt "flink" akkurat. Anonymous poster hash: bd29a...803
Appelsinpiken Skrevet 25. juli 2016 #13 Skrevet 25. juli 2016 Ser heller ikke problemet. Vi kunne finr gjort det slik. Så lenge de ver hvor de dinner oss om det er noe, så ser jeg ingen grunn til p sitte å nistirre på at de leker. Og vi hører iallefall med en gang om de slår seg så det er vondt, eller om der bare var litt knall og fall.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #14 Skrevet 25. juli 2016 Fornuftige foreldre som benyttet muligheten til å slappe av litt mens barnet var på er avgrenset og trygt sted. Det er intenst å leve med barn og man trenger pusterom innimellom - uansett om slike sneversynte og kritiske mennesker som deg dømmer eller ei. Anonymous poster hash: 41f8a...fb6
Lille krøll Skrevet 25. juli 2016 #15 Skrevet 25. juli 2016 Er du ironisk? 🙈 det er tidvis sirkus med småbarn, hvert fall med min og jeg verken orker eller gidder å please hele tiden. Jeg vil også slappe av å nye og hvis det innebærer ståing på stolen og litt tøys og tull så får det være. Ellers oppfører vi oss stort sett sømmelig begge to og er vel ansett i miljøet rundt oss. Noen ganger må man bare senke skuldrene litt 😂 Anonymous poster hash: 4e5ac...4a2 Nei. Har en datter på 3,5 selv og jeg mener det når jeg sier at det høres deilig ut. At til tross for kaos, litt grining og sutring og hopping i alle retninger så hørtes det ut som dere begge gikk fra middagen og var venner. Dere hadde kost dere sammen og var glade sammen. Iblant er det viktigst.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #16 Skrevet 25. juli 2016 Nei. Har en datter på 3,5 selv og jeg mener det når jeg sier at det høres deilig ut. At til tross for kaos, litt grining og sutring og hopping i alle retninger så hørtes det ut som dere begge gikk fra middagen og var venner. Dere hadde kost dere sammen og var glade sammen. Iblant er det viktigst. Takk! Det er akkurat dette jeg mener og. Jeg merker meg at det er mye innlegg her om dagen der noen har gjort observasjoner av foreldre, jeg for min egen del klarer å overse det, og prioritere hva som er viktig for meg uansett, men det er likevel ikke til å unngå å føle presset. Det må jo være lov for en mamma og pappa å senke skuldrene, ta det som det kommer, være litt laidback og se litt i mellom fingrene på ting? Hva gjør vi med barna våres dersom vi er over dem som hauker til en hver tid? Nei, tur og ferie er tur og ferie for ALLE. Da koser vi oss i kaoset vi skal forøvrig ta en restaurantreprise i kveld og jeg jeg har verken forhåpninger eller forventninger til at han skal klare å sitte pent på stolen sin i all den tid det tar. 😁 Anonymous poster hash: 4e5ac...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå