Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Er så imponert av naboen. De har to gutter på fire og seks og de spiller sjakk. Hørte de i hagen i dag og de er faktisk flinke til å forstå spillet. Det er jo et avansert spill og å klare å tenke taktisk i en alder av fire år er imponerende. Anonymous poster hash: 82158...fe4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Ja, guttungen har spilt siden han var 6. Er nå 8 år og kan det bra. Anonymous poster hash: dfbc2...b7e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Jenta mi på fire holder på å lære sjakk av bestefar. Viser stor interesse og forstår mye. Anonymous poster hash: daa02...93e
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 Katten min er en reser!! (Og den er jo ungen min da, hehe) vi spiller hver torsdag, mellom biff og brus. Han vinner ca fem trettideler av tiden. Han er ti uker. Anonymous poster hash: 85773...c86
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 Ja, det kan de De eldste lærte det i seksårsalderen, yngste var bare 4-5 år da eldre søsken lærte henne opp Anonymous poster hash: 2368a...4c3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #6 Skrevet 24. juli 2016 De kan det grunnleggende, men de er ikke flinke og klarer ikke å se mange trekk frem. Anonymous poster hash: f3f34...d70
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #7 Skrevet 24. juli 2016 Ja mannen spiller mye og har lært de Anonymous poster hash: e63aa...b25
*Miss Marple* Skrevet 24. juli 2016 #8 Skrevet 24. juli 2016 De eldste spilte mye i 8-12 års alderen, men ikke mye nå, tror jeg. Fireåringen har ikke begynt enda.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #9 Skrevet 24. juli 2016 Ja. De har sjakkurs på SFO. Anonymous poster hash: f30b3...309
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2016 #10 Skrevet 24. juli 2016 I barnehagen var det en pedagog som lærte ungene sjakk, så de har spilt i flere år. To av dem er mye bedre enn meg...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #11 Skrevet 24. juli 2016 Morfaren lærte begge barna mine å spille sjakk. Hber gang de møttes spiller de flere runder. Anonymous poster hash: 5169e...d29
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #12 Skrevet 24. juli 2016 Ja, gutten her lærte det av sin far da han var 6 Anonymous poster hash: 06dfb...537
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #13 Skrevet 24. juli 2016 5-åringen er bedre i sjakk enn meg👍🏻 Anonymous poster hash: 6436c...060
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #14 Skrevet 24. juli 2016 Ja datteren min spiller det. Begynte vel å spille når hun var rundt 6,5 år. Men jeg skal ikke ta æren for og ja lært henne det. Det er morfaren som har lært henne. Anonymous poster hash: 820cf...df0
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juli 2016 #15 Skrevet 24. juli 2016 Ja, lærte det i bhgalder. Som han sa på utviklingssamtalen til læreren i 2 klasse da hun spurte om det var noe han kunne ønske var annerledes: Ja, at mamma ikke var så dum i sjakk!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #16 Skrevet 24. juli 2016 10-åringen er veldig flink. Spiller mye, både mot venner, pappa og andre voksne i familien, og på ulike sjakk-apper innimellom. Han har lært søsknene sine (3 og 5) reglene, så de vet hvordan brikkene flyttes. Men å si at de "kan" spille sjakk ville være en overdrivelse. 😉 Anonymous poster hash: 142b8...b05
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #17 Skrevet 24. juli 2016 De har spilt litt, men tviler på at de kan det. Tolmodighet til det spillet har de nemlig ikke, noe faren irriterer seg veldig over. Anonymous poster hash: cbf97...b61
Havhesten Skrevet 24. juli 2016 #18 Skrevet 24. juli 2016 Ja. De lærte det i 1 klasse på skolen eller SFO. Spiller mot hverandre i ny og ne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå