Gå til innhold

Kan dine barn sjakk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så imponert av naboen.

De har to gutter på fire og seks og de spiller sjakk.

Hørte de i hagen i dag og de er faktisk flinke til å forstå spillet.

Det er jo et avansert spill og å klare å tenke taktisk i en alder av fire år er imponerende.

 

Anonymous poster hash: 82158...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, guttungen har spilt siden han var 6. Er nå 8 år og kan det bra.

 

Anonymous poster hash: dfbc2...b7e

Skrevet

Jenta mi på fire holder på å lære sjakk av bestefar. Viser stor interesse og forstår mye.

 

Anonymous poster hash: daa02...93e

Skrevet

Katten min er en reser!! (Og den er jo ungen min da, hehe) vi spiller hver torsdag, mellom biff og brus. Han vinner ca fem trettideler av tiden. Han er ti uker.

 

Anonymous poster hash: 85773...c86

Skrevet

Ja, det kan de

 

De eldste lærte det i seksårsalderen, yngste var bare 4-5 år da eldre søsken lærte henne opp

 

Anonymous poster hash: 2368a...4c3

Skrevet

De kan det grunnleggende, men de er ikke flinke og klarer ikke å se mange trekk frem.

 

Anonymous poster hash: f3f34...d70

Skrevet

Ja mannen spiller mye og har lært de :)



Anonymous poster hash: e63aa...b25
Skrevet

De eldste spilte mye i 8-12 års alderen, men ikke mye nå, tror jeg. Fireåringen har ikke begynt enda.

Skrevet

Ja. De har sjakkurs på SFO.

 

Anonymous poster hash: f30b3...309

Gjest Antarctica
Skrevet

I barnehagen var det en pedagog som lærte ungene sjakk, så de har spilt i flere år. To av dem er mye bedre enn meg...

Skrevet

Morfaren lærte begge barna mine å spille sjakk. Hber gang de møttes spiller de flere runder.

 

Anonymous poster hash: 5169e...d29

Skrevet

Ja, gutten her lærte det av sin far da han var 6

 

Anonymous poster hash: 06dfb...537

Skrevet

5-åringen er bedre i sjakk enn meg👍🏻

 

Anonymous poster hash: 6436c...060

Skrevet

Ja datteren min spiller det. Begynte vel å spille når hun var rundt 6,5 år.

 

Men jeg skal ikke ta æren for og ja lært henne det. Det er morfaren som har lært henne.

 

Anonymous poster hash: 820cf...df0

Skrevet

Ja, lærte det i bhgalder.

Som han sa på utviklingssamtalen til læreren i 2 klasse da hun spurte om det var noe han kunne ønske var annerledes: Ja, at mamma ikke var så dum i sjakk!

Skrevet

10-åringen er veldig flink. Spiller mye, både mot venner, pappa og andre voksne i familien, og på ulike sjakk-apper innimellom.

 

Han har lært søsknene sine (3 og 5) reglene, så de vet hvordan brikkene flyttes. Men å si at de "kan" spille sjakk ville være en overdrivelse. 😉

 

 

Anonymous poster hash: 142b8...b05

Skrevet

De har spilt litt, men tviler på at de kan det. Tolmodighet til det spillet har de nemlig ikke, noe faren irriterer seg veldig over.

 

Anonymous poster hash: cbf97...b61

Skrevet

Ja. De lærte det i 1 klasse på skolen eller SFO. Spiller mot hverandre i ny og ne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...