Gå til innhold

Du som har ett barn som hoppet over krabbestadiet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ålte det seg eller kom det framover på noe vis før det begynte å gå? Er det mulig å hoppe direkte fra "sitte bare på gulvet" til å begynne å gå?

Hvor gammelt var barnet ditt da det begynte å gå?

Anonymous poster hash: d53ba...8a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det hadde egen åleteknikk. Begynnte å gå da hun var 12 mnd uten støtte. Rundt bord og annet ved 10 mnd.

Anonymous poster hash: c212c...7d9
Skrevet

Har et barn med bare en arm, så ingen krabbing her.

Satt på rampe og hoppet/akte seg fremover. Reiste seg etter møbler rundt 8-9 mnd og gikk over gulvet uten støtte ca 15 mnd gammel.

Anonymous poster hash: a8cb4...4ec

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på å spørre om noe lignende idag. Min er 9 måneder og åler seg framover i en heidundrenes fart. Hun har krabbet et par "skritt" men la seg fort ned igjen for å åle seg rundt. Idag reiste hun seg opp selv, og da tenker jeg at det er kanskje mye mulig at hun hopper over krabbingen. Når hun først klarer å stå, er det kanskje mer attraktivt å prøve å gå?  :ler:

Anonymous poster hash: 020f4...1cf
Skrevet

Fikk barna deres noen form for lese- og skrivevansker da de ble eldre/skolealder?

Anonymous poster hash: a60cf...2ed

Skrevet

Fikk barna deres noen form for lese- og skrivevansker da de ble eldre/skolealder?

Nei. Hun er snart 11 år nå og gjør det bra på skolen i alle fag.

Anonymous poster hash: c212c...7d9

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 3e6d4...8f1

Skrevet

Får man det av å hoppe over krabbingen?

Nei, kunne hele alfabetet som 3-åring og knakk lesekoden som 5-åring.

Skal nå opp i 4.klasse og norsk er favorittlaget på skolen.

Anonymous poster hash: a8cb4...4ec

Skrevet

Rygget i en uke ,før hun gikk.

9mnd og 3 uker gammel.

Flink på skolen , veldig god til å lese og en racer i matte.

Skrevet

Min ålte seg bare, han begynte å gå rundt 18 mnd. Ingen problemer sålangt ifht lese og skrivevansker, han er 5 nå og klarer å lese enkle ord allerede, og skrive navnet sitt selv ☺️👍🏻

Anonymous poster hash: 337be...094

Skrevet

Min mann hoppet over dette og han er dyslektiker.

Det er en sammenheng - det samme senteret i hjernen som ikke knekker lesekoden som heller ikke fikser krabbing.

Var litt obs på våre barn siden han er dyslektiker, og de har krabbet begge to.

Anonymous poster hash: b26a7...c91

Skrevet

Min jente hoppet over krabbing. Hun har dysleksi.

Skrevet

Min eldste hoppet også over dette stadiet, og ålte seg framover til han begynte å reise seg opp. Han er 4 nå og kan allerede lese.

Anonymous poster hash: 8a116...d73

Skrevet

3 barn. ingen krabbet bare ålte. Alle er flinke skolebarn

Anonymous poster hash: d52a6...45c

Skrevet (endret)

Eldste hoppet over krabbing, hun gikk fra og ake seg frem sittende til og gå rundt bordet og sofa til og gå, hun var akkurat 9 mnd når hun gikk uten støtte, 9mnd og 2 uker når hun løp.

Superflink på skolen.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Mitt barn, nå 10 år, ålte seg fremover i racerfart. Reiste seg opp da han var 9 mnd. Gikk da han var 12 mnd. Han er superflink på skolen i alle fag.

Anonymous poster hash: 9fec9...2bc

Skrevet

Kan vi som har TO barn som hoppet over krabbestadiet også svare?

Anonymous poster hash: a0ec2...c7e

Skrevet

Jeg hoppet over krabbestadiet og har dysleksi. Heldigvis har ungene mine krabbet som bare det.

Kjenner jeg blir rimelig svett når dere over skriver dere har "flinke skolebarn". Man kan være meget flink selv om man har dysleksi...

Anonymous poster hash: 5b456...030

Skrevet

Jeg gikk rett fra sittende til å gå. Jeg har alltid vært skoleflink, men mamma lærte meg å krabbe da jeg var to år. Hun hadde lest at krabbingen var viktig for å styrke forbindelsen mellom høyre og venstre hjernehalvdel.

Anonymous poster hash: b75c7...d25

Skrevet

Gutten min hoppet over krabbestadiet. Ålte seg fremover, men tok rimelig kjapt å reise seg å gå langs møblene. 7 mnd var han. Tok sine første skritt alene rundt 9-10 mnd. Gikk og sprang skikkelig ved 1 årsalderen. Han er ikke skolebarn enda, men henger ikke etter på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...