Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #1 Skrevet 24. juli 2016 Nå begynner dette å ta skikkelig på oss begge to. Barnet har strevd med søvnen siden fødselen og har aldri sover godt hverken dag eller natt. Aldri god lang sammenhengende søvn. Alt er prøvd, nesten alt er utelukket. Eneste som ikke er sjekket er polypper og ørene for barnet er for lite. I natt holdt han det gående fra kl. 1 til kl. 4. Så morgen fra 6.30. Nå har jeg brukt 1 time på å få han til å sovne litt igjen. Han er så utrolig trøtt at jeg får helt vondt av han. Men han tvinger øynene sine opp. Han er sutrete og jeg merker at han sover altfor lite. Kanskje han sover 10- 11 timer tilsammen i døgnet. Alle barn har jo ikke likt søvnbehov men jeg merker at det er for lite fordi han er sjeldent fornøyd. Jeg får bare vondt av han fordi han klarer rett og slett ikke sovne...! Andre som har hatt barn med utfordrende søvn, når ble det bedre? Blir det bedre etter bhg. start? Da blir han kanskje mer sliten i kroppen? Redd de ikke vil klarer få han til å sove også og at alt bare blir verre... Han spiser godt, får mye frisk luft og masse kos og nærhet. Vi samsover store deler av natta for det fungerer best for oss. Anonymous poster hash: 04483...8aa
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #2 Skrevet 24. juli 2016 Sønnen vår begynte å våkne mye og styre mye som ca 9 mnd, da flytta vi han over på eget rom og han sov hele natta frem til etter ca 6 mmd i barnehage. Han sovnet veldig raskt hver kveld etter han begynte i barnehagen som 1 år, var ikke noe styr fra før av men han var mer sliten da ja. Etter ca 6 mdn ble det mye styr ved legging og noe oppvåkninger så da måtte vi begrense dagsovingen fra så lenge han ville (3-4 timer) til 2 timer og senest til kl 13.30. Og det hjalp Prøv å flytt han på eget rom? Anonymous poster hash: 9824f...372
Snøfnugget Skrevet 24. juli 2016 #3 Skrevet 24. juli 2016 Hatt problemer med det samme, helt fra fødsel. Kunne bruke over en time på å få han til å sove 15 min. Utrolig frustrerende. Men vår har heldigvis alltid vært en veldig blid unge selvom han har sovet altfor lite. Dagsøvnen ble bedre etter et par måneder i barnehagen. Løsnet ellers litt rundt 1 og et halvt år. Dagen etter toårsdagen sov han for første gang gjennom natten, og har stort sett gjort det siden (snart to mnd siden). Mye lettere å legge og sover nå stort sett 11-12 timer på natten i tillegg til 30 min-2 timer på dagen. En helt ny hverdag!!! Deilig å endelig kunne bruke kvelden på noe annet enn trøsting, vugging, synging og stryking.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #4 Skrevet 24. juli 2016 Takk for svarene. Er så kjipt å vente på at tiden skal gå fordi det skal løsne med søvnen. Men sånn som det er nå så går jo all tid til å tilrettelegge for best mulig søvn. Alt handler om søvn. Ikke så lett når man har flere barn det der. Vil jo bare nyte tiden men vi er så slitne! Så får jeg dårlig samvittighet for at jeg klager for han er jo så god! Han bare får ike sove. Klart det får utover humøret. Kanskje vi får prøve eget rom da. Natta har gått ok i det siste. Han er en drøm å legge faktisk. Bare ofte og lange oppvåkninger. Takk igjen for deres svar! Anonymous poster hash: 04483...8aa
Snøfnugget Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 Kjenner følelsen du sitter med. Føler i ettertid at hele permisjonen min ble brukt på vugging, rugging, stryking og lite søvn på oss alle. Anbefaler å prøve eget rom ja, men vår roet seg ikke på rommet sitt før han var halvannet ca. Men når han endelig gjorde det ble alt litt lettere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå