Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 På mannen idag. Nå eksmann. Jeg ble naturlig nok kastet på hue og ræva ut. For å gjøre en lang historie kort; vi har hatt en helt forferdelig periode i det siste, det er mange omstendigheter som er årsaken til dette. Idag tidlig dukka både det ene og det andre opp for min del. Han har vært respektløs og grusom mot meg i det siste. Har behandlet meg som en dørmatte og jeg har latt han fordi vi og spesielt han har hatt det vanskelig. Idag oppdager jeg på toppen av det hele ganske alvorlig økonomisk utroskap. Han har ruinert oss (meg) totalt, vi snakker år før jeg har fått orden på dette. Ikke nok med det men han fraskriver seg alt ansvar. Det svartna for meg meg når han skjeller meg ut etter noter. Ingen har noen gang sagt så mye stygt til meg før. Jeg skal ikke dra psykopatkortet med en gang, men i ettertid når jeg tenker på det hørtes han rett og slett ikke frisk ut. Er det mulig at alvorlig depresjon kan føre til en form for psykotisk tilstand? Han var helt virkelighetsfjern. Jeg ble redd, opprørt og så sint som jeg aldri har vært før. Jeg dengte løs. Han sendte meg på dør. Det er faktisk helt ok. Jeg skjønner at vi aldri kan fungere når det blir sånn. Jeg vil ikke det, han vil ikke det. Bor på hotell nå, men skal selvsagt ordne meg noe etterhvert. Har ingenting mer enn en liten bag med klær. Alt av eiendeler er igjen. Det praktiske ordner seg vel med tid og stunder. Jeg er i en sjokktilstand. Hvordan kunne det skje? Er det noen som har erfaring med at det svartner for en? Jeg ble helt redd for meg selv. Hva skjedde med meg? Jeg er ingen voldelig person. Nå har jeg både utøvd vold og omsorgssvikt. Jeg misliker meg selv sterkt nå. Føler faktisk forakt. Anonymous poster hash: efa02...b59
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Alle kan klikke ! Men har dere barn ? Vær glad dere er ferdig . Håper du ikke skada han eller han på noen måte kan anmelde deg for vold. Men får håpe at omstendighetene lar deg slippe fra det. Bra dere kommer dere unna hverandre Anonymous poster hash: 46e7c...93e
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Han er vel en like forferdelig person, med enda mer grunn til å skamme seg?!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 Alle kan klikke ! Men har dere barn ? Vær glad dere er ferdig . Håper du ikke skada han eller han på noen måte kan anmelde deg for vold. Men får håpe at omstendighetene lar deg slippe fra det. Bra dere kommer dere unna hverandre Anonymous poster hash: 46e7c...93e Han ble ikke skadet, han er mye større enn meg så hadde heller ikke hatt noe problem med å forsvare seg dersom det skulle være nødvendig. Jeg frykter ingen anmeldelse, selvom jeg nesten skulle ønske han gjorde det. Han truet også meg, men gjorde ikke noe mer enn å heve hånden. Vi har ingen felles barn. Det er jeg veldig glad for nå. Jeg forstår at det kan klikke for alle når nok er nok, men dette var altså total mørke! Jeg er egentlig tålmodig som dagen er lang, rolig og behersket. Jeg mistet all selvkontroll og når jeg tenker på det som skjedde så er det på en måte tåkete. Jeg er egentlig redd for at det har skjedd noe med meg. Jeg har vært ekstremt sliten det siste halve året, hatt mye motgang, men klart å holde hodet kaldt. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med meg selv nå. Er det nok å bare avslutte et usunt forhold eller er det noe annet? Det kan vel kanskje ikke noen andre vite heller... jeg er bare så fortvile Anonymous poster hash: efa02...b59
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 Han er vel en like forferdelig person, med enda mer grunn til å skamme seg?! Han er vel egentlig det. Det er bare at vold mot ord er så utrolig feigt og veldig spesielt fra min side! Men som sagt han er mye større enn meg så han kunne lett stoppet meg eller forsvart seg. Men du har rett Pashla, sånn som.han har holdt på de siste månedene gjør meg kvalm, og at han har satt meg i den situasjonen jeg er i nå gjør meg enda kvalmere. At han i tillegg forsvarer seg ved å verbalt angripe meg var toppen på den berømte kransekaka. Han har misbrukt min tillit i lang lang tid og når korta kom på bordet hadde han ingenting annet å komme med enn å spy ut av seg det verste han kunne med et mål - å såre og provosere meg. Han klarte det og jeg nådde også det ultimate lavmål. Anonymous poster hash: efa02...b59
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Du er i dyp krise. Du kan ikke stille de samme krav til deg selv som til vanlig. Legg slåsskampen bak deg og fokuser på hvordan du går videre i livet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Er dere gift, Hi? Det er noen typer økonomisk utroskap som er gjort på en slik måte at det kan være du kan anmelde ham slik at han blir ansvarlig for det økonomiske. Jeg ville sjekket dette nøye. Har du mulighet til det så ville jeg fått meg en advokat. Om ikke, bestill en time til kommunens økonomiske rådgiver så fort som mulig. Ta ellers utskrift av alt som kan komme deg til nytte, kontoutskrifter, kvitteringer, avtaler. Skriv ned i dag hva han har innrømmet og beskriv ellers hva som skjedde. Ellers tror jeg faktisk at jeg ville gått og snakket med politiet og snakket om det som skjedde i dag. Der kan du trolig også få en vurdering om det han har gjort mot deg kan anmeldes. Jeg tror ikke det du gjorde i dag får følger for deg, men det kan være lurt å komme ham i forkjøpet. Det at dere har hatt det så tøft samt nyheten du fikk i dag og hvilke følger det kan få for deg, det vil være formidlende omstendigheter. Man skal aldri ty til vold, men du var i en ganske ekstrem situasjon, og du skadet ham ikke. Søk hjelp for å bearbeide det som har skjedd i det siste og det sviket du er utsatt for. Jeg tror ikke det er fare for at du vil gjenta noe slikt, men du var nå i en ekstremsituasjon og utslitt i tillegg. Men umiddelbart bør du altså sikre utskrifter/kopier av alle ting som ev. kan være nyttig som bevis for din del ang. hans økonomiske utroskap. Søk også hjelp umiddelbart. I tillegg ville jeg ha snakket med noen du har full tillit til, fortalt alt som har skjedd, og ha noen sammen med deg når du skal hjemom for å hente flere ting. Det kan være godt for deg å ha noen der som vitne og som hjelp for å sikre at både du og han oppfører dere noenlunde greit. Jeg ville ikke vært alene med ham igjen. Du angrer, du har selvinnsikt, jeg tror ikke det er fare for at du vil gå til fysisk angrep på noen andre. Men skaff deg hjelp fra fagpersoner, både for egen personlige del og med tanke på alt det økonomiske. Sikre deg selv. Anonymous poster hash: b1296...f1f
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 Du er i dyp krise. Du kan ikke stille de samme krav til deg selv som til vanlig. Legg slåsskampen bak deg og fokuser på hvordan du går videre i livet. Noe av det dummeste jeg har lest. Hadde du sagt det samme til en mann som hadde manipulerende kone, som shoppet bort alle pengene hans og han denget løs på henne? Du hadde sagt at det var helt greit, det var tross alt hun som var slem, og siden han var i dyp krise så kan ikke han stille de samme krav til seg selv som vanlig? Ikke noe rart vold mot menn er tabu. Det blir jo ikke tatt på alvor, sikkert fordi kvinnen som regel er svakere og ikke i stand til å skade mannen så han dør eller havner på sykehus. Vold er aldri greit, uansett hva den du slo har sagt eller gjort, med mindre du forsvarer deg mot et angrep. Hvis man skal si at vold er greit i enkelte situasjoner, så kan man avskaffe krisesentre, for de fleste voldsmenn og -kvinner mener selv at de har hatt veldig god grunn til å slå, var i affekt og så videre. Så kan vi fjerne straff for vold i samme slengen. Vi har vel alle opplevd kriser, men ikke alle utøver vold og "denger løs" til de blir kastet ut av huset. Jeg har opplevd gjentatt utroskap, men tilhørende løgner, i siste samboerforhold var utroskap helt åpent, samtidig som mannen og elskerinna fortalte meg at jeg var paranoid. Jeg fikk samtidig svangerskapsdepresjon (før jeg avdekket utroskapen) og hadde 3 X brystbetennelse da barnet ble født. I tillegg til null søvn på grunn av kolikk. Men jeg har ikke utøvd noe vold mot de utro samboerne. Har heller ikke utøvd vold mot elskerinna til den siste som gikk rundt og fortalte grusomme ting om meg til venner i familien, da jeg selv lå med 40 i feber, brystbetennelse og 2 måneder gammel baby. Jeg utøvet ikke vold da min første samboer, som var manipulerende drittsekk, møtte flere damer på sexchat og knullet dem, og ga MEG skylda for det fordi jeg ifølge ham var så feit, stygg og ingen ville ha meg. Jeg utøvet ikke vold da min eks truet med å melde meg til barnevernet, skatteetaten, NAV osv med falske beskyldninger for å ødelegge meg fordi jeg nektet å gå tilbake til ham og ødela fasaden og selvfølelsen hans. De fleste utøver ikke vold, selv om de er i krise. Og det kan aldri unnskyldes med at man har vært i vanskelig situasjon. Vold er vold. Håper HI blir anmeldt, og for barnas skyld håper jeg at eksen hennes hyrer økonomisk rådgiver og får orden på økonomien sin. Anonymous poster hash: 28f5d...590
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 En ting har jeg lært, det finnes ikke noe fasitsvar på det med reaksjoner når man er sint. Jeg har vært i hi sin situasjon. Det var kun den ene gangen jeg slo, aldri før og aldri siden. Dette er nå 12 år siden og ikke lenge etter var jeg alenemor. Jeg hadde veldig god grunn til å være sint, men reaksjonen min kan ikke forsvares. Jeg er en av de få som sier at man ikke trenger å gå etter det første slaget. Finn en løsning, prøv å forstå hvorfor. Hadde partneren grunn til å være så sint at det kokte over? Kan dette snus? Hvis andre og tredje slaget kommer, da er det grunn til å tro at dette er et mønster, da er det bare å komme seg vekk. Anonymous poster hash: 02c32...41b
Gjest Antarctica Skrevet 23. juli 2016 #10 Skrevet 23. juli 2016 Noe av det dummeste jeg har lest. Hadde du sagt det samme til en mann som hadde manipulerende kone, som shoppet bort alle pengene hans og han denget løs på henne? Du hadde sagt at det var helt greit, det var tross alt hun som var slem, og siden han var i dyp krise så kan ikke han stille de samme krav til seg selv som vanlig? Ikke noe rart vold mot menn er tabu. Det blir jo ikke tatt på alvor, sikkert fordi kvinnen som regel er svakere og ikke i stand til å skade mannen så han dør eller havner på sykehus. Vold er aldri greit, uansett hva den du slo har sagt eller gjort, med mindre du forsvarer deg mot et angrep. Hvis man skal si at vold er greit i enkelte situasjoner, så kan man avskaffe krisesentre, for de fleste voldsmenn og -kvinner mener selv at de har hatt veldig god grunn til å slå, var i affekt og så videre. Så kan vi fjerne straff for vold i samme slengen. Vi har vel alle opplevd kriser, men ikke alle utøver vold og "denger løs" til de blir kastet ut av huset. Jeg har opplevd gjentatt utroskap, men tilhørende løgner, i siste samboerforhold var utroskap helt åpent, samtidig som mannen og elskerinna fortalte meg at jeg var paranoid. Jeg fikk samtidig svangerskapsdepresjon (før jeg avdekket utroskapen) og hadde 3 X brystbetennelse da barnet ble født. I tillegg til null søvn på grunn av kolikk. Men jeg har ikke utøvd noe vold mot de utro samboerne. Har heller ikke utøvd vold mot elskerinna til den siste som gikk rundt og fortalte grusomme ting om meg til venner i familien, da jeg selv lå med 40 i feber, brystbetennelse og 2 måneder gammel baby. Jeg utøvet ikke vold da min første samboer, som var manipulerende drittsekk, møtte flere damer på sexchat og knullet dem, og ga MEG skylda for det fordi jeg ifølge ham var så feit, stygg og ingen ville ha meg. Jeg utøvet ikke vold da min eks truet med å melde meg til barnevernet, skatteetaten, NAV osv med falske beskyldninger for å ødelegge meg fordi jeg nektet å gå tilbake til ham og ødela fasaden og selvfølelsen hans. De fleste utøver ikke vold, selv om de er i krise. Og det kan aldri unnskyldes med at man har vært i vanskelig situasjon. Vold er vold. Håper HI blir anmeldt, og for barnas skyld håper jeg at eksen hennes hyrer økonomisk rådgiver og får orden på økonomien sin. Anonymous poster hash: 28f5d...590 Sa jeg noe sted at det er "helt greit"? Gidder du kutte ut med å klistre påstander på andre som de ikke har sagt? Jeg sa at siden hun er i dyp krise og det nærmest svartnet for henne, så er det ikke noe poeng i å gå og piske seg selv for å ha vært voldsom. Hvis mannen ser på det som et overgrep vil han sikkert selv anmelde, men det hun trenger da ikke gjøre det for ham. Og la nå også være å blande din personlige historie inn i dette. Trist at du har hatt det fælt, og veldig fint og heltemodig av deg at det likevel ikke har tippet deg over kanten, men din måte å dømme HI på er ikke konstruktiv. Å se andres liv kun i lys av sitt eget er ikke akkurat oppskriften på empati.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #11 Skrevet 24. juli 2016 Minner om den tråden da mannen kastet enn vannflaske på HI. Altså mann utøver vold mot dame. Sikkert 100 svar om at han var gal, burde politianmeldes, ikke få treffe barnen sine +++ Og her er det en dame som denger løs på mannen sin ..... Dere er morsomme😂 Anonymous poster hash: b7b11...730
Gjest Antarctica Skrevet 24. juli 2016 #12 Skrevet 24. juli 2016 Minner om den tråden da mannen kastet enn vannflaske på HI. Altså mann utøver vold mot dame. Sikkert 100 svar om at han var gal, burde politianmeldes, ikke få treffe barnen sine +++ Og her er det en dame som denger løs på mannen sin ..... Dere er morsomme😂 Anonymous poster hash: b7b11...730 Nei, de to trådene ligner hverandre overhodet ikke. Og heller ikke forhistoriene. Husker den også godt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #13 Skrevet 24. juli 2016 Noe av det dummeste jeg har lest. Hadde du sagt det samme til en mann som hadde manipulerende kone, som shoppet bort alle pengene hans og han denget løs på henne? Du hadde sagt at det var helt greit, det var tross alt hun som var slem, og siden han var i dyp krise så kan ikke han stille de samme krav til seg selv som vanlig? Ikke noe rart vold mot menn er tabu. Det blir jo ikke tatt på alvor, sikkert fordi kvinnen som regel er svakere og ikke i stand til å skade mannen så han dør eller havner på sykehus. Vold er aldri greit, uansett hva den du slo har sagt eller gjort, med mindre du forsvarer deg mot et angrep. Hvis man skal si at vold er greit i enkelte situasjoner, så kan man avskaffe krisesentre, for de fleste voldsmenn og -kvinner mener selv at de har hatt veldig god grunn til å slå, var i affekt og så videre. Så kan vi fjerne straff for vold i samme slengen. Vi har vel alle opplevd kriser, men ikke alle utøver vold og "denger løs" til de blir kastet ut av huset. Jeg har opplevd gjentatt utroskap, men tilhørende løgner, i siste samboerforhold var utroskap helt åpent, samtidig som mannen og elskerinna fortalte meg at jeg var paranoid. Jeg fikk samtidig svangerskapsdepresjon (før jeg avdekket utroskapen) og hadde 3 X brystbetennelse da barnet ble født. I tillegg til null søvn på grunn av kolikk. Men jeg har ikke utøvd noe vold mot de utro samboerne. Har heller ikke utøvd vold mot elskerinna til den siste som gikk rundt og fortalte grusomme ting om meg til venner i familien, da jeg selv lå med 40 i feber, brystbetennelse og 2 måneder gammel baby. Jeg utøvet ikke vold da min første samboer, som var manipulerende drittsekk, møtte flere damer på sexchat og knullet dem, og ga MEG skylda for det fordi jeg ifølge ham var så feit, stygg og ingen ville ha meg. Jeg utøvet ikke vold da min eks truet med å melde meg til barnevernet, skatteetaten, NAV osv med falske beskyldninger for å ødelegge meg fordi jeg nektet å gå tilbake til ham og ødela fasaden og selvfølelsen hans. De fleste utøver ikke vold, selv om de er i krise. Og det kan aldri unnskyldes med at man har vært i vanskelig situasjon. Vold er vold. Håper HI blir anmeldt, og for barnas skyld håper jeg at eksen hennes hyrer økonomisk rådgiver og får orden på økonomien sin. Anonymous poster hash: 28f5d...590 Veldig trist at du har opplevd så mye trist . Men følelsen av maktesløshet når en mann som er fysisk og psykisk sterkere enn deg høvler over deg , kan få det til å svartne for den beste . Og blir faktisk litt feil å sidestille at kvinnen angriper mannen fysisk som omvendt . Mannen er kvinnen overlegen fysisk . Føler med deg , hi. Vært i samme situasjon selv .. Dog med 3 barn innvolvert . Anonymous poster hash: ab85f...780
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #14 Skrevet 24. juli 2016 Nei, de to trådene ligner hverandre overhodet ikke. Og heller ikke forhistoriene. Husker den også godt. Joda. En person som utøver vold mot sin partner. Selvsagt kan de sammenlignes. Anonymous poster hash: b7b11...730
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #15 Skrevet 24. juli 2016 Blir skremt over holdningene her inne. Vold er vold, uansett om man er kvinne eller mann. Anonymous poster hash: 301d2...157
Gjest Antarctica Skrevet 25. juli 2016 #16 Skrevet 25. juli 2016 Blir skremt over holdningene her inne. Vold er vold, uansett om man er kvinne eller mann. Anonymous poster hash: 301d2...157 Ingen har da benektet dét? Hvilke holdninger er det du syns er skremmende?
LilleVilje Skrevet 25. juli 2016 #17 Skrevet 25. juli 2016 Vold er vold. Men i de aller fleste tilfeller av vold, er det lite konstruktivt å piske løs på voldsutøveren - nå ser jeg bort fra den gale psykopaten, men det er tross alt ikke dem det er flest av. Svært mange voldsutøvere har rett og slett ikke lært noen annen måte å håndtere sinne på, det er jo derfor det virker med sinnemestringskurs og å lære andre måter å få utløp for det. Svært mange voldsutøvere, både kvinner og menn, har opplevd nettopp dette som trådstarter beskriver: At det svartner for dem. Det er ikke bra, riktig eller sunt, men veien videre må ha fokus på hjelp og bedring, ikke mest mulig pisking av en person som allerede føler enorm skyld og skam, slik HI her gjør. Jeg sier ikke at alle gjør det, men HI har her gitt klart uttrykk for at dette ikke er noe hun kan forsvare, at hun fortjente å bli kastet ut, og at hun vurderer å anmelde seg selv. Og at hun lurer på om hun trenger hjelp. Kjære HI, det er klart du trenger hjelp. Når man blir drevet så langt og mister besinnelsen, trenger man hjelp til å komme videre og til å finne et liv der det aldri skjer igjen. Det høres ut som om du skal få hjelp både med det praktiske rundt det å forlate mannen, og med din egen psyke. Men det er ikke vits i å jobbe aktivt for å påføre seg selv enda mer skyld og skam enn du allerede har, søk hjelp for å finne veien ut av det i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå