Gå til innhold

Igangsettelse med ballongkateter - hvor moden var du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor moden/umoden var du når du ble satt i gang med ballongkateter?

På torsdag hadde jeg to cm åpning, og legen mente at de kommer til å sette ballongkateter når jeg bli igangsatt imorgen.

Hvor moden må man være for at man blir igangsatt med modningspiller eller evt. tar vannet? :)

Anonymous poster hash: d0064...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var umoden da jeg fikk balongkateter, det var liksom derfor jeg fikk det. Samme med modningspillen jeg fikk dagen etter, fortsatt umoden for ballongkateteret hadde null effekt.

Vannet tar man vel ikke før det er tegn til modning, men det er jeg usikker på. 

Anonymous poster hash: 83fbb...8ea
Skrevet

Fikk inn en finger, men ikke veldig moden. Riene startet på vei fra føden til pasienthotellet etter å ha satt inn ballongen, et par timer senere var jeg tilbake på føden og gutten ble født ca 8 timer etter at ballongen ble satt i. Trengte ikke mer hjelp enn ballongen, så kroppen var tydeligvis klar selv om jeg ikke var særlig moden.

Skrevet

Vannet mitt gikk av seg selv og jeg fikk ikke rier, og pga infeksjonsfaren så fikk jeg pille og ikke ballong. Var ikke moden så legen sa at første pille ville neppe gjøre noe særlig, så etter 6 timer så måtte jeg sikkert ha en til, og kanskje en til eller 6 timer, og en til etter 6 timer osv. Sånn kan man holde på i et par dager. Jeg mistet alt motet men heldigvis så fikk jeg modningsrier 3 timer etter første pille så jeg trengte ikke flere for det gikk av seg selv og 24 timer etterpå var ungen ute :P

Håper jeg slipper å settes i gang neste gang og føder MYE raskere :)

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 7dd3b...ee9

Skrevet

Jeg er jo ikke helt umoden når jeg har to cm åpning. Spent på hva de gjør i morgen. For hva enn jeg vet har jeg blitt mer moden etter overtidskontrollen. Ble strippet av legen der, 4 dager siden imorgen.

Har hørt at det kan ta litt tid med ballongkateter eller at det ikke har noe effekt for mange før de får modningspille, eller har stor nok åpning til at vannet blir tatt.

Er 11 dager over i morgen, og begynner å bli ganske klar for å bli ferdig. Desperate meg håper bare på at ting skal gå fort etter dem starter imorgen :P At jeg slipper unna en lang prosess over flere dager :P

Anonymous poster hash: d0064...353

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...