Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #1 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har liten tro på dette forholdet her og sammen har vi to barn. Noe av min familie bor 40 min unna her vi bor. Jeg skal begynne å studere til høsten og har nettopp sagt opp jobben. Prisene på leie ligger på 12000-13000 for noe her vi bor og det er jo usannsynlig mye penger for meg. Faren er ikke i stand til å ha barna mer enn annenhver helg tror jeg. Hvor mye kan jeg forvente å ha inn i mnd utenom barnebidrag fra far? Flytter jeg dit familien bor kommer jeg unna med tilsvarende til 8000-9000. Skolen jeg skal gå er i byen vi nå bor i og barnehagen er rett ved oss. Har man rett på barnehageplass dit man flytter eventuelt? Før jeg blir slaktet så er ikke barnefar noen god mann eller pappa. Jeg har prøvd alt, men han er en narsissistisk fyr og håpløs å bo med. Ikke bra for ungene i lengden heller... Anonymous poster hash: 54bdf...f1a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #2 Skrevet 23. juli 2016 Glemte å spørre om vi burde flytte for å spare de pengene i leie? Anonymous poster hash: 54bdf...f1a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #3 Skrevet 23. juli 2016 Jeg går på aap. Så har jo 24 000 i mnd bare der.. men jeg får overgangsstønad på 6000, denne blir høyere om man ikke har noen inntekt ved siden av. Jeg får barnetrygd på 1940 i mnd, jeg får stipend av skolen som alenemor og man kan ta opp lån i lånekassa for å komme seg igjennom årene som student. Jeg får barnebidrag på 4300 i mnd og de som ikke har inntekt ved siden av skolen , får ofte innvilget bostøtte på noen tusen og tilsyn til barnehagen på ca 1500 i mnd. Norge er et fantastisk land å bli alene .( det er jo få som ønsker å ende opp alene, så godt at vi har en søik trygghet om man skulle ende opp alene) Velferdsstaten vår gir oss muligheten til å overleve, eller også leve godt alene mens man studerer, OM man er alene med barn. Dette er jo fordi barnas beste er så klart at de har en mor eller far med full jobb etter noen år på skole, enn at de skal leve under dårlig kår med en mor eller far som ikke har penger til mat, barnehage og klær. Håper du fikk svar på det du lurte på Hilsen student Anonymous poster hash: d629e...d65
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #4 Skrevet 23. juli 2016 10 300 i stipend og lån (2 barn) 3100 bostøtte 12 300 overgangsstønad (OS kan du få som enslig forsørger dersom du studerer) 4500 totalt i barnebidrag 3000 barnetrygd I tillegg kan du få noe kjøreutgifter i forbindelse med undervisning dekket av NAV, samt ca 7000 kr i året i støtte til bøker og materialer. Anonymous poster hash: d5fef...69c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 10 300 i stipend og lån (2 barn) 3100 bostøtte 12 300 overgangsstønad (OS kan du få som enslig forsørger dersom du studerer) 4500 totalt i barnebidrag 3000 barnetrygd I tillegg kan du få noe kjøreutgifter i forbindelse med undervisning dekket av NAV, samt ca 7000 kr i året i støtte til bøker og materialer. Anonymous poster hash: d5fef...69c Det var jammen ikke dårlig. Varierer det mellom to kommuner? Sånn at hvis jeg flytter til den billigste, vil jeg ikke få like mye i overgangsstønad? Anonymous poster hash: 54bdf...f1a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Jeg går på aap. Så har jo 24 000 i mnd bare der.. men jeg får overgangsstønad på 6000, denne blir høyere om man ikke har noen inntekt ved siden av. Jeg får barnetrygd på 1940 i mnd, jeg får stipend av skolen som alenemor og man kan ta opp lån i lånekassa for å komme seg igjennom årene som student. Jeg får barnebidrag på 4300 i mnd og de som ikke har inntekt ved siden av skolen , får ofte innvilget bostøtte på noen tusen og tilsyn til barnehagen på ca 1500 i mnd. Norge er et fantastisk land å bli alene .( det er jo få som ønsker å ende opp alene, så godt at vi har en søik trygghet om man skulle ende opp alene) Velferdsstaten vår gir oss muligheten til å overleve, eller også leve godt alene mens man studerer, OM man er alene med barn. Dette er jo fordi barnas beste er så klart at de har en mor eller far med full jobb etter noen år på skole, enn at de skal leve under dårlig kår med en mor eller far som ikke har penger til mat, barnehage og klær. Håper du fikk svar på det du lurte på Hilsen student Anonymous poster hash: d629e...d65 Takk. Ja dette er bare veldig skummelt for meg likevel fordi at jeg flyttet rett hjemmefra og inn til barnefaren. Redd for å stå helt på egne bein :/ Anonymous poster hash: 54bdf...f1a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Det var jammen ikke dårlig. Varierer det mellom to kommuner? Sånn at hvis jeg flytter til den billigste, vil jeg ikke få like mye i overgangsstønad? Anonymous poster hash: 54bdf...f1a Satsene for overgangsstønad er det samme for alle uavhengig av hvilken kommune du bor i. Men hvor mye du får i OS avhenger av inntekten din. Jo mer du tjener, jo mindre får du. Bostøtte kostnadene kan kanskje derimot variere fra kommune til kommune. Litt usikker. Anonymous poster hash: d5fef...69c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå