Gå til innhold

Hvor mye har dere deres spedbarn ute hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 6 dager. Hun har de siste 3 dagene sovet i vogn 2 timer ute hver dag. Er det nok?

Anonymous poster hash: 753d9...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De var ute i vogn hver dag når jeg gikk tur med de. Har aldr sittet inne selv når ungene sov ute. Mor trener også tur ut.

Anonymous poster hash: 32882...adb
Skrevet

Hun er ute meste av dagen. Har 2 eldre barn og kan ikke "stoppe verden" pga nyfødt. Flink til å holde henne i skyggen da....han er 14 dager. Var på sin første båttur 4 dager gammel. Vi bor i Tønsberg...supert sommervær her

Anonymous poster hash: 4c5f8...74a

Skrevet

Hatt alle barna ute hele dagen om sommeren. Har ikke tenkt noe over om det er for mye eller for lite eller hva som er rett.. Ikke hva som er galt heller...

Anonymous poster hash: b6014...baa

Skrevet

Okei. Jeg ble klippet og kan ikke gå på en uke (restriksjon fra jordmor) og det er smertefullt så tar endel smertestillende såner litt begrenset hvor mye jeg kan være ute, så samvittigheten gnager i meg. Derfor jeg spør :/ hi

Skrevet

Så lenge ungen får nok søvn, mat, stell og kjærlighet så ser jeg ikke problemet. Er ikke sånn at babyen trenger å bevege seg (som i å gå ol) sønnen min er 3 år snart og han må aktiviseres og vi er mye ute. Mens en nyfødt må ikke være mye ut :)

Anonymous poster hash: 552ca...6d6

Skrevet

Så lenge ungen får nok søvn, mat, stell og kjærlighet så ser jeg ikke problemet. Er ikke sånn at babyen trenger å bevege seg (som i å gå ol) sønnen min er 3 år snart og han må aktiviseres og vi er mye ute. Mens en nyfødt må ikke være mye ut :)Anonymous poster hash: 552ca...6d6

takk for svar :) jeg har heldigvis ikke noe annet barn å aktivisere. Barnet mitt er hos sin far på ferie nå og kommer ikke tilbake før om 2 uker. Da skal jeg være mye ute. Da han ble født bodde jeg nærmest ute, men da revnet jeg kun litt, ble ikke klippet, hadde 4 sting, så det er ikke sammenlignbart. Men håper jeg er bedre til han kommer hjem for med han er det full rulle :)

Skrevet

Så lenge ungen får nok søvn, mat, stell og kjærlighet så ser jeg ikke problemet. Er ikke sånn at babyen trenger å bevege seg (som i å gå ol) sønnen min er 3 år snart og han må aktiviseres og vi er mye ute. Mens en nyfødt må ikke være mye ut :)

Jeg har forresten kroniske bekkensmerter som kom når jeg var gravid og var ille de 7 første mnd etter fødselen så da klarte jeg ikke å gå tur. Fikk ingen dårlig samvittighet fordi sønnen vår var glad og fornøyd, han fikk det han trengte :) Hvorfor skulle jeg ha dårlig samvittighet for det? Jeg hadde store smerter så jeg knapt kunne gå. Han sov med vogna i ro utenfor, ble født i oktober og det var ikke vær til å henge ute da. Hva mye ute tror du nyfødte er når det er f.eks -20? (Mener ikke at det er -20 i oktober). Ikke alle er født på sommeren.

Ha GOD samvittighet så lenge barnet får det den trenger og er fornøyd :) Noen tror at man MÅ trille masse i permisjonen men nei det må man ikke ;)

Skrevet

Ingen MÅ være ute! Slapp av og gjør det sånn som det passer deg. Kan du ikke gå så skal du selvfølgelig ikke ut på trilletur!

Min yngste er snart tre mnd. Han sover ute i vogn hvis vi er ute på noe hele familien, men jeg legger ham ikke ut ellers. Så han er ikke ute hver dag nå i ferien.

Skrevet

Min yngste er født på sommeren og vi var ute fra dagen han ble født. Dro hjem fra sykehuset etter 6 timer, sov litt og gikk ut. Det var knallsommer det året så vi bodde omtrent ute alle mann. Har paviljong så han lå i vogna under der.

Anonymous poster hash: 86a24...e45

Skrevet

Babyen er 6 dager gammel! Slapp av. Vi var ikke engang ute av sykehuset før etter 5...

Anonymous poster hash: ee7a7...fc8

Skrevet

Bli inne til du kjenner deg klar for å gå ut. Babyen trenger en frisk og opplagt mamma som gir kjærlighet, melk og omsorg. De bryr seg ikke om man går en lang tur når de er så små. Du får tidsnok gått ut :-) lykke til og kos deg inne med babyen du, slapp av og lad opp kreftene.

Anonymous poster hash: 8eda5...621

Skrevet

Ikke stress med det. Tenk på de som føder på vinteren. Har ikke nyfødte ute i timesvis da ;)

Anonymous poster hash: 93307...048

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for dette. En så liten baby trenger ikke være ute!

Vår første ble født på vinteren og vi tok ikke første trilletur før han var to uker gammel! Etter det satt vi inne "hele vinteren" pga vinikke kunne dra ut da det var mer enn -10 grader ute. Han er frisk og fin i dag likevel:) Baby nr.2 ble født i mai og jeg tror vi brukte vogna ute hver eneste dag hele sommeren.

Anonymous poster hash: 32ffb...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...