Gå til innhold

Er det noen som bruker en ferieuke uten barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri dradd på ferie sammen alene, jeg og mannen. Ser at flere vi kjenner tar seg en uke alenetter på sommeren.

Hva gjør dere, og er barna hos besteforeldre?

Anonymous poster hash: 280b0...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år har vi gjort det for første gang siden vi fikk barn! Fem dager bare jeg og mannen. Ungene våre var hos besteforeldre.

Vi kommer ikke til å gjøre dette hvert år, det har vi ikke behov for. Men med noen års mellomrom kanskje?

Anonymous poster hash: fadc2...9f3

Skrevet

Nei, vi har ikke mulighet for barnevakt i en hel uke.

Anonymous poster hash: 7f25d...e49

Skrevet

Mannen min og jeg tok langhelg i København, onsdag til søndag. Så blir det 5 uker med barna. Barna skal i tillegg trolig noen dager sammen med besteforeldre til dyreparken og Sørlandet mens vi maler huset. Helt topp for alle parter.

Anonymous poster hash: 92743...f8a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi hadde en uke uten barn nå for å få ferien til å gå opp. Vi jobbet mens de var hos besteforeldre. Barnehagen og Sfo er stengt hele juli. Vi har bare 5 uker ferie og da er det litt råflott og ikke ha de med ungene syns vi

Skrevet

Nei. Delvis fordi jeg synes at fem uker ferie i året er for lite til å prioritere bort barna. Og delvis fordi vi ikke har barnevakt som kan ha barna en hel uke.

Vi har aldri fått til noe lengre enn fredag til søndag, eldste er nå 9.. Skal prøve å få tatt en langhelg til høsten.

Anonymous poster hash: 44dfe...220

Skrevet

Nei, ville aldri satt vekk ungene så lenge som en uke for at vi bare skulle reise på avslapning.. Vi kunne vurdert en langhelg kanskje. 

Anonymous poster hash: 9f097...15b
Skrevet

Det har vi ikke lyst til, så det har aldri vært noe tema.

Skrevet

Ja. Jeg og min mann har dratt på en forsinket bryllupsferie i en uke mens barna er på besøk hos sin onkel og tante.

Har ikke dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: aa0cb...aaa

Skrevet

Nei, men bruker å ta en langhelg i året. bruker da en feriedag og drar en av helgene i mai/juni der det er en rød dag i tillegg. Resten brukes på ungene. Også avpasseringer og mannen sekstra ferieuke ( gode på hans jobb)

Anonymous poster hash: 12171...28b
Skrevet

Hadde en tur fra søndag til torsdag i nov. Da er barnet i bhg på dagtid og besteforeldre passer mens vi er borte.

Anonymous poster hash: a40ac...c42

Skrevet

Vi har aldri dradd på ferie sammen alene, jeg og mannen. Ser at flere vi kjenner tar seg en uke alenetter på sommeren.

Hva gjør dere, og er barna hos besteforeldre?

Anonymous poster hash: 280b0...2df

En helg er nok for både store og små.. En hel uke borte fra barna hadde gjort at jeg ikke hadde kost meg et sekund.

Anonymous poster hash: e524c...0d8

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å ta ferie uten de små knuppene mine! De er med på ALT jeg foretar meg når det kommer til ferie..

Med det sagt er jeg singel alenemor som vasker ned hele huset de ukene barna er hos far om sommeren😂😂

Anonymous poster hash: 66056...92e

Skrevet

Vi har ikke gjort det, og om vi ønsket det ville vi uansett ikke hatt mulighet, men jeg ser ingenting galt med det hvis man har behov for det. Alle har ulike utfordringer, og hvis barnefri ferie er det som skal til for at livet skal gå rundt tror jeg det er viktig å gripe muligheter. Heller en uke med besteforeldrekos mens mor og far henter seg inn og pleier forholdet enn skilsmissebarn.

Anonymous poster hash: 8d465...efc

Skrevet

Vi har to sett besteforeldre som er veldig involvert i barna. De låner de 3 eldste i sommerferien, eks 2-3 dager på hytta el. Kjempe kos både for barna og besteforeldrene.

Skrevet

Ikke en uke, men pleier å ta oss en langhelg om våren eller høsten på kjærestetur. Da bytter foreldrene våre på å passe. Altså de bytter etter 1-2 dager. Barna er 0-6 år.

Skrevet

Vi har reist bort flere ganger, men ikke så lenge som en uke. Det er utrolig viktig å ha litt alenetid. Vi drar til las Vegas til høsten, kombinert jobb og ferietur. Da blir vi borte 9 dager. Så lenge har vi ikke vært borte før. I fjor var 11 åringen i USA på CISV leir i 4 uker uten kontakt med oss i det hele tatt. Det gikk kjempefint. De har også vært på rideleir alene 1 uke siden de var 8, etter eget ønske såklart. Da har vi passet på å ha litt alenetid👍🏻

Anonymous poster hash: 45270...e6a

Skrevet

Det har vi aldri gjort. Får ingen til å passe tre små uansett, men drømmer om en helg på spa med mannen om 3 år kanskje.

Anonymous poster hash: 2866b...9c0

Skrevet

Ville inne gjort det en hel uke, men kunne sikkert tatt en langhelg.

De fø jeg vet om som tar en til to uker uten barn er unge foreldre. De må kontekst alt kunne få reise til syden uten barn. Vet om noen som gjør det hvert år. Jeg tenker mitt om det...

Anonymous poster hash: 7635f...08e

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Det kommer jeg absolutt til å gjøre når datteren min blir litt eldre. Jeg har henne hver eneste dag resten av året, så jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for å tatt en ukes ferie uten henne så lenge jeg vet at hun koser seg der hun er :) Gårdsferie hos mine besteforeldre er de beste minnene mine fra barndommen, og jeg er helt sikker på at jentungen hadde kost seg gløgg ihjel der hun også! 

Skrevet

Tja, jeg har tre uker ferie på sommeren uten barna mine. Men, nå skal det også sies at jeg er lærer og de små har tre uker med far på sommeren.

Vi hadde en oval helg i året, jeg og barnefaren, for å ha litt kjæreste tid. Det var utrolig godt, men desverre så varte det ikke...

Nå, i situasjonen jeg er i dag, så hadde det ikke falt meg inn å skaffe barnevakt for at jeg skulle på tur. Men, jeg kan vurdere å bytte helg med far hvis det er noe organisert jeg virkelig har lyst å delta på, type julebord eller blåtur...

Anonymous poster hash: f13f9...eb8

Skrevet

Nei, men jeg tar en uke hjemme alene uten mann og barn 👍

Skrevet

Jepp! Vi setter alltid av en uke til kjærestetid i sommerferien. Uten et snev av dårlig samvittighet!

Anonymous poster hash: baadf...558

Skrevet

Jeg gjør det hvert år, ofte flere ganger, men jeg har delt omsorg.

Skrevet

Nei,det har jeg ikke mulighet til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...