Gå til innhold

Tvillinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi fikk beskjed at vi skal få tvillinger, men saken er at jeg går på skole enda. Noen som vet hva man har krav av støtte ? Jeg vet man får dobbelt opp med engangsstønad, men skal prøve og jobbe så mye at jeg greier å få foreldrepenger med foreldrestipend. Men usikker på om jeg greier det siden jeg jobber på gamlehjem. Man får 2 barnetrygd.

2 kontantstøtte om barna ikke starter i barnehagen når den er 1år.

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 29f0e...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både kontantstøtte og barnetrygd er per barn, så det får du dobbelt av. Foreldrepenger får du som vanlig av. Tror det også skal stå på NAVs hjemmesider.

Anonymous poster hash: be317...934

Skrevet

Mens du tar permisjon fra studiet får du også penger fra Lånekassen. I en periode er alt stipend derfra og du får også litt mer enn vanlig når du er forsørger. Husker ikke helt hvor mye og hvor lenge, men det står på nettsidene deres.

Anonymous poster hash: be317...934

Skrevet

Du kan også reservere plassen din på skolen, slik at du kan komme tilbake uten å søke igjen etter permisjonen.

Skrevet

Du kan enten få engangsstønad fra NAV ELLER opptjente foreldrepenger/permisjonspenger.

Fra lånekassen kan du få fødselsstipend, da må du sende inn søknad med fødselsattest etter fødselen.

Du får 2x 970kr i barnetrygd. Det kan ta litt tid, 2-3 MNDR, før første utbetaling... Utbetales fast siste virkedag hver måned.

Anonymous poster hash: 4bc0c...c8e

Skrevet

Student med tvillinger her!

Valgte engangsstønad, ble betydelig mer enn hva jeg ville fått for helgejobben min. Nesten dobbelt!

Får foreldrestipend og forsørgerstipend av lånekassen.

Samboer har permisjon.

Det er tøft, men det går.

Anonymous poster hash: 3a988...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...