Gå til innhold

Ned i vekt med å telle kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned ca 5 kg, ikke så mye men likevel irriterende kg som jeg merker på kroppen, buksene er trangere osv, jeg har ikke tips til helt ny garderobe så nå blir det noen grep.

Jeg bruker fitbit og lifesum. Prøver å holde meg 500 kalorier under det jeg forbrenner hver dag, er det ok? Har veid meg hver morgen denne uka for å se hvordan kroppen påvirkes, tenker ikke veie meg så ofte til vanlig, men ser at hvis jeg ikke er veldig streng og holder meg 500 under går jeg litt opp igjen!? Som i går endte jeg på litt over 1800 og forbrente ca 2000..Prøver å ligge på 1500 men det er ikke like lett hver dag. Noen som har god erfaring med å gå ned i vekt ved å telle kalorier, klarte du å holde deg der når det bare var snakk om få kg? Alle tips mottas med takk. Jeg trener også ca 3 dager i uka.

Anonymous poster hash: f647d...706

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke RÅD til ny garderobe skulle det være :P

Skrevet

Jeg har den erfaringen at det er vanskeligere å gå ned få kilo enn mange! Jeg har ligget på 1300 kcal om dagen for å gå ned. Er ikke overvektig, men ville ned 4-5 kilo. Har nå gått ned 3. De kiloene sitter godt! Trener også 3 ganger i uken. Har nå en bmi på 22, og tror det skal mere til når man ikke er så stor. Hvis du går ned på 1500 er det bra, ellers ville jeg prøvd litt lavere. Jeg har fulgt Grete Roede kurs.

Skrevet

Med underskudd jommer du gå ned i det lange løp, du må bare være tålmodig nok.

Om det er slik at det lille ekstra du får i deg på de 300 kaloriene er karbo så holder det på mye mer væske enn feks protein noe som gjør at du veier mer. 1 gram karbo holder på 4 g væske.

Underskudd på 500 kalorier om dagen skal gi en jevn nedgang på 500 g fett i uken.

Skrevet

Ja de kiloene sitter godt, har prøvd flere ganger nå uten hell, men nå går jeg virkelig all in og er motivert. Lurer på og jeg må ligge nærmere 1300 jeg også, bare redd for å venne kroppen på for lavt også. Ligger jeg på 1500 føles det som det bare skal en liten glipp til for å gå opp igjen :/ men må vel ha tålmodighet.

Skrevet

Spiser for øvrig lite karbo, magen tåler brød dårlig. Men spiser noe korn og knekkebrød.

Skrevet

Du som ligger på 1300 hvordan spiser du etter slankingen? Økte du opp igjen mye og gikk det fint uten å legge på seg? Mulig jeg ikke forbrenner 2000 om dagen når jeg er fem kg mindre men det er vel bare å regne seg fram til..føler det er så lite som skal til før jeg legger på meg, og at hvis jeg går ned en kg el to så blir jeg så sulten og at kroppen vil opp igjen på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...