Gå til innhold

Nr 3, dra på ferie 19 dager før termin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? Har fått to dager og ti dager på overtid tidligere...

Anonymous poster hash: c9aa8...bb4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Norge og Sverige hadde jeg ikke brydd meg om hvor jeg var.

Anonymous poster hash: 3b62a...2fb

Skrevet

Det hadde ikke gått her.. Fødte 10 dager over med nr 1, til termin med nr 2 og tre uker før med nr 3. Hadde blitt hjemme jeg😉

Skrevet

Mitt tredje barn ble født 17 dager før termin så jeg hadde ikke tatt sjansen på det gitt...

Anonymous poster hash: 2cc08...fb5

Skrevet

Mens min kom 17 dager etter, så jeg hadde hatt god tid. Om jeg hadde hatt lyst er en annen sak...

Anonymous poster hash: 1c702...6a8

Skrevet

Har vel ikke veldig lyst, men føler litt på å sende de andre av gårde alene også.... Skal til Sverige. Er bare snakk om to overnattinger og et besøk i Liseberg. 

HI

Skrevet

Hadde ikke gjort det.

Jeg ble akutt syk, og baby ble tatt med ks uke 36+4.

Anonymous poster hash: c4c5d...07a

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, mest fordi formen min var elendig på slutten av alle svangerskapene. Hadde aldri orket å gå på Liseberg! Men Sverige er vel ikke det verste landet å føde i... Bare sjekk at du er dekket av reiseforsikring så sent i graviditeten (mange har klausuler for gravide), og ta med alle svangerskapspapirer. Og jeg ville avklart med lege først, og hatt en ekstra svangerskapskontroll rett før jeg dro.

Skrevet

Jeg gjorde det, jeg reiste til Danmark. Vi var to familier som reiste så da hadde vi barnevakt hvis behovet skulle melde seg.

Vi reiste til Danmark og undersøkte på forhånd hva som ville skje hvis fødselen startet.

Jeg sørget også for å vite om alternative sykehus langs reiseruten.

Nå skjedde det ingenting, men jeg følte meg trygg på å reise når jeg hadde undersøkt litt på forhånd.

Husk reiseforsikring og helsetrygdekort hvis du reiser til utlandet.

Anonymous poster hash: 1f091...cb3

Skrevet

Hadde reist men undersøkt først om rettigheter ol, hadde droppet tur til Liseberg.

Skrevet

Dra på ferie og kos deg! Det blir bra og er det ikke lenger enn Sverige, så tenker jeg at dersom fødsel starter på turen, så er det ikke et problem. Husk reiseforsikring da

Anonymous poster hash: 2dd69...8e0

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Det er jo ikke mange dagene og Sverige er ikke langt

Anonymous poster hash: 9bc62...bd1

Skrevet

Jeg var heldig,kom hjem fra København,rett på sykehus til dager etter. Er i uke 30+1 ,så jeg var 29 + 4.og her blir jeg til barnet må ut om en uke eller 2.

Men det kommer an på hvor dere skal reise😆

Anonymous poster hash: 6921a...08e

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Det er jo ikke mange dagene og Sverige er ikke langt

Anonymous poster hash: 9bc62...bd1

Hvor langt det er til Sverige avhenger av hvor i Norge man bor ;)

Jeg hadde ikke turt det, jeg har født mine hhv 17, 15, 24 og 11 dager før termin. Men klart, det hadde vel ikke vært heeelt krise å føde i Sverige heller, de har babybilstoler, bleier og babyklær der også, og de aller fleste fødsler går greit og uten de største komplikasjonene :)

Du får nesten bare føle deg fram! Hvis du er i form og ønsker det selv så er det jo bare å dra. Men gjør som de andre nevner, sjekk ut sykehus o.l før dere drar :) 👍

Anonymous poster hash: 5c63b...4f3

Skrevet

Ville jeg aldri gjort!

Anonymous poster hash: 9c185...ea5

Skrevet

Hadde ikke reist

Anonymous poster hash: 8cdb2...22c

Skrevet

Selv hadde jeg holdt meg hjemme den siste måneden. Førstemann kom 10 dager før termin. Å kjøre bil var noe herk med humpler og svinger da magen min hadde (antakeligvis) større omkrets enn jeg var lang.

Anonymous poster hash: d16e6...e25
Skrevet

Jeg ville gjort det om det ikke var for lang kjøretur.

Anonymous poster hash: 3d06d...3f6

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Eller, jeg har gjort det. Var på ferie i Sverige til to dager over termin. Det er ingen komplikasjoner med å føde i Sverige. Jordmoren jeg hadde før fødsel mente faktisk at de var bedre på fødseler i Sverige enn i Norge. Du trenger heller ikke noen ekstra forsikring for dette, svensk helsehjelp er gratis for nordmenn.

Anonymous poster hash: 5b853...6b9

Skrevet

Altså, ikke noe problem hvis turen bare er til liseberg,og hvis du bor nær svenskegrensa i sør. ....

Men jeg hadde ikke orket å pakke, sitte lenge i bil, unger og mas så nær termin. Absolutt Alt er jo slitsomt ved den tiden av svangerskapet. 

Anonymous poster hash: 80f33...d0e
Skrevet

Turen gikk greit, men slitsomt var det! På vei hjem i går var jeg så sliten at det skar i ørene bare ungene knitret med en pose. I dag er jeg kvalm og magen er hard som stål. Deilig å være hjemme igjen. Anbefaler ikke en slik tur så seint i graviditeten :-/ Heldigvis var mannen snill og lot meg få litt alenetid på hotellrommet, og gå litt tidligere fra Liseberg.

HI

Skrevet

Min tredjemann ble født 19 dager før, enda de to første kom 14 dager OVER. Det sies jo at tredje er en luring, og det stemte på meg. Så jeg hadde ikke reist så veldig lang hvertfall ;-)

Anonymous poster hash: a908d...dc4

Skrevet

Jeg ser at du har kommet hjem og at alt har gått greitt, og sjansen for det var jo aller størst.  Men for andre som har planer om å gjøre det samme, vil jeg anbefale å sjekk og dobbeltsjekke rettighetene man har.  En ting er selve fødselen, den vil man sannsynligvis få dekket i EU / EØS via Helsetrygdekortet. Men hva med hjemreise, overføring til sykehus i Norge dersom det oppstår komplikasjoner med mor eller barn? Dekker reiseforsikringen det når man reiser i en periode av svangerskapet hvor det er ganske stor sjanse for at fødselen kan sette igang? Andre ekstrautgifter som kan komme til?  Jeg vet ikke jeg, men jeg ville ha sjekket det nøye. For hjemtransport kan bli kjempedyrt, selv på forholdsvis korte avstander.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...