Gå til innhold

Var du redd før du fødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekymret du deg for fødsel? Isåfall hva var du redd for?

Anonymous poster hash: cdf81...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, var bare veldig glad for å bli ferdig.

Kommer nok kanskje til å være mer bekymret dersom vi får flere, nå er jeg så gammel at jeg føler meg mindre trygg på at barnet vil bli friskt.

Smertene er heftige, men skremmer meg ikke.

Anonymous poster hash: e2824...7a0

Skrevet

Ja, jeg var redd. I slutten på nr 1 og gjennom hele svangerskap nr 2. Aldri mer,heldigvis

Anonymous poster hash: 4df71...a69

Skrevet

Var redd og gråt når når riene startet med første. Husker en jordmor sa jeg måtte skjerpe meg, det var da ikke noe å gråte for sa hun. Heldigvis fikk jeg ikke henne under fødsel.

Anonymous poster hash: 2727a...9ed

Skrevet

Mer nervøs og spent på hva som skulle skje:-)

Anonymous poster hash: b10fa...179

Skrevet

Ikke med nummer 1.

Men da jeg ble lagt inn for å føde nummer to kjente jeg en skrekkblandet fryd. Det var ingen vei tilbake, og da visste jeg jo hvor vondt det var :-)

Anonymous poster hash: 571c8...f13

Skrevet

Var redd underveis i svangerskapet, men fra 3. trimester begynte var jeg møkklei og villig til å føde ungen på tvers bare jeg kunne bli ferdig med hele greia :P Når fødselen startet var jeg ikke redd overhodet, bare veldig giret og spent. Det ble mange komplikasjoner og en langtekkelig fødsel, men gjør det gledelig igjen. Fantastisk opplevelse på godt og vondt. 

Anonymous poster hash: 1bdc5...4f5
Skrevet

Nei, jeg har aldri vært redd. Har faktisk aldri følt meg mer modig og fryktløs, jeg er en real pingle ellers. 😉 Vært så heldig å oppleve det tre ganger, nå stenges fabrikken. Håper jeg en dag kan være med som tilskuer.

Skrevet

Ja, første gang. Helt siden jeg var barn var jeg redd for å føde. Tanken på keisersnitt streifet meg, men jeg slo den fort fra meg. Føde må man, enten man vil eller ikke (sånn tenkte jeg, hvert fall). Gruet meg gjennom hele graviditeten.

Andre gang; nei. Tenkte ikke på fødselen i det hele tatt.

Skrevet

Ble så forferdelig redd når riene startet og det virkelig gikk opp for meg at nå skulle det skje og hvor vondt det faktisk var. Følte jeg hadde veldig lite kontroll over situasjonen og det satte meg fullstendig ut. Var veldig ung da jeg fikk min første da..

Skrevet

Ikke med nr 1. Men kjenner jeg er mer redd denne gangen, noen dager unna termin. Handler ikke om smertene, håndterte det helt fint sist uten smertelindring. Tror det handler mer om at jeg er redd det skjer meg/babyen noe siden jeg har en liten en fra før.

Skrevet

Var ikke redd før første og andre fødsel. Med første visste jeg jo ikke hva jeg gikk til. Var mer spent. Etterpå var jeg helt klar på at dette skulle jeg oppleve igjen.

Etter nr to var jeg veldig klar på å ikke gjøre det igjen. Selv om fødselen gikk mye bedre enn første gang. Åpningsriene var nemlig helt syyykt vonde.

Var nokså redd før tredje fødsel. Var mest redd for at jeg skulle ende opp med epidural. Men når jeg var nær termin ville jeg bare ha det overstått. Ble en fin opplevelse og nå tenker jeg at jeg godt kunne gjort det igjen.

Anonymous poster hash: bdf05...d2a

Skrevet

Bekymret du deg for fødsel? Isåfall hva var du redd for?

Anonymous poster hash: cdf81...06d

Ikke spesielt første gang. Var litt engstelig for smertene og det å være naken.

Før andre fødsel var jeg livredd. Var redd alt. Smerter, nakenhet og blottlegging, å revne, at det ikke skulle gå bra med meg og ungen, for øyeblikket rett etter fødsel, at jeg ikke skulle føle noe for baby, for å sy, for amming og renselse og smerter etter fødsel. Ble en drømmefødsel og hadde nå gjerne gjort det igjen! Men aldri om jeg går gjennom en tredje spedbarnstid...

Anonymous poster hash: 741d9...b9f

Skrevet

10 dager på overtid og jeg kan ikke vente med å bli ferdig med svangerskapet. Gruer meg ikke et sekund, gleder meg bare til å bli ferdig med fødsel og til å få møte mini i magen :)

Anonymous poster hash: 072aa...e6a

Skrevet

Ja, var vedlig redd. Reddere og reddere ble jeg, med nummer 3 hadde jeg innvendig "panikk".... var sikker på min siste time var kommet. Veldig glad jeg ikke skal ha flere barn - selv om alt gikk greit :) 

Skrevet

Nei har aldri vært redd. Har vært bekymret for å revne, men det har jeg heldigvis aldri gjort. Har født tre barn uten smertelindring.

Anonymous poster hash: f65bd...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...