Gå til innhold

Noen med PTSD her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen Post trauamtisk stress lidelse, og venter på behandling.

Lurer på om noen her har fått god hjelp evt behandling og hvordan var det? 

Jeg sliter med mareritter hver eneste natt og er kvalm/ kaster opp hver morgen. Er lei av å ha det sånn og har fått sovemedisiner og div medisiner av faslegen som jeg ikke er så glad i å ta...

Hva behandling skal være best for PTSD?

Anonymous poster hash: 37582...12b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk 2 år i traume behandling, og nektet alt av medisiner. Det er så klart forskjell fra menneske til menneske, men jeg er nå, 3 år etter hendelsen skjedde som ga med diagnosen, mye bedre. Jeg fungerer som menneske igjen, sover om nettene, og jeg takler å gjøre mer enn en ting om dagen. Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 30614...248

Skrevet

Jeg hadde også den diagnosen. Gikk i terapi hos noe som heter traumeteamet på dps. Da hadde jeg en gruppe time i uke å individuell i uka. Dette hjalp meg mye, og jeg har kommet meg uten medisiner. Jeg gikk i denne terapien i to år ca, det er nå tre år siden. Er frisk og blid, helt uten medisiner. Der lærer du å heve deg over hva som har skjedd. Hvordan du skal takle angst anfallene osv.

Anonymous poster hash: c5458...7a3

Skrevet

Takk,

prøver å forstå meg på hva det innebærer å ha PTSD siden jeg har nettopp gått igjennom en traumatisk hendelse.. For tiden er jeg bare hjemme og fungerer svært dårlig sosialt om dagene, er lite aktiv og sover mye om dagen og våken om natten. Blir så nedfor å ha det sånn men jeg takler ikke å gå ut og gjøre mye ting....:/

Anonymous poster hash: 37582...12b
Skrevet

Ikke heng deg opp i at du har en diagnose. Bruk tiden på deg selv og bli bedre. Gå i terapitimene selv om du ikke har lyst. Å det er lov å være egoistisk

Anonymous poster hash: c5458...7a3

Skrevet

At jeg fikk snakke med traumepsykolog var som dag og natt. Vips! 3 uker så frisk som man kan bli! 😊

Anonymous poster hash: 51cfe...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...