Gå til innhold

3 "tette"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Galskap å vurdere flere barn når det er ca 15 mnd mellom de vi har fra før av? Begge to er barnehage barn.

Anonymous poster hash: e4141...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer dere helt selv:) Jeg hadde lett gjort det :D

Anonymous poster hash: 514ec...839

Skrevet

Vi fikk fire barn på 7,5 år.

Det blir jo nærmest en livsstil som krever all din våkne tid en periode av livet, men det er jo et bevisst valg.

Vi ønsket mange barn, men vi ønsket alle i en fase av livet og ikke noen atpåkladd.

Barna er nå fra 7,5 til 15 år og vi har aldri angret.

Anonymous poster hash: 91260...e14

Skrevet

Tenk om du får tvillinger?

Møtte et par i syden som hadde 4 barn under 4 år, (siste var tvillinger) de klarte det helt supert, men da må man være en spesiell type person.

Jeg er altfor avhengig av alenetid, misliker at noen henger på meg osv, så jeg hadde nok blitt tvangsinnlagt.

Skrevet

Vi angrer på at vi ikke hadde flere år mellom de to siste... Krangling, hyling, vræling dagen lang. Blir sprø til tider:( Vi har 3 gutter og yngste er nå 2 år.

Anonymous poster hash: 7a555...5e0
Skrevet

Jeg hadde aldri vurdert det. Bruker å syns synd på de som har tette barn jeg.

Jeg hadde antageligvis blitt fullstendig og totalt ødelagt av søvnmangel og ikke vært noe særlig til mamma. Men det er jo fordi de to eldste sov veldig dårlig til de var ca 2 år.

Har 2 år og 3 mnd mellom de to eldste og syns det er for tett. 4,5 år mellom nr og 2 og 3 derimot er veldig greit

3 barn er slitsomt uansett da, men kommer såklart an på barna. Her er de to eldste veldig viljesterke og krangler mye seg i mellom, noe som er veldig krevende.

Anonymous poster hash: c231d...1d4
Skrevet

Ja, det er galskap. For du vet ikke om du får det barnet som velter hele lasset nå. Mest sannsynlig har du to `enkle`barn, siden du i det hele tatt vurderer noe sånt. Vel, ikke alle barn enkle, det kan jeg skive under på. 

Anonymous poster hash: 64f0d...41c
Skrevet

4 barn på 5 år, ingen tvillinger. Går veldig greit og de 3 minste er planlagt:)

Anonymous poster hash: 1f7c2...c2c

Skrevet

Jeg hadde drøya det litt. Søstra mi er 14 mnd mindre enn meg. Har ikke bare vært moro.har bedre kontakt med ho som er 6 år yngre

Anonymous poster hash: ad4c3...476

Skrevet

Tanta mi fikk 3 barn på 3 år men hun har hatt veldig lye avlastning på 80tallet,altså dagmamma +bodde veldig nært svigermor og den andre tanta og onkler. De bodde også på ett sted med lite trafikk.

Jeg har to tette og ventet med tredjemann til de ble 5 og 6 år. Det er annerledes nå når to største kan veldig mye selv.

På dem andre siden kan jeg si at tantebarna mine er/var veldig sammensveiset gjennom hele oppveksten,de er velsig mye sammen nå som voksne og de passer på hverandre så veldig mye. Jeg har ikke det forholdet med broren min som er 5 år eldre og det kan ikke forklares bare ved at vi er forskjellige personer. Oss to har alltid vært i forskjellige faser i livet og ser ikke på livet vårt likt,vi har forskjellige løsninger på problemer og vi har ikke lært å sammarbeide/diskutere løsninger fordi vi har alltid løst ting på hver vår kant.

På den andre siden mine 3 tantebarn har alltid vært sammen på godt og vondt og derfor fungerer forholdet i dag også.

Anonymous poster hash: b8030...ceb

Skrevet

Jeg hadde aldri vurdert det. Bruker å syns synd på de som har tette barn jeg.

Jeg hadde antageligvis blitt fullstendig og totalt ødelagt av søvnmangel og ikke vært noe særlig til mamma. Men det er jo fordi de to eldste sov veldig dårlig til de var ca 2 år.

Har 2 år og 3 mnd mellom de to eldste og syns det er for tett. 4,5 år mellom nr og 2 og 3 derimot er veldig greit

3 barn er slitsomt uansett da, men kommer såklart an på barna. Her er de to eldste veldig viljesterke og krangler mye seg i mellom, noe som er veldig krevende.

Det kommer også veldig an på foreldrene.. Er ikke alle som burde ha mange barn. Man trenger ikke være en dårlig mor bare fordi man har tette barn.

Anonymous poster hash: ea250...708

Skrevet

Det kommer også veldig an på foreldrene.. Er ikke alle som burde ha mange barn. Man trenger ikke være en dårlig mor bare fordi man har tette barn.

Anonymous poster hash: ea250...708

Nei, det har jeg ikke sagt heller. Men jeg hadde nok vært det pga søvnmangel, som var ille nok med to barn.

Men samtidig så tar nok noen seg vann over hode. Har en nabo som har tre tette(Eldste er nettopp fylt 3). To tette gikk veldig bra, men nå når nr 3 er kommet, så ser jeg at det er slitsomt, og det går nok mest utover den i midten som nok trenger litt mer oppfølging enn den får akkurat nå.

Skrevet

Galskap å vurdere flere barn når det er ca 15 mnd mellom de vi har fra før av? Begge to er barnehage barn.

Anonymous poster hash: e4141...375

Vent noen år!! Det gjorde vi, og det er helt fantastisk å se hvor glade de to storesøstrene er i minstemor, hvor lite sjalusi det er og hvor tydelige roller de to eldste har i forhold til hun minste. Derfor ingen vonde følelser overhodet, snarere tvert imot er minstemor blitt hele familiens lille sjarmør og koseklump :D De eldste var 5 og 7 da minste ble født, og det største "problemet" i familien er absolutt ikke det tredje barnet, attpåklatten, men mer den voldsomme kranglingen og konflikten mellom våre to første tette... :P

Anonymous poster hash: c115e...3a0

Skrevet

15 mnd i mellom er tett😊 Hvor gamle er de? Vi fikk 3 barn på 5 år. Mange synes det er tett, jeg synes det er fantastisk😉✌️

Skrevet

Jeg synes dere godt kan vente litt. Tror de fleste barn kan ha godt av litt tid som minst, før de får et søsken.

Jeg tror og at midtplasseringen i en søskenflokk med tre tette er ganske utsatt, synes jeg ser mange midtbarn som i dag er blitt voksne med problemer.

Dette er såklart svogerforskning, et begrep jeg har lært her. Om dere er supre foreldre så klarer dere nok dette også.

Skrevet

Hvorfor skal de være så tette som mulig? Er det noen fordel? Jeg finner kun ulemper...

Anonymous poster hash: 01cb7...866

Skrevet

Hvorfor skal de være så tette som mulig? Er det noen fordel? Jeg finner kun ulemper...

Jeg har to jenter med 1,5 år mellom og eneste ulempen var at andre svangerskapet ble litt tungt.

Nå er de 7,5 og 9 år og jeg ser ikke en eneste ulempe, de er bestevenner.

De har stor glede av hverandre og leker sammen fra morgen til kveld

De har flere felles venner

De driver samme idrett og øver hjemme, hjelper hverandre osv

De liker de samme tingene, de samme filmene osv. Er du jevne at de har glede av de samme tingene

De liker de samme brettspillene og spiller med hverandre

De har de samme ønskene for ferier og opplevelser med familien.

Skrevet

Vi planla å få nr er då eldste var ca 5 år, og mellomste 2.5. Det vart tvillingar gitt. Og det er hektisk, av og til lurer eg på korleis i all vidaste verda vi skal få til alt saman. Men som regel går det overraskende bra. Men det er fordi vi er to foreldre som er heilt innforstått med at det meste vi gjer no i mange år gjer vi for og med borna. Også unngår vi å konkurrere om kven som er mest utslitt men drev lasset saman. Då går det bra😄.

Anonymous poster hash: 9abbb...73c

Skrevet

Jeg har to jenter med 1,5 år mellom og eneste ulempen var at andre svangerskapet ble litt tungt.

De liker de samme tingene, de samme filmene osv. Er du jevne at de har glede av de samme tingene

Men nesten alle ting du ramser opp gjelder jo med 2-3 års mellomrom også. Er det mellom meg og min søster så det vet jeg godt.

virker jo bare som et kappløp hele babytiden og småbarnstiden. Slutt å stress sånn.

Skrevet

Søs og jeg var bestevenner til vi var ca 13.Vi var som tvillinger.men i ungdomstida begynte ho å bare henge med mine venner.så alt skar seg helt.😕vi er ikke så close i dag. Med oss 2 tette,14 mnd,føler jeg at mamma alltid har favorisert Søs. Jeg Tror det er mamma og jeg ikke se så close,fordi vi var så tette,og ho måtte velge baby

Anonymous poster hash: ad4c3...476

Skrevet

Vi fikk tre tette fordi jeg har en tilstand som gjør at jeg ikke er fruktbar like lenge som andre. Da gynekologen da til meg i en alder av 27 at jeg bør tenke på å få barna jeg skal snart, så ble det sånn. Tre barn på fire år. Nå er det utrolig tøft, men glad jeg valgte å få nr.3 og. Hadde sikkert angret når det ble for sent for meg.

Anonymous poster hash: d0258...cd3

Skrevet

Vi har to litt tettere enn dine og så større aldersforskjell ned til neste. 5,5 år nesten. Det var ikke frivillig, vi begynte prøvingen da minstemann var 2,5 år. Men når det ble som det ble så er det supert altså. Men ser virkelig fordeler om de kunne vært litt tettere nå ja. Vi voksne må ofte dele oss og aktiviteter begrenser seg litt. Har ei venninne med 3 tette ca 15-16 mnd mellom hvert barn og det sliter virkelig på. De er begge konstant utslitte. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel minste hos deg er, men fra 3 års alder skjer det mye og ting blir lettere. Så å vente til minste er bikket 3 før nestemann kommer tror jeg ikke er så dumt. Da er det fortsatt ikke så altfor stor aldersforskjell.  

Anonymous poster hash: e9149...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...