Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #1 Skrevet 22. juli 2016 Er det mulig å endre noen sin humor, altså hvordan den kommer til uttrykke overfor andre)? Kjenner en som har bestemt seg for at man kan spøke med alt og at man ikke skal ta seg selv for høytidelig. Vel og bra. Men denne personen tror han kan si alt til alle bare han ler. Og om de blir såret så sårer han dem igjen ved å si at de er selvhøytidelig, kjedelig og ikke forstår seg på humor. Det med å ikke ta SEG SELV for høytidelig betyr for han at han kan bestemme hva ANDRE skal tåle. Det er ikke snakk om å vitse om sine egne svake sider, men om andres. Han turer dermed på med sårende kommentarer med en latter bak og mener dette er greit. Noen som vet hvordan jeg kan gå frem for å få han til å forstå at dette er veldig slitsomt, sårende og til tider flaut for folk rundt? Anonymous poster hash: e9a69...f96
Gjest Stjerneklart Skrevet 22. juli 2016 #2 Skrevet 22. juli 2016 Er vel ikke stort mer å gjøre enn å snakke med han om det. Fortell han det du sier her, at han gjerne må vitse om sine egne svake sider, men at det ikke er OK å gjøre det med andres. Hadde han ikke sluttet med dette, hadde jeg rett og slett ikke tatt noe initiativ til å treffes mer. Det blir jo veldig dårlig stemning om en sitter og slenger sårende kommentarer fritt rundt til alle sammen, uansett om det er ment som en vits eller ikke.
Førstemann Skrevet 22. juli 2016 #3 Skrevet 22. juli 2016 Prøvd å ta igjen? Finn de svakeste punktene hans og legg litt ekstra på, det er jo bare humor?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #4 Skrevet 22. juli 2016 Noen har bare ikke filter. Har ei venninne som også er sånn. Hun kan faktisk ikke noe for det. Men er sykt irriterende innimellom. For eksempel når man har pynta seg eller vært hos frisøren. Så kommer det hhv bemerkninger som. Oj, skal du gå med DET DER?? og OI det, var rart klippet! Føler seg ikke veldig kul da.. Anonymous poster hash: 3466a...e1c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #5 Skrevet 23. juli 2016 Er det mulig å endre noen sin humor, altså hvordan den kommer til uttrykke overfor andre)? Kjenner en som har bestemt seg for at man kan spøke med alt og at man ikke skal ta seg selv for høytidelig. Vel og bra. Men denne personen tror han kan si alt til alle bare han ler. Og om de blir såret så sårer han dem igjen ved å si at de er selvhøytidelig, kjedelig og ikke forstår seg på humor. Det med å ikke ta SEG SELV for høytidelig betyr for han at han kan bestemme hva ANDRE skal tåle. Det er ikke snakk om å vitse om sine egne svake sider, men om andres. Han turer dermed på med sårende kommentarer med en latter bak og mener dette er greit. Noen som vet hvordan jeg kan gå frem for å få han til å forstå at dette er veldig slitsomt, sårende og til tider flaut for folk rundt? Anonymous poster hash: e9a69...f96 Han er jo bare slem. Jeg ville ha unngått kontakt med ham. Anonymous poster hash: 65612...fb2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #6 Skrevet 23. juli 2016 Noen har bare ikke filter. Har ei venninne som også er sånn. Hun kan faktisk ikke noe for det. Men er sykt irriterende innimellom. For eksempel når man har pynta seg eller vært hos frisøren. Så kommer det hhv bemerkninger som. Oj, skal du gå med DET DER?? og OI det, var rart klippet! Føler seg ikke veldig kul da.. Anonymous poster hash: 3466a...e1c Hvorfor mener du at hun ikke kan noe for det, har hun en sykdom som gjør at hun ikke kan holde kjeften sin? Selvfølgelig kan hun noe for det, hun er jo slem og blir tydeligvis unnskyldt av de rundt seg for det Anonymous poster hash: 48294...92b
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Selvfølgelig kan disse personene endre seg. Men de må innse at adferden deres er et problem, og det er nok der det skorter. Når det er gjort må de øve seg - prøve og kanskje feile noen ganger. Men det er klart de kan noe for dette! Anonymous poster hash: 21a46...48a
gale damen Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 Selvsagt kan de endre seg, men vil de ? Mange mennesker ser ut til å få et kick av å komme med sårende bemerkninger. Noen gjemmer det, som din venn, bak "humor", mens det kanskje egentlig får ham til å føle seg bra når andre blir lei seg. Du kan gi beskjed om at dette ikke er greit, men ut over det har du neppe noen sanksjonsmuligheter ut over å trekke deg unna.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har vært slik. Jeg pleier å skylde på oppdragelsen min. Og forsåvidt er det helt riktig: min mor holder på sånn fremdeles. Dvs hun ler ikke da, hun bare fornærmer alle og mener det går helt fint. Jeg har lært meg i voksen alder at mange bemerkninger som egentlig er litt vittig er for mange sårende og burde ikke sies. Jeg vet det høres helt teit ut men om du ikke lærer takt og tone, kommer det ikke av seg selv før man kommer ut i verden og får andr rollemodeller. Prøv å fortelle han hver gang han flåser om andres feil å si at "du, det var veldig sårende" og om han mener du ikke he humor, si at humor vanligvis ikke skal gå på bekostning av andre og at "greit at du syns det er gøy men vi andre syns det er slemt". Han burde jo etterhvert lære seg at han dreper sitt sosiale liv. Anonymous poster hash: b00ec...1d8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #11 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har det dessverre med å komme med litt upassende kommentarer... Ikke fordi jeg er slem, men fordi jeg av og til ikke tenker før jeg snakker Anonymous poster hash: 6a297...6b5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #12 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har vært slik. Jeg pleier å skylde på oppdragelsen min. Og forsåvidt er det helt riktig: min mor holder på sånn fremdeles. Dvs hun ler ikke da, hun bare fornærmer alle og mener det går helt fint. Jeg har lært meg i voksen alder at mange bemerkninger som egentlig er litt vittig er for mange sårende og burde ikke sies. Jeg vet det høres helt teit ut men om du ikke lærer takt og tone, kommer det ikke av seg selv før man kommer ut i verden og får andr rollemodeller. Prøv å fortelle han hver gang han flåser om andres feil å si at "du, det var veldig sårende" og om han mener du ikke he humor, si at humor vanligvis ikke skal gå på bekostning av andre og at "greit at du syns det er gøy men vi andre syns det er slemt". Han burde jo etterhvert lære seg at han dreper sitt sosiale liv. Anonymous poster hash: b00ec...1d8 Det er også helt på sin plass å si at en kommentar ikke nødvendigvis er morsom selv om den er uhøflig. Det går fint an å være bare uhøflig eller bare pinlig. Man bør aldri ytre noe som én i rommet ønsker usagt. Det er en gyllen regel. Anonymous poster hash: 65612...fb2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #13 Skrevet 23. juli 2016 Det er også helt på sin plass å si at en kommentar ikke nødvendigvis er morsom selv om den er uhøflig. Det går fint an å være bare uhøflig eller bare pinlig. Man bør aldri ytre noe som én i rommet ønsker usagt. Det er en gyllen regel.Anonymous poster hash: 65612...fb2 Og så går det an å være morsom uten å være ufin og sårende. Det er det vanskeligste.Jeg har også en sånn mann i bekjentskapskretsen. Det er jo han det er mest synd på, som ikke kan være morsom uten å bruke andres svakheter. Kona har prøvd å snakke med ham, men det er vanskelig. Anonymous poster hash: be785...65d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #14 Skrevet 23. juli 2016 Slem humor skyldes vel dårlig sosiale antenner. Eller rett og slett antisosiale tendenser. Tror begge deler er vanskelig å Gjøre noe med. Anonymous poster hash: 8af7d...4a3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #15 Skrevet 23. juli 2016 Og så går det an å være morsom uten å være ufin og sårende. Det er det vanskeligste. Anonymous poster hash: be785...65d Helt sant. Klarer man ikke det, bør man ikke prøve å være morsom. Anonymous poster hash: 65612...fb2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #16 Skrevet 23. juli 2016 Søsteren min klarte å få mannen sin til å slutte med det. Jeg vet ikke helt hvordan, men jeg tror hun rett og slett forklarte ham (gang på gang) at det han drev med ikke var morsomt for andre enn ham selv og at han ikke hadde rett til å bestemme hva andre skulle tåle. Også kjeftet hun nok en del på ham de gangene han gjorde det. En periode nektet vi å ha noe med ham å gjøre fordi vi ikke ville finne oss i dette, det var så ekstremt, det haglet med fornærmelser hele tiden. Men nå har han faktisk helt sluttet. Anonymous poster hash: 674c6...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå