Gå til innhold

Jeg begynner virkelig å bli gal. Seriøst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykken var stor da jeg endelig kunne flytte inn i et helt nytt hus!

Desverre ble lykken kortvarig! 😞😞

Det er store edderkopper her! Virkelig store. Tror det er husedderkopp! Det har kravlet edderkopper på taket, gulvet og veggen. Jeg friker seriøst ut!!!

Det er så ille at jeg ser meg i rundt før jeg entrer et rom. Jeg studerer tak, vegger og gulv. Før jeg setter meg i sofaen sjekker jeg sofaen for edderkopper. Når jeg går på gulvet ser jeg på gulvet, så jeg ikke går på en edderkopp. Jeg ser i taket. Tenk om en edderkopp er rett over meg, bestemmer seg for å angripe meg og hopper ned på meg!

Når jeg legger meg sjekker jeg under sengen. Under putene. Jeg lyser led mobilen rundt i rommer før jeg tørr å lukke øynene.

Føttene tørr jeg ikke å ha på gulvet når jeg sitter i sofaen. Ser for meg en svær edderkopp kommer løpende på føttene mine.

En dag tidligere innbilte jeg meg at det var tusenvis av edderkopper under gulvet. Så jeg fikk skikkelig frysninger og klarte nesten ikke å gå på gulvet!!

Jeg ha blitt gal! Dersom jeg møter på en av disse monstrene blir jeg helt apatisk. Forså å grine.

Hjelp!!! Jeg vil ikke ha det slik 😭😭

Hva kan jeg gjøre? Terapi er uaktuelt. Da jeg vet hvordan man skal overvinne frykten for edderkopper....

Anonymous poster hash: 4cdc4...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skadedyrfirma kan vel komme og ta en titt? utrydde dem om det er så mange? 

Anonymous poster hash: 46c53...9a2
Skrevet

Mager trøst, men det blir bedre. Det er edderkopper i vårt hus også, og etter å ha bodd her i et par år reagerer jeg ikke når jeg ser dem. Har til og med lagt meg til å sove mens en stor edderkopp satt på nattbordet mitt. De er jo helt harmløse😊

Anonymous poster hash: 96ed5...69c

Gjest Antarctica
Skrevet

Du vet hvordan man skal komme over frykten for edderkopper, men det er uaktuelt å gjennomgå terapi for å oppnå akkurat det...? Vil du helst ikke lykkes?

Nei, da må du selge huset da. Eller støvsuge daglig.

Skrevet

Hypnose, funket for meg ;)

Anonymous poster hash: 9847f...030

Skrevet

Sov med en edderkopp på nattbordet!? 😨 Du er rå..

Jeg nekter å ta i en edderkopp!! Jeg vil ha de bort fra huset mitt!

Jeg støvsuger daglig.. To-tre ganger om dagen, faktisk... Fordi jeg er så redd edderkopper! 😵

Skrevet

Disse edderkoppene går meg virkelig til hodet... 😨😨

Skrevet

drikk deg dritings go fly rundt huset og smæsj alle. Når du vokner opp i morgen edru er du kvitt de.

Anonymous poster hash: cc0ee...9e7
Skrevet

Du vet hvordan man skal komme over frykten for edderkopper, men det er uaktuelt å gjennomgå terapi for å oppnå akkurat det...? Vil du helst ikke lykkes?

Nei, da må du selge huset da. Eller støvsuge daglig.

Terapien er eksponering Pashla, så skjønner godt at det ikke frister ;)

Hi, jeg vil anbefale deg å lese mye om edderkopper, Google alt du kommer over, sett deg skikkelig inn i hva edderkopper gjør, hvordan de lever osv. vi har ikke en eneste giftig edderkopp i Norge, eller det er ikke sant, noen er giftig, men de har så korte "tenner" at de ikke får gitt oss giften sin.

Så, edderkopper her til lands er små, fluffy, harmløse og ganske søte :)

Les, les, les og kanskje en dag kan du begynne å ta på en, kanskje? Ikke tenk på det nå, bare les deg opp :)

Anonymous poster hash: 63b08...34a

Skrevet

Du kan prøve å vaske gulv og vegger med vann og litt citronelleolje. De har citronelleolje på helsekostbutikker. Edderkoppene er ikke så veldig glad i smaken av den oljen og kan derfor forsvinne.

Anonymous poster hash: e9a35...d54

Skrevet

Lykken var stor da jeg endelig kunne flytte inn i et helt nytt hus!

Desverre ble lykken kortvarig! 😞😞

Det er store edderkopper her! Virkelig store. Tror det er husedderkopp! Det har kravlet edderkopper på taket, gulvet og veggen. Jeg friker seriøst ut!!!

Det er så ille at jeg ser meg i rundt før jeg entrer et rom. Jeg studerer tak, vegger og gulv. Før jeg setter meg i sofaen sjekker jeg sofaen for edderkopper. Når jeg går på gulvet ser jeg på gulvet, så jeg ikke går på en edderkopp. Jeg ser i taket. Tenk om en edderkopp er rett over meg, bestemmer seg for å angripe meg og hopper ned på meg!

Når jeg legger meg sjekker jeg under sengen. Under putene. Jeg lyser led mobilen rundt i rommer før jeg tørr å lukke øynene.

Føttene tørr jeg ikke å ha på gulvet når jeg sitter i sofaen. Ser for meg en svær edderkopp kommer løpende på føttene mine.

En dag tidligere innbilte jeg meg at det var tusenvis av edderkopper under gulvet. Så jeg fikk skikkelig frysninger og klarte nesten ikke å gå på gulvet!!

Jeg ha blitt gal! Dersom jeg møter på en av disse monstrene blir jeg helt apatisk. Forså å grine.

Hjelp!!! Jeg vil ikke ha det slik 😭😭

Hva kan jeg gjøre? Terapi er uaktuelt. Da jeg vet hvordan man skal overvinne frykten for edderkopper....

Er edderkoppene i sokkeletg?

De kommer vel utenfra sånn egentlig?

Jeg sprayet alle vindu og døråpninger med permetrin. Fikk dem bort. Men permetrin tar jo alt av insekter da, så nå bruker jeg det ikke mere pga jeg har blitt veldig opptatt av humler og bier. Hagegal.

Edderkopper er bra ihagen😍

Men permetrin funker.,

Anonymous poster hash: 1b740...475

Skrevet

Om det er så mange edderkopper inne ville jeg kontaktet et skadedyrfirma

Anonymous poster hash: ee7ce...2c3

Skrevet

Fysj! Sånn hadde vi det også i en leilighet vi leide. Helt enorme monstere som var overalt. Spesielt på soverommet som vi hadde i kjelleretasjen, rett ved siden av en jordkjeller. Grøss, jeg får frysninger bare jeg tenker på det. Måtte sende gubben ned for å inspisere før vi la oss hver kveld. Da var det gjerne 3-4 stoooore på veggen og i taket.

En gang vi hadde klarert rommet og slo av lyset for å sove, kom det en løpende i taket og firte seg ned på armen til gubben. Da ble det fart i han også! Vi tittet oss rundt i rommet og fant et lite hull i veggen helt oppe ved taket som gikk inn til jordkjelleren. Regner med det var der de kom fra. Vi tok dopapir og dynket i salmiakk og puttet inn i hullet. Etter det ble det faktisk bra! Vi så noen små et par ganger etterpå, men det kom ingen flere store. 

Har du sjekket om det kan være noen åpninger noe sted som går inn i et rått rom? De liker seg der det er litt fuktig, så anbefaler en sånn maskin som tar bort fukten, husker ikke hva det heter.... 

Jeg tror faktisk jeg hadde flyttet! Vi bor heldigvis ikke der lenger nå...

Anonymous poster hash: 5bd56...0c3
Skrevet

Åh, jeg føler med deg! Slik var det på soverommet mitt før, og jeg ble nesten søvnløs...! Jeg hadde rom i kjelleren, med barkedekkede bed helt inntil vinduene, som var helt nedpå jorda. Det ble MYE bedre når vi gravde ut nedenfor vinduene og støpte opp med betong :)

Anonymous poster hash: 05acd...6ce

Skrevet

Om det er så mange edderkopper inne ville jeg kontaktet et skadedyrfirma

Anonymous poster hash: ee7ce...2c3

Enig.

Vi har og nytt hus og tror ikke vi har hatt en eneste her hos oss.

Lykke til,hørtes ikke noe kjekt ut

Anonymous poster hash: 1bf75...aaa

Skrevet

Jeg har edderkoppskrekk og vil nok aldri bli kvitt den heller. Vi har hus på 3 etasjer og jeg sover under taket med aircondition på mens mannen ligger svalt i kjelleren om sommeren, så jeg skjønner deg godt.

Jeg ville faktisk investert i en skadedyrfirma, så ty til gift. Uaktuelt å leve med masse edderkopper. Hvis ingenting nytter kunne jeg godt flyttet også.

Anonymous poster hash: 3aa9a...c21
Skrevet

Du vet i hvert fall at det ikke er radon i huset når det er så mye edderkopper der :)

De holder seg borte om det er for mye radon i et hus. Smartere enn oss ;)

Hi, du sier at du ikke ønsker behandling, jeg går ut fra at det er fordi du da eksponeres for edderkopper?

Ser du ikke ironien i det? Du vil ikke gå i behandling som kan kurere deg for skrekken, men du er villig til å ha sterk angst daglig og eksponeres daglig av edderkoppene hjemme, du er villig til å la edderkoppene som er der styre livet ditt.

Du ser så mange edderkopper der du bor at en eller få i tillegg for å bli kvitt angsten ikke spiller noen rolle.

Men det er du som må ville bli behandlet og få styringen over livet ditt...

Anonymous poster hash: 94c27...3ca
Skrevet

Mager trøst, men det blir bedre. Det er edderkopper i vårt hus også, og etter å ha bodd her i et par år reagerer jeg ikke når jeg ser dem. Har til og med lagt meg til å sove mens en stor edderkopp satt på nattbordet mitt. De er jo helt harmløse

Anonymous poster hash: 96ed5...69c

Jeg er ikke redd edderkopper, men det der hadde jeg aldri gjort :D

Anonymous poster hash: ee8d5...92a

Gjest Antarctica
Skrevet

Terapien er eksponering Pashla, så skjønner godt at det ikke frister ;)

Hi, jeg vil anbefale deg å lese mye om edderkopper, Google alt du kommer over, sett deg skikkelig inn i hva edderkopper gjør, hvordan de lever osv. vi har ikke en eneste giftig edderkopp i Norge, eller det er ikke sant, noen er giftig, men de har så korte "tenner" at de ikke får gitt oss giften sin.

Så, edderkopper her til lands er små, fluffy, harmløse og ganske søte :)

Les, les, les og kanskje en dag kan du begynne å ta på en, kanskje? Ikke tenk på det nå, bare les deg opp :)

Og eksponeringen foregår i et tempo som pasienten selv velger, det starter med å bare se på edderkoppen fra den avstanden man selv finner komfortabel. Om så bare i en bok. Selve terapien er ikke ekkel og skremmende, selv om HI føler at edderkopper er ekle og skremmende. Livet hennes er jo mye mer skremmende nå, før terapi, enn det vil være under/etter terapi.

Mange spør seg selv "hvorfor gjorde jeg ikke dette tidligere", når de finner ut hvor mye bedre livet deres ble.

Skrevet

Og eksponeringen foregår i et tempo som pasienten selv velger, det starter med å bare se på edderkoppen fra den avstanden man selv finner komfortabel. Om så bare i en bok. Selve terapien er ikke ekkel og skremmende, selv om HI føler at edderkopper er ekle og skremmende. Livet hennes er jo mye mer skremmende nå, før terapi, enn det vil være under/etter terapi.

Mange spør seg selv "hvorfor gjorde jeg ikke dette tidligere", når de finner ut hvor mye bedre livet deres ble.

Helt enig med deg jeg. Men skjønner også at hi synes dette virker vanskelig.

Skrevet

Jeg er også helt hysterisk redd edderkopper. Vet hvordan du har det. Et hus vi leigde for mange år siden var full i sånne store husedderkopper :S. de holdt seg mest i kjelleren da, men jeg måtte ned der for å vaske klær. Grøss...

Plutselig en dag såg jeg en sværing i stua, og etter det såg vi de ofte i hovudetg. Ofte satt det flere på veggen bak senga vår. Det var helt grusomt!!

Anonymous poster hash: 420fc...a7b

Skrevet

Edderkoppfobi eller ikke, det er uvesentlig egentlig for sånne skal da ikke være i huset. Ta kontakt med skadedyrfirma for dette høres ut at er for mye til at dere klarer å få de bort selv. Må jo være en slags leirplass et sted, og det må utryddes en gang for alle. Finnes sikkert ulike midler man kan bruke også, vet ikke jeg, men la eksperter se på saken. Skal ikke være sånn at du er redd for å være i ditt eget hus vettu.

Skrevet

Jeg ble kvitt edderkoppangsten ved hjelp av en toåring.

Vi var på ferie sammen, og en dag fikk toåringen se en stor, ekkel edderkopp på bakken. 

Han bestemt seg for å prøve å tråkke på den-

Edderkoppen klarte akkurat såvidt å HOPPE unna. Men barnet ga seg ikke og fortsatte å trampe etter edderkoppen.

Da så jeg formelig skrekken i edderkoppens 8 (?) øyne, hver gang den i dødsangst så vidt klarte å hoppe vekk. Og plutselig syntes jeg fryktelig synd på den - så plutselig situasjonen fra dens side. Den kan jo ikke noe for at den er skapt på en måte som vi syns er ekkel. Den er ikke slem mot mennesker og gjør ikke noe galt. 

Og vips, etter det, har jeg plutsleig fått litt sympati for edderkoppene. De er fortsatt ekle, men jeg får ikke brekninger og panikkanfall lenger når jeg ser dem. Jeg bare fanger dem og slipper dem ut.

(den nevnte edderkoppen kom fra det med livet i behold)

Anonymous poster hash: 1c2c1...cf9
Skrevet

Hvor lenge har du bodd der?

I leiligheten jeg bor i nå var det mange store edderkopper når jeg flyttet inn. Så de ikke før jeg hadde skrevet kontrakt og flyttet inn. Så jeg var like fortvilet som deg, og er nok like redd for edderkopper som deg. Jeg turte nesten ikke å sove og turde nesten ikke å gå gjennom stua på natta for da kom de frem og krøp opp på veggene.

Men jeg sprayet rundt alle vinduer, dører og lufteluker ofte den første tiden, sprayet hver uke - både innvendig og utvendig. Jeg luftet masse og satte fuktslukere i alle rom. I løpet av noen måneder så forsvant de stort sett. Jeg kan fremdeles finne en i ny og ne, men det er veldig sjeldent. Fant en her om dagen, og jeg kan ikke huske sist jeg fant en så stor edderkopp inne

Anonymous poster hash: 46efe...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...