Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Han er her innimellom. Sønnen min er ikke såå ivrig på å leke med han (de går i samme klasse), fordi denne gutten kan bli litt "mye" for han. Han er veldig mye sint, han er uforskammet og frekk. Sier jeg nei til noe(f.eks saft eller brus) blir han gjerne sur. Han motsier meg uansett hva jeg sier, og bryr seg fint lite om reglene vi har hjemme hos oss. Han er også veldig overvektig. Og jeg er ganske sikker på at det kunne vært kraftig redusert eller unngått. Poenget mitt er at jeg lurer fælt på hvordan denne gutten egentlig har det hjemme. Han blir alltid unnskyldt av moren. Hun skylder på at han er sliten, har vondt etc, det virker ikke som de tar tak i problemene i det hele tatt. Vet at skolen har satt i gang tiltak rundt han, men er ikke sikker på hva. Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive det her, og ser selv at jeg er elendig til å forklare og få frem poenget. Hva hadde dere tenkt/gjort? Før var han en veldig grei gutt, men nå er han altså som beskrevet over, og rett og slett veldig slitsom å ha i hus. Det høres ut som jeg har lagt han for hat, det har jeg altså ikke. Han får alltid komme inn når han ringer på, og er alltid velkommen. Vet det har vært noen episoder hos en annen nabo også, hvor hun(den andre naboen) har snakket med guttens mor om oppførselen hans, som da var totalt uakseptabel, men han ble igjen bare unnskyldt. Anonymous poster hash: e52c1...fc7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Virker som om foreldrene ikke ser sønnen slik han faktisk er.... eller kanskje vi skal si slik foreldrene har gjort ham? Skal de innrømme at han ikke er som han bør være vektmessig og oppførselsmessig så vil de trolig måtte innrømme at det er ting de må forandre og ta tak i selv, og det er tydeligvis ikke moren interessert i siden hun unnskylder alt. Jeg ville tatt en telefon til barnevernet. Det å ikke ta tak i barns overvekt og det å ikke lære barn sosiale ferdigheter/oppførsel er en form for omsorgssvikt. En telefon, så får bv avgjøre om det er noen sak der eller ikke. Anonymous poster hash: ae21a...db5
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Virker som om foreldrene ikke ser sønnen slik han faktisk er.... eller kanskje vi skal si slik foreldrene har gjort ham? Skal de innrømme at han ikke er som han bør være vektmessig og oppførselsmessig så vil de trolig måtte innrømme at det er ting de må forandre og ta tak i selv, og det er tydeligvis ikke moren interessert i siden hun unnskylder alt. Jeg ville tatt en telefon til barnevernet. Det å ikke ta tak i barns overvekt og det å ikke lære barn sosiale ferdigheter/oppførsel er en form for omsorgssvikt. En telefon, så får bv avgjøre om det er noen sak der eller ikke. Anonymous poster hash: ae21a...db5 Takk for svar. Jeg har møtt moren mange ganger. Hun er hyggelig nok hun, og virker på mange måter "normal". Men det er "noe", veldig vanskelig å sette fingeren på. Faren har jeg aldri snakket med, han deltar veldig lite på ting. Jeh er nesten ikke i tvil om at det er omsorgssvikt på flere plan der, men jeg har jo ingen bevis. Kanskje tar jeg helt feil. Det er vanskelig å blande seg. Selv om tanken har slått meg flere ganger, å ringe bv altså.. Men terskelen er høy, dessverre. Anonymous poster hash: e52c1...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå