Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #26 Skrevet 22. juli 2016 Ole Johan er lett å uttale, og også to gode navn hver for seg. Ser noen foreslår f.eks. Olav Johannes, ikke noe som helst galt med disse, altså, men enkelt å uttale, nei, det er det ikke. Skjønner ikke poenget med dobbeltnavn som ikke kan uttales fort og raskt. Kan dere som liker lange, tungt uttalelige navn forklare meg hvorfor dere velger som dere gjør? Anonymous poster hash: 327a3...809
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #27 Skrevet 22. juli 2016 Ole er fint. Anonymous poster hash: 309f7...d90
hysterika Skrevet 22. juli 2016 #28 Skrevet 22. juli 2016 Jeg synes det er fint på vestnorsk, men vanskelig å uttale på østnorsk.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #29 Skrevet 22. juli 2016 Hva er galt med bondsk? Anonymous poster hash: e3eb3...924 For noen er nok bondsk en stil man gjerne ønsker, mens andre virkelig ikke ønsker det. Det handler kanskje om hvor og hvordan man er vokst opp og hva man identifiserer seg med? Anonymous poster hash: 416af...f77
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #30 Skrevet 22. juli 2016 Fine navn både sammen og hver for seg. Det som er dumt er å spørre her inne om navn man liker for her får du sannelig rare svar innimellom 😕 Gå for Ole Johan dere 👍☺ Anonymous poster hash: 250f2...9b3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #31 Skrevet 22. juli 2016 Ole Johan er lett å uttale, og også to gode navn hver for seg. Ser noen foreslår f.eks. Olav Johannes, ikke noe som helst galt med disse, altså, men enkelt å uttale, nei, det er det ikke. Skjønner ikke poenget med dobbeltnavn som ikke kan uttales fort og raskt. Kan dere som liker lange, tungt uttalelige navn forklare meg hvorfor dere velger som dere gjør? Anonymous poster hash: 327a3...809 Olav Johannes var ikke ment som et forslag, men for å vise hva som er mer min stil og at jeg og HI kanskje liker litt ulike navn, og at hun derfor ikke skal bry seg for mye om min mening:) Jeg ser ikke greia med å "slå to navn sammen" til ett, da kan man like godt velge ett navn, i dette eksempelet Johannes, Olaves osv. Synes slike korte navn sjeldent blir finere enn mange enkle navn, og de to navnene mister ofte seg selv litt. Men kanskje så jeg annerledes på det hvis de to navnene sammen ble et navn jeg likte veldig godt:) Personlig velger jeg to navn som kanskje er litt tunge å uttale fordi jeg velger to navn jeg liker veldig godt, og liker få korte navn. er innforstått med at de fleste nok bare bruker det ene. Synes det er koselig å bruke begge selv når man har "tid", og første navnet er ganske vanlig, så jeg synes det er praktisk å ha noe annet enn bare etternavnet hvis man skal forklare hvem. Har alltid ønsket et ekstra navn selv, også, så da ble det viktig for meg. Det viktigste er vel bare at jeg synes det er pent med et litt langt navn bestående av to navn jeg synes er vakre. Tror det er vanskelig å forstå for de som foretrekker korte, enkle navn. Beklager avsporing, HI! Anonymous poster hash: 416af...f77
peggy08 Skrevet 22. juli 2016 #33 Skrevet 22. juli 2016 Jeg synes Ole er kjempefint og Johan er kjempefint. De er fine sammen også, men jeg liker de best hver for seg. Jeg synes Ola er hakket finere enn Ole :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #34 Skrevet 22. juli 2016 Hva er galt med bondsk?Anonymous poster hash: e3eb3...924 Ikke noe, egentlig, om det er den stilen en går for. Noen liker navn med snobbepreg, noen liker bondepregvog noen midt i mellom. Sa bare at dette er i bondsk-enden av skalaen Anonymous poster hash: 92231...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå