Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Dattera mi klør i rompa, har gjort det en stund sier hun. Kikka oppi der og synes jeg så noe som rørte seg, en liten mark. Hva gjør vi nå? Må vi til lege? Eller får en medisin reseptfritt? Må alle i huset ta? Også babyen på 10 mnd? Og må hele huset dekontamineres? Eller holder det å vaske sengetøy? Må en ta kur flere ganger? Kan noen hjelpe? Er litt fortvilet nå for dette er ekkelt! Anonymous poster hash: ccec7...899
Valmuen Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Kur på alle forutenom babyen (lurer på om det er 1 år som er grensen, eller 10 kg). Vanquin på deg om du ammer, resten må ta Vermox. Finnes resptfritt på apotek, både som tabletter og mikstur. Kokvask av alle håndklær, sengetøy, kluter, truser etc. Grundig vask av badet. Gjenta alt om 2 uker (kur, vask etc.). Så gir det seg nok skal du se. Vært igjennom refla to ganger de siste året 🙄
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Kur på alle forutenom babyen (lurer på om det er 1 år som er grensen, eller 10 kg). Vanquin på deg om du ammer, resten må ta Vermox. Finnes resptfritt på apotek, både som tabletter og mikstur. Kokvask av alle håndklær, sengetøy, kluter, truser etc. Grundig vask av badet. Gjenta alt om 2 uker (kur, vask etc.). Så gir det seg nok skal du se. Vært igjennom refla to ganger de siste året Kokvask, holder det med 60 grader? Og hva med sengetøy fra forrige gang? Og håndklær som er brukt og vasket på 60 grader fra før? Dør eggene i det i skapet evt? Er det bare badet som må vaskes? Klores? Anonymous poster hash: ccec7...899
*Smiley* Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Alle i huset må ta medisin samtidig.Den er reseptfri, tabletter til voksne og mikstur til barn. Skifte sengetøy dagen dere tar kur og dusj før leggetid. Ligge med tett truse om natten. Vaske nedentil hver morgen for å få vekk egg som blir lagt i løpet av natten. Vi dusjet ungene hver morgen . Være nøye med håndvask og bytt håndklær med nye for hver dusj. Vi ble ikke kvitt det med en gang så tok en ny kur et par uker etter siste. Ser ut som det har gått bra. Hele huset trenger ikke å vaskes ned, men være nøye med renslighet og håndvask . Håper dere blir kvitt det raskt!
*Smiley* Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Jeg vasket alt på 90 grader og klorvask er fint på badet. Støvesuge soverom er bra også.
mT3 Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Du bør bruke munnbind når du skifter på sengklær og vasker truser, så kanskje du slipper å bli smittet. De på apoteket vet mye om dette.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Alle i huset må ta medisin samtidig.Den er reseptfri, tabletter til voksne og mikstur til barn. Skifte sengetøy dagen dere tar kur og dusj før leggetid. Ligge med tett truse om natten. Vaske nedentil hver morgen for å få vekk egg som blir lagt i løpet av natten. Vi dusjet ungene hver morgen . Være nøye med håndvask og bytt håndklær med nye for hver dusj. Vi ble ikke kvitt det med en gang så tok en ny kur et par uker etter siste. Ser ut som det har gått bra. Hele huset trenger ikke å vaskes ned, men være nøye med renslighet og håndvask . Håper dere blir kvitt det raskt! Hva med lasset med bamser hun har i senga? De tåler ikke kokvask? Kan de fryses evt? Hjelper det? Anonymous poster hash: ccec7...899
Valmuen Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Hva med lasset med bamser hun har i senga? De tåler ikke kokvask? Kan de fryses evt? Hjelper det? Anonymous poster hash: ccec7...899 Jeg tror jeg bare vasket bamsene på 30 grader. Det gikk fint..
Valmuen Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Alle i huset må ta medisin samtidig.Den er reseptfri, tabletter til voksne og mikstur til barn. Skifte sengetøy dagen dere tar kur og dusj før leggetid. Ligge med tett truse om natten. Vaske nedentil hver morgen for å få vekk egg som blir lagt i løpet av natten. Vi dusjet ungene hver morgen . Være nøye med håndvask og bytt håndklær med nye for hver dusj. Vi ble ikke kvitt det med en gang så tok en ny kur et par uker etter siste. Ser ut som det har gått bra. Hele huset trenger ikke å vaskes ned, men være nøye med renslighet og håndvask . Håper dere blir kvitt det raskt! Mye jeg hadde glemt her ja - sove med tette klær, dusje hver morgen (i perioden mellom de to kurene dere må ta).
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 Jeg tror jeg bare vasket bamsene på 30 grader. Det gikk fint.. Jeg vasket bamsene på 30 og la de bort i fire uker, sa tror jeg eggene dør. Fant noen andre kosedyr i mellomtiden. Husk også å vaske alle dørhåndtak, håndløper i trappa og andre steder man holder seg fast. Anonymous poster hash: a5972...3d5
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Jeg vasket bamsene på 30 og la de bort i fire uker, sa tror jeg eggene dør. Fant noen andre kosedyr i mellomtiden. Husk også å vaske alle dørhåndtak, håndløper i trappa og andre steder man holder seg fast.Anonymous poster hash: a5972...3d5 Kjenner jeg blir sliten bare av tanken på dette jeg... Med små barn er det jo ikke noe i huset som ikke tas på... Dørhåndtak er jo bare litt i forhold... Må disse også klorer? Evt funker sprit? Hva med bading i basseng nå i sommervarmen? Bør det unngås? Anonymous poster hash: ccec7...899
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 Vi informerer såklart bhg, men bør man informere folk som har vært på besøk/vi har vært hos også? Hvor lett smitter det? Anonymous poster hash: ccec7...899
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #13 Skrevet 21. juli 2016 Vi kuret hele familien, skiftet på senga, vasket badet og alle dørhåndtak og typiske steder hvor man setter hendene ofte (dørkarmer o.l.). 90 graders vask på sengtøy, håndklær og truser. Vasket ikke leker og slikt (tenkte i grunn ikke så mye over det...). Vasket barnet i rumpen morgen og kveld, og hadde på sinksalve for å lindre kløe. Gjentok kur etter anbefalt tid. Og skiftet på senger. Vasket ny runde med 90 grader. Merket ikke noe mer til det etter første kur. Anonymous poster hash: 8e104...878
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #14 Skrevet 21. juli 2016 Vi kuret hele familien, skiftet på senga, vasket badet og alle dørhåndtak og typiske steder hvor man setter hendene ofte (dørkarmer o.l.). 90 graders vask på sengtøy, håndklær og truser. Vasket ikke leker og slikt (tenkte i grunn ikke så mye over det...). Vasket barnet i rumpen morgen og kveld, og hadde på sinksalve for å lindre kløe. Gjentok kur etter anbefalt tid. Og skiftet på senger. Vasket ny runde med 90 grader. Merket ikke noe mer til det etter første kur.Anonymous poster hash: 8e104...878 Så bra. Hva vasket du dørkarmer ol med? Hva med håndklærne hun har brukt hele denne uka og som bare ble vasket på 60 grader? Husker jo ikke hvilke hun har brukt? Og burde jeg koke alle trusene hennes, ikke bare de som er brukt nå etter siste vask? Anonymous poster hash: ccec7...899
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #15 Skrevet 21. juli 2016 Vil bare opplyse om at vi sist fikk opplyst på apoteket at en nå kan ta Vermox selv om en ammer. Vanquin er på vei ut. Anonymous poster hash: 0f2ed...f16
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #16 Skrevet 21. juli 2016 Vil bare opplyse om at vi sist fikk opplyst på apoteket at en nå kan ta Vermox selv om en ammer. Vanquin er på vei ut.Anonymous poster hash: 0f2ed...f16 Bra! Takk! Jeg ammer fortsatt:) Anonymous poster hash: ccec7...899
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #17 Skrevet 21. juli 2016 Og klipp negler korte! Det er noe herk, jeg fikk shinet huset skikkelig da yngste hadde det😄 Anonymous poster hash: a5972...3d5
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #18 Skrevet 21. juli 2016 Og klipp negler korte! Det er noe herk, jeg fikk shinet huset skikkelig da yngste hadde detAnonymous poster hash: a5972...3d5 Uff, jeg hater å vaske! Dessuten skal vi snart dra på ferie... Marker vi ned der også da? Anonymous poster hash: ccec7...899
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #19 Skrevet 22. juli 2016 Så bra. Hva vasket du dørkarmer ol med? Hva med håndklærne hun har brukt hele denne uka og som bare ble vasket på 60 grader? Husker jo ikke hvilke hun har brukt? Og burde jeg koke alle trusene hennes, ikke bare de som er brukt nå etter siste vask? Anonymous poster hash: ccec7...899 Jeg gikk over med håndsprit først, så vasket med grønnsåpe og vann. Jeg vasket ikke noe av de håndklærne og trusene som var vasket tidligere. Tror vi oppdaget det såpass raskt. Det begynner å klø med en gang markene begynner å kravle ut å legge egg. Vær nøye med håndvask før matlaging og spising. Anonymous poster hash: 8e104...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå