Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Da vi kjøpte huset for ca 20 år siden var det fine og velstelte eneboliger i hele gaten og vi følte et visst press på å leve opp til standarden, unge og uerfarne som vi var. I årenes løp har det blitt naturlig skifte av naboer ettersom de gode gamle dessverre går bort. Og med et unntak av en alenemor som holder hagen fin så lar de nye beboerne både hus og hage forfalle. Ikke maler de hus, ikke klipper de plen eller rydder i bed. Gammelt oppussingsavfall blir liggende i innkjørselen i åresvis. Det er snakk om single foreldre i sin beste alder 35-50 år, som har vanlige jobber og hverken helse- eller økonomiske problemer om man kan gå ut fra tid og penger de bruker på hobby, bil og klær. Nå ble nettopp nærmeste nabohus solgt og jammen ser det ut som hun også syns det er greit med overgrodd hage og søppel i hauger. Det er sikkert dumt av meg, men det irriterer meg og jeg skjønner ikke hvordan de orker å leve nærmest på en søppeldynge. Er det noen her som ikke ser verdien av å ha det noenlunde pent rundt seg ute? I tillegg blir det jo en forringelse av nabolaget og det vises også på boligprisene. Man er jo maktesløs, folk kan ha det nesten som de vil i egen hage. Anonymous poster hash: 3a8c1...432
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Jeg ser verdien av det, men har ikke tid. Med to barn under 3 år og begge foreldre i krevende jobber ville iallefall ikke vi gjort noe i hagen. Bor foreløpig i blokk - og verandakassa har vi ikke rukket å ordne i år Anonymous poster hash: 74654...f0c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Vår hage ser litt forfalt ut av nå, og jeg er ikke fornøyd med det. Med det tar 1-2 år før det blir bra, da vi ska bygg ut og forandre litt før alt blir bra og mor fornøyd:-) Anonymous poster hash: 88590...a03
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Sjønner godt hva du mener. Her ordner heldigvis folk opp rundt seg. Det er jo så fort gjort å kjøre vekk søppelet sitt. Men er en ond sirkel da. Blir det liggende en raskhaug her, er det fort gjort at det blir mere og mere. Anonymous poster hash: eb11d...277
Optatium Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Hvis man har det så travelt så må man nesten bo et annet sted som krever mindre vedlikehold. Syns det er utrolig irriterende med folk som ikke engang klipper plenen når de på død og liv skal bo i enebolig.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Hvis man har det så travelt så må man nesten bo et annet sted som krever mindre vedlikehold. Syns det er utrolig irriterende med folk som ikke engang klipper plenen når de på død og liv skal bo i enebolig. Man "må" ingenting nei. Heldigvis er ikke dette Sovjet. Om man vil bo med hagen fullt av gress i takhøyde, kan man til og med gjøre det. Anonymous poster hash: 74654...f0c
Optatium Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Man "må" ingenting nei. Heldigvis er ikke dette Sovjet. Om man vil bo med hagen fullt av gress i takhøyde, kan man til og med gjøre det. Anonymous poster hash: 74654...f0c Jøss, tenker du skjønte hva jeg mente😜 Skjønner bare ikke hvorfor folk bor sånn. Mer mygg, mer flått, mer knott, mer veps, dyrere og mer tidkrevende vedlikehold. Problemet er bare at en del av det går utover oss andre også.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Det er trist at naboer ikke har bedre ting å gjøre enn å irritere seg over høyt gress på nabotomten. Vi klipper plen men er ikke flinke med blomster og bed. Har ingen interesse av det heller. Anonymous poster hash: 54be7...c22
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Det er trist at naboer ikke har bedre ting å gjøre enn å irritere seg over høyt gress på nabotomten. Vi klipper plen men er ikke flinke med blomster og bed. Har ingen interesse av det heller. Anonymous poster hash: 54be7...c22 Ikke jeg heller. Derfor har vi ikke bed i hagen. Kun plen og platting. Anonymous poster hash: fc4f4...016
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 Det er trist at naboer ikke har bedre ting å gjøre enn å irritere seg over høyt gress på nabotomten. Vi klipper plen men er ikke flinke med blomster og bed. Har ingen interesse av det heller. Anonymous poster hash: 54be7...c22 Hvis du tar deg bryet med å lese hele hi ser du at det ikke bare er høyt gress som irriterer, det er hele pakken. Det ser ikke bra ut når malingen flasser av, det ligger hauger med material og rusk og alt gror over. Jo lenger man lar det skure og gå jo hardere blir det å begynne oppryddingen. Om man ikke har interesse for eller ressurser til å holde en enebolig noenlunde i stand kan man vel heller vurdere en leilighet? Hi Anonymous poster hash: 3a8c1...432
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Robotplenklipper anbefales forresten. Vi har hatt det i 3 år nå. 😍 Anonymous poster hash: eb11d...277
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 Du får sikkert fin fortjeneste om du har hatt huset i 20 år, så kan du klatre i boligmarkedet, og få deg et bedre nabolag. Nabolag endres over tid, det er ikke sjokkerende. Anonymous poster hash: 38209...417
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #13 Skrevet 21. juli 2016 Du får sikkert fin fortjeneste om du har hatt huset i 20 år, så kan du klatre i boligmarkedet, og få deg et bedre nabolag. Nabolag endres over tid, det er ikke sjokkerende. Anonymous poster hash: 38209...417 Vi ønsker ikke å flytte. Vi har nettopp pusset opp hele huset og ser for oss å bo her til ungene flytter ut og vi får oss en leilighet. Innen den tid kan selvsagt ting ha endret seg igjen. Det er ikke et stort problem for meg, men jeg liker å ha det peng rundt meg og når utsikten fra terassen er naboens bilvrak og overfylte garasje blir det til at man tenker litt på valgene til enkelte. Hi Anonymous poster hash: 3a8c1...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå