Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Jeg er blitt gravid nå og har fått ny fast jobb som jeg begynner i til høsten, nærmere oktober. Er det dårlig gjort å komme inn som gravid? Jeg tenker på det daglig nå og har dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 538cc...a19
Surogvanskelig Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Nei. Kvinner i en hvis alder blir gravide, sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Jeg måtte tenke på meg selv og familien først. Men kjenner jeg har litt dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 538cc...a19
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Overhodet ikke. Det skal de kunne forholde seg til Anonymous poster hash: 8c9bb...d66
førskolelæreren Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Her hvor jeg jobber skal vi ha ei ny inn i september. Og hun har termin 2 uker etter at hun begynner. Sånn er det - noe alle arbeidsgivere må regne med.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 I grunnen synes jeg det er dårlig gjort som leder, men det er heldigvis ikke lov til å diskriminere kvinner i fruktbar alder fordi det er en sjanse for at de kan bli gravide eller er gravide. I fjor var jeg med på å ansette en gravid dame. Hun var best kvalifisert av alle søkerne og ikke minst viste hun personlig egnethet. Hun fikk jobben, men jobbet bare i tre mnd før hun gikk ut i permisjon og ble borte i overkant av ett år. Som leder førte dette til merarbeid for meg/oss fordi vi måtte utlyse vikariat samme dag hun ble ansatt. I tillegg måtte alle sakene hennes fordeles på de resterende saksbehandlerne osv. Det er mye praktisk som skal ordnes i forbindelse med permisjon. Det er ekstremt upraktisk, men jeg ville ansatt henne selvom vi ikke hadde dette lovverket. Hun var best kvalifisert, rett og slett. Selv har jeg også tre svangerskap bak meg. De fleste kvinner er på etteller annet tidspunkt i permisjon pga fødsel og baby, og heldigvis har vi i dag rettigheter på jobbmarkedet som gravide. Så selvom jeg som leder ikke er superhappy for å ansette gravide kvinner pga medarbeider dette fører til ville jeg likevel aldri latt være å ansette noen pga en graviditet. For tre år siden ansatte vi også to unge nyutdannede kvinner. Den ene nygift og den andre i et langt samboerskap. At de kom til å få barn innen kort tid var ingen hemmelighet. At deres permisjon starter med en gang etter ansettelsesforholdet eller om to år er i grunnen irrelevant. Det er aldri heldig med folk i sykemelding eller permisjon uansett på hvilket tidspunkt det er. Go ahead; søk jobben. Er du best kvalifisert får du den uansett:) Anonymous poster hash: c28e7...f7a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Her hvor jeg jobber skal vi ha ei ny inn i september. Og hun har termin 2 uker etter at hun begynner. Sånn er det - noe alle arbeidsgivere må regne med. Så hun begynner ikke å fysisk jobbe hos dere før hun er ferdig i mammaperm da? Anonymous poster hash: 49778...9be
Sokkedyret Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Sier meg enig med de andre her, sånn er det bare! Men skjønner at du føler litt på det!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Takk for svar! Gruer meg til å fortelle ny arbeidsgiver om nyheten. Anonymous poster hash: 538cc...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå