Gå til innhold

Valp på 16 uker som ikke har blitt sosialisert. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet oss en valp på 16 uker. Den har bodd ute i hundegård hele livet, og ikke blitt sosialisert annet enn søsteren, moren og faren. Tips til å få han sosialisert, trygg osv? :) Skal på kurs, men er ikke før om en mnd. :(

Anonymous poster hash: 7e5d7...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må dere få han trygg på dere og hjemmet. Det er anbefalt at man ikke har masse besøk den første tiden med ny valp eller hund i huset. 

Etter hvert kan dere begynne med små turer i nabolaget. Pass for gudsskyld på at barn ikke overfaller han. Da kan han bli redd. 

La han etter hvert få hilse på andre hunder, men sørg for at dette er hunder som er rolige. Jeg gikk på en blemme akkurat der. Lot en liten hund (større enn veskehud da) få hilse på min schafer valp. Eieren mente hunden hennes var sååå snill og god. Vel, den gikk rett til angrep på valpen min. Og når eieren fikk en illsint beskjed fra meg om å dra til seg hunden sin så gikk den til angrep på henne. Konsekvensen er at min hund ikke liker små hunder noe særlig. Og denne hunden hater han rett og slett og jeg hater både hund og eier. Trodde jo på det eieren sa. Dumme meg.

Anonymous poster hash: 95c6a...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...