Gå til innhold

Er så lei av å serve hele gjengen, utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost, lunsj,middag og kvelds. Alltid jeg som handler inn, lager, styrer og steller. Rydde opp etter alle. Alltid jeg som må komme med ideér til utflukter. Vi er seks stk, fra 7 til 15 år. Sambo sier han skal hjelpe til men han fordufter jo straks eg trekker pusten for å si noe. Datteren hans på 15 får alt servert på sølvfat, reiser seg fra bordet etter mat og setter seg på rommet. Det stilles ingen krav til henne om å bidra litt med opprydning.

Spiser opp frokostblandingen min, bruker opp dusjsåpe,shampo og balsam og evner ikke å si at det er tomt, slik at jeg kan kjøpe nytt. Så da sto jeg der da i dusjen med vått hår,uten shampo.

Og ja! Detter er et syteinnlegg, og klar til skyts om hvor dårlig jeg er.

Anonymous poster hash: f2f82...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt altså!

Men en løsning er Jo faktisk å ikke gjøre alt, og begynne å delegere oppgaver.

Handleliste kan du og mannen lage sammen på kvelden. Gå igjennom kjøleskap og matskapet og se hva dere trenger.

Gi ungene oppgaver i huset med å lage frokost, rydde av bordet, vaske opp, støvsuge etc. Alle skal hjelpe til med noe!

Hvis ingen andr vil lage frokost eller middag, så lan KO også du slutte å gjøre det. Ingen over 7 år dør av å måtte finne seg mat selv eller gå noe fager uten varm middag.

Ang utflukter, så kan dere lage planer sa,men. Spør hva ungene har lyst til, alle får komme med ønsker og så setter du og mannen opp en plan for hva som skal gjøres når.

Anonymous poster hash: 26e3e...fdb

Skrevet

Hehe... huff. Jeg opplever litt det samme som deg i ferien, men ikke like ille da. Vi har valgt hjemmeferie i den perioden vi er alle i hus (mine, dine, våre) og det er nå om dagen. Jeg er sånn som deg, ordner måltider, aktiviteter og ellers alt av husarbeid osv. Men jeg TAR virkelig regien, gir ikke mannen sjansen. Det er mye lettere dersom jeg får organisere og forberede, men jeg merker at det begynner å bli klamt nå og at ideene mine begynner å bli dårligere og dårligere. I helgen skal vi på en utflukt, men til uka har jeg sagt at mannen får finne på noe med sine barn. Altså reise en plass. De trenger kvalitetstid uten at jeg tar styringa. De har avtalt hyttetur med en kamerat av han og hans barn et par dager. Synes det er ypperlig. Da får jeg kommet ajour her. Har ingen problemer med at vi splitter oss litt.

Skrevet

Det må du fikse selv, og begynn med samboeren din. Du setter ikke foten ned for han, da vil ungene ikke respektere deg heller.

Hva gjelder balsam o.l. som brukes av stedatter: velg dine kamper. Sjekk at det er nok i flasken før du dusjer.

Skrevet

Forandre WiFi oassordet og si at de får det når de har hjulpetndeg med div.

Skrevet

Sånn er det her også om jeg ikke sier noe. Om de kan gå uten å hjelpe til gjør de aller helst det. Du MÅ si i fra.

Jeg pleier å si nå kan du og du dekke av og rydde opp. Også passer jeg på å si i fra om det ikke er gjort bra nok. Alle må også ta sine egne tallerker men i tillegg må alle ta sin tørn. Om det er sure miner minner jeg dem om hvem som lager maten og at jeg også har ferie fra min jobb og at de ikke har tjenere.

Anonymous poster hash: 585aa...f06

Skrevet

Sånn er det her også om jeg ikke sier noe. Om de kan gå uten å hjelpe til gjør de aller helst det. Du MÅ si i fra.

Jeg pleier å si nå kan du og du dekke av og rydde opp. Også passer jeg på å si i fra om det ikke er gjort bra nok. Alle må også ta sine egne tallerker men i tillegg må alle ta sin tørn. Om det er sure miner minner jeg dem om hvem som lager maten og at jeg også har ferie fra min jobb og at de ikke har tjenere.

Litt mer: jeg ordner alltid det overordnede da. Handler inn og planlegger. Det må jeg nesten gjøre. Kan ikke legge det over på en 15 åring.

Men mannen min gjør mye i huset. Blant annet har han alltid ansvar for all klesvask.

Skrevet

Da gjør du ingenting en dag og ser hva som skjer. Ingen dør vel av det.

Du kan jo bli overrasket over hva de klarer å få til😉

Anonymous poster hash: a6b6a...be2

Gjest Antarctica
Skrevet

Mannen din får se og bli voksen og begynne å påta seg det ansvaret som følger med å sette nye mennesker på kloden. Så lenge han ikke gidder å være moden er det jo utopi å vente det av datteren hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...