Gå til innhold

Bekymret for svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på besøk hos dem nå, og hun roter mye. Når hun skal fortelle noe leter hun veldig etter ordene, hun får sjelden med seg det som blir sagt, og spør stadig om ting på nytt. Hun blir 70 i år, så jeg mistenker begynnende demens😢Vi bor langt unna, men hun har heldigvis barn i nærheten, og en mann som er i god form på alle måter.

Anonymous poster hash: b11dd...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut hvem legen hennes er og ta kontakt med han/henne. Si at du er bekymret for henne og hvorfor, legen kan da ta litt tester og evt utredning mtp demens. Du har lov til å snakke med legen, men legen har ikke lov å gi deg svar som går ut over taushetsplikten. PS: det kan være andre ting som gjør at folk blir glemsomme og surrete, feks depresjon eller infeksjoner.

Anonymous poster hash: e2239...b86

Skrevet

Det er nok lurt å bli utredet, det finnes medikamenter som kan hjelpe i tidlig fase. Sykdommen blir ikke stoppet, men noen blir bedre for en periode. Verdt å undersøke før det er for sent.

Anonymous poster hash: 6932c...7f7

Skrevet

Det kan være hjerneslag. De symptomene du nevner har jeg sett ved mormor og oldemor som begge har hatt det.

Skrevet

Har du sjekket styrke i armene hennes og etter små lammelser??

Akkurat slik det startet med min fars hjerneslag!

Skrevet

Noen bør bestille en time til henne hos fastlegen og snakke litt  med fastlegen / legekontoret på forhånd for det er ikke sikkert at hun kan forklare symptomene selv.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...