Gå til innhold

Jeg er så sliten og trist 😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sovet dårlig i 1mnd ca. De siste to ukene har jeg hatt tvillingene hjemme fra ferie. Gutten elsker og sove mens jenta har lakenskrekk. Får ikke gutten sove blir det helt krise med hylgråt, snørr og tårer. Gutten vil bare sove i sin seg. Så for at han skal få sove er vi hjemme. Jenta er trøtt men nekter å sove=dårlig stemning. De kjeder seg litt forståelig nok. Begge hater å kjøre bil mer enn 30min før det blir krig i baksetet. Pga det har jeg ikke giddet å reist noe sted heller. Gidder ikke sure unger i bil, syre barn som ikke vil eller ikke får sove.

Mannen har fri men skal hjelpe en kamerat med å bygge på huset. Hele denne uken. Jeg kjenner jeg går på felgen. Han er der å bygger fra 08-23 ca for å bli ferdig . Vi krangler da vi begge er slitne. Skulle gjerne sett at vi kunne reise bort men han må hjelpe til her og der, sommerfest han vil gå på, mamma masser om at han må pusse opp hos henne når han bidrar alle andre steder. Jeg er utslitt. Lei meg, sur, grinete. Ferien i år er vel den verste og kjedeligste noensinne.hurra for hjemmeferie. Hadde håpet på litt avlastning men blir dessverre ingen hjelp og heller vi som hjelper andre.

Takk for at du leste. Godt å få det ut.

Anonymous poster hash: 0366d...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med at mannen heller bruker tid på familien i ferien? Mannen min ble også prøvd overtalt til å være med å renovere et feriested med faren sin. Det er lang reisevei dit og han har kun to uker ferie i sommer. Han sa selvfølgelig nei.

Får vondt av deg, høres slitsomt ut. Er det fint vær? Hva med et basseng så de kan plaske i?

Anonymous poster hash: 58f0c...4cf

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Jeg synes mannen din må prioritere litt annerledes. Jeg kan forstå at han vil hjelpe en kompis, og det er jo snilt, men det går ikke an å gjøre det fra åtte om morgenen til elleve på kvelden når det går ut over hans egen familie.

Har du prøvd å snakke rolig med ham uten å anklage? Fortelle ham at nå er du utslitt og trenger hjelp med tvillingene, og hva kan han foreslå?

Skrevet

Føler med deg! For en kjip situasjon...

For det første må dere snakke sammen, ikke akkurat nå kansje siden dere er slitne begge to og sikkert litt på hugget.

Men dere må bli enige om noen valg her i livet.

Hvor mye er det greit å hjelpe andre, hvem av de som trenger hjelp skal man prioritere (lurt å velge de som man kan hjelp av i en annen situasjon også. Ikke bare for å være kompis. Det kan man gjøre når man masse tid og overskudd, som når man ikke har små barn. Småbarnstiden er kort og veldig viktig å prioritere!).

For det andre er planlegging viktig. Det er hyggelig å hjelpe andre, men ikke sikkert det passer fra 08.00 til 23.00. Dere må bli enige om tidspunkt og tilby hjelp ut fra det. Om det ikke passer kompisen som trenger hjelp, vel, da får han finne noen andre til å hjelpe seg!

Men akkurat nå er nå en gang situasjonen din som den er.

Lag deg små mål og planer. Så små at du vet det er gjennomførbart!

Planlegg tur på lekeplassen, bygg sandslott, se på innsekter, ta med en ball, nistemat og teppe, piknik er koselig, og kom dere hjem til sovetiden. Kansje frøkna også sovner om stemningen har vært bra, masse inntrykk osv.

Nå vet ikke jeg alderen på barna da, men gjøre små ting de liker. Komme dere ut litt, uten at det blir ett altfor stort prosjekt for en sliten mamma. ☺☺

Masse lykke til og klem til deg! ☺

Anonymous poster hash: 34b45...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...