Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Heisann Noen som har erfaring med å studere mens de var gravid/nybakt mor? La skolen til rette for ditt/deres behov? Og hvordan var den generelle skoledagen som gravid? Skal heldigvis studere deltid med bare 3 fag, men er jo litt greit høre på andres erfaringer før jeg hiver meg på skolebenken Anonymous poster hash: 53952...c0b Anonymous poster hash: 53952...c0b Anonymous poster hash: 53952...c0b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Kommer mye an på hva du skal studere. Er det mye obligatorisk? Praksis? Mulighet til å lese hjemme? Som gravid bør det ikke være noe stress, men som nybakt mor og aktiv student kan det by på andre utfordringer. Anonymous poster hash: 54a75...33d
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Jeg tok videreutdanning deltid. Var gravid 1.semester og fødte i begynnelsen av 2. Gikk 4 semestere. Skoledagen som gravid er vel ikke noe annerledes enn når man ikke er gravid. Jeg hadde 5 timers skoleeksamen en måned før termin. Angret på at jeg ikke hadde søk om ekstra tid. Trengte mye pauser, da jeg slet med bekkenet og hadde vondt. Eksamensvakter lot meg gå ut med en gang jeg rakk opp hånden. 1. Semester med baby var null stress, men jeg hadde en rolig baby. Var vekke litt i begynnelsen av det semesteret pga fødsel. Vi hadde obligatorisk framlegg den dagen jeg fødte, men trengte ikke ta det igjen. Hadde med baby på forelesninger. Eksamensformen da var hjemmeeksamen i gruppe over en uke. Jeg hadde barnevakt de to første dagene og hadde han med resten. Ble mer stress å ha med baby jo større han ble. Siste året måtte jeg ha barnevakt for å gå på skolen, men da var han jo stor. Gjorde mest mulig hjemme og var ikke på alle forelesninger. Dette klarer du om du vil. Jeg "koste meg" ikke så mye med kafé og venninner og beøk i den permisjonen. Brukte tid på skolen, men jeg hadde mye kos med baby. Det gikk på ingen måte ut over han at jeg studerte. Anonymous poster hash: 10d93...336
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Jeg gikk på VGS når jeg var gravid og det var aldeles ingen spøk - aldri om jeg gjør noe slikt igjen. Men nå er det muligens annerledes å være student kanskje Håper jeg iallefall, begynner nå til høsten selv Anonymous poster hash: 9c164...c56
Alteter Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Kommer mye an på hva du skal studere. Er det mye obligatorisk? Praksis? Mulighet til å lese hjemme? Som gravid bør det ikke være noe stress, men som nybakt mor og aktiv student kan det by på andre utfordringer. Anonymous poster hash: 54a75...33d [/acronym Er tre fag fra videregående som jeg ikke fikk tatt pga permitering psykologi, biologi og geofag... så er vel for det meste teori
Alteter Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Jeg tok videreutdanning deltid. Var gravid 1.semester og fødte i begynnelsen av 2. Gikk 4 semestere. Skoledagen som gravid er vel ikke noe annerledes enn når man ikke er gravid. Jeg hadde 5 timers skoleeksamen en måned før termin. Angret på at jeg ikke hadde søk om ekstra tid. Trengte mye pauser, da jeg slet med bekkenet og hadde vondt. Eksamensvakter lot meg gå ut med en gang jeg rakk opp hånden. 1. Semester med baby var null stress, men jeg hadde en rolig baby. Var vekke litt i begynnelsen av det semesteret pga fødsel. Vi hadde obligatorisk framlegg den dagen jeg fødte, men trengte ikke ta det igjen. Hadde med baby på forelesninger. Eksamensformen da var hjemmeeksamen i gruppe over en uke. Jeg hadde barnevakt de to første dagene og hadde han med resten. Ble mer stress å ha med baby jo større han ble. Siste året måtte jeg ha barnevakt for å gå på skolen, men da var han jo stor. Gjorde mest mulig hjemme og var ikke på alle forelesninger. Dette klarer du om du vil. Jeg "koste meg" ikke så mye med kafé og venninner og beøk i den permisjonen. Brukte tid på skolen, men jeg hadde mye kos med baby. Det gikk på ingen måte ut over han at jeg studerte. Anonymous poster hash: 10d93...336 Så bra at det gikk fint med deg i studietiden Satser jo på at et kommer til å gå ganske på skinner med tanke på at eg bare skal studere deltid, men alle er jo forskjellige, så er litt kjekt å høre at folk har kommet seg gjennom det. Da finnes det håp for meg også
Alteter Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Jeg gikk på VGS når jeg var gravid og det var aldeles ingen spøk - aldri om jeg gjør noe slikt igjen. Men nå er det muligens annerledes å være student kanskje Håper jeg iallefall, begynner nå til høsten selv Anonymous poster hash: 9c164...c56 Off hørtes slitsomt ut å gå fulltid på VGS... Jeg tar jo tre vgs fagpå voksenopplæring, men tenker det er annerledes enn fulltidsstudie. Så kjekt ! Gleder meg faktisk ti å komme meg på skolebenken igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå