Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #1 Skrevet 21. juli 2016 Når jeg var 16 år fikk jeg vite at jeg mest sannsynlig aldri ville få barn. Gjennom assistert befruktning fikk til slutt en prematur gutt for 6 år siden. Da hadde vi prøvd i 7 år, og vi var sååå lei alle kommentarer. "Skal ikke dere ha barn" osv. Vi bestemte oss nå for å prøve en gang til, og jaggu satt den ikke på første forsøk. Da begynner folk å komme m kommentarer igjen. "Håper virkelige du får en jente denne gangen. "Du fortjener en jente" "dere har vel ikke tenkt til å ha flere enn to barn" "så glad for at dere endelig valgte å få en søster eller bror til sønnen din"Hvordan er dette mulig? Blir helt satt ut, og utrolig sliten. Er det ikke like fint om en får en nydelig gutt til? Hva hvis dette går galt, og vi har ender opp m et barn. Utgangspunktet mitt var faktisk at jeg aldri ville få barn. Sliter allerede nok m hormoner, så trenger ikke dette nå. Anonymous poster hash: 87572...8b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #2 Skrevet 21. juli 2016 Folk er rett og slett korte i hodet. Prøv å overse de. Anonymous poster hash: ec685...0a4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #3 Skrevet 21. juli 2016 Når vi skulle ha nr. 3 og alle begynte med at nå måtte vel jenten komme, avbrøt jeg vanligvis og sa at jeg håpte det ble en gutt til. Folk sluttet å mase da 😀 Anonymous poster hash: 8f31f...15a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #4 Skrevet 21. juli 2016 Blir faktisk helt satt ut og lei meg. De fleste vet jo hvor lenge vi har prøvd osv. Anonymous poster hash: 87572...8b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Skjønner ikke hvorfor du reagerer - folk flest sier utrolig mye dumt bare for å småprate. De aller fleste tenker bare ut fra seg selv, of snakker deretter. Anonymous poster hash: 7cd81...70b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Hvorfor jeg reagerer? Det er jo fordi jeg blir såret. Syntes du det er så rart? Anonymous poster hash: 87572...8b7
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Jeg hadde ikke brydd meg om det. Folk sier mye rart generelt! Bare overse det..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Man kan ikke ta alt slik piss personlig. Det er teit å si slike ting, men det er ikke noe å ta på vei for. Folk er idioter, og idioter prater tull. Anonymous poster hash: 769c1...efc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Det går ikke an å ta alt mennesker sier personlig. Det går ikke an å gå rundt å huske på alt som kan feile folk før man snakker med de. Du sier mye som andre kunne reagert på også. Klart du gjør det, men du bare vet ikke det siden du ikke kan vite hva andre skal kunne reagere på. Anonymous poster hash: efacf...7a2
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 Folk sier så mye rart, så ikke ta det personlig. Vi prøvde i mange år og etter flere forsøk ble jeg plutselig uventet gravid. Opplevde som gravid å få kommentar på legeværelset av en bekjent "ja dette var på tide". Kjente den stakk litt. Og da barnet kom så var det mas med en gang fra nær familie at vi måtte få en til. Da jeg gikk i forsvars posisjon og sa at vi absolutt ikke ville ha flere, så ble det mange kommentarer om vi visste hva vi gjorde. Stakkars barn som ikke ville få søsken osv. Nå ble jeg uventet gravid igjen og da kom kommentarene om at nå holdt det vi hadde tross alt fått en av hver. Gutt og jente😄 Så folk legger seg opp i ting de ikke har noe med. Anonymous poster hash: a19cd...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå