Gå til innhold

Er jeg sær eller hadde du også blitt irritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som skryter så innmari av seg selv, at jeg blir flau på hennes vegne.

Vet ikke hvordan jeg skal reagere.

Hun sier ting som:

Hudpleieren sa til meg du har så fine lange tær, en bekjent sa til meg du ser så ung ut du eldres ikke i det hele tatt, du har så tynne fine armer og slike ting.....

Hvorfor sier hun det til meg? Hva er vitsen?

Hun sier at utseende er bare en fasade, men hun skryter så mye.. Jeg får lyst til å spy!!

Hvordan hadde dere reagert?

Har dere slike venninner?🙈

Anonymous poster hash: 0c6ae...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis ikke slike venninner 😂

Anonymous poster hash: 7b408...802

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt irritert, men mer flau på hennes vegne. Forresten hadde jeg aldri valgt et slikt menneske som venninne. 

Anonymous poster hash: 48335...234
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt irritert, men mer flau på hennes vegne. Forresten hadde jeg aldri valgt et slikt menneske som venninne.

Vel,,vi er i familie så jeg må ha henne som"venninne".

Hi

Skrevet

Hvis jeg forteller om et eller annet, så begynner hun plutselig å skryte av seg selv.

Helt ut av det blå! Hva skal man si til det?

Jeg blir faktisk brydd!😫

Nylig sa hun til meg at ei hadde sagt til henne " datteren din er så vakker, hun er den vakreste i hele familien og av alle slektningene ". Wtf?

Hi

Skrevet

Vel,,vi er i familie så jeg må ha henne som"venninne".

Hi

Ok, da er det ikke lenger venninne, men en slektning som har et relasjonsnavn. 

Skrevet

Jeg tenker at så flott at hun skryter av seg selv og tar til seg fine ting andre sier. Er det ikke lov i Norge idag og si slikt uten at andre skal bli flau og tenke "herregud hun tror hun er noe!"

Skrevet

Jeg tenker at så flott at hun skryter av seg selv og tar til seg fine ting andre sier. Er det ikke lov i Norge idag og si slikt uten at andre skal bli flau og tenke "herregud hun tror hun er noe!"

Helt greit det.

Men hver gang jeg snakker med henne, så skryter hun. DET er ikke normalt vel?

Man begynner å blilei.

Skrevet

Helt greit det.

Men hver gang jeg snakker med henne, så skryter hun. DET er ikke normalt vel?

Man begynner å blilei.

Kanskje hun innerstinne ikke er så stolt av seg selv og dermed bare må få skryte av det når hun får ett komplement.

Om det er så vanskelig for deg så si fra.

Skrevet

Hun er sikkert litt usikker og trenger bekreftelse fra andre. 

Jeg har også en venninne som skryter veldig, men det går mer på prestasjoner og barnas prestasjoner. At hun får skryt på jobben, at barna var best til ting, lærte seg ting veldig tidlig, at alle ble imponert over henne på jobben, at hun har laget flotte ting til barna, vært veldig sprek osv.

Vi har vært venner i hundre år, og hun har alltid vært sånn helt siden vi var barn ("Se så fint jeg har tegnet! Se, jeg fikk alt rett på prøven, ikke sant jeg var flink! Se, jeg har klippet meg, ikke sant jeg var fin!").

Jeg kan bli litt matt av det innimellom, men hun er jo en vidunderlig skjønn, flink, smart, morsom og snill person, som jeg uansett er kjempeglad i, så dette er egentlig bare en liten bagatell blant alle hennes gode egenskaper. Og kanskje det egentlig er flott at man kan være glad og stolt over seg selv og ikke legge skjul på det. Så når hun skryter over seg selv, bare smiler jeg også og skryter med henne.

Anonymous poster hash: eb6c9...24f
Gjest 5 andre
Skrevet

Minner om en person med dårlig selvbilde. Hvis man er trygg i egen kropp, har man ikke behov for bekreftelse fra andre. Jeg tror ikke hun i utgangspunktet sier det fordi hun er stolt (selv om hun sikker er det også), men er usikker og trenger bekreftelse.

Det betyr jo ikke at det ikke er irriterende å høre på. Det kommer helt an på hvor mye jeg skulle hatt med en person, om jeg hadde giddet å si i fra. Har dere mye kontakt, må du jo ta en prat, eller finne en måte å ignorere det dom blir sagt utenfor mye frustrasjon.

Skrevet

Det beste er vel å bare ignorere det, men allikevel blir jeg flau for jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal reagere.

Hi

Skrevet

Det beste er vel å bare ignorere det, men allikevel blir jeg flau for jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal reagere.

Hi

Prøv å gjør det samme tilbake, og se hvordan hun reagerer. Skryt uhemmet en gang hele tiden dere er sammen. Kanskje hun ikke er klar over hvordan hun fremstår :)

Skrevet

Prøv å gjør det samme tilbake, og se hvordan hun reagerer. Skryt uhemmet en gang hele tiden dere er sammen. Kanskje hun ikke er klar over hvordan hun fremstår :)

Mest sansynlig trur hun at det ikke er skryt fordi hun kan fortelle at andre har sagt det. Min mor er helt lik, det er veldig slitsom. Om jeg fikk et kompliment som tenåring brøt hun inn for  si "ja, hun har det etter meg. Folk sa alltid at jeg hadde byens flotteste hår. Mitt var nok enda tykkere og blankere enn hennes".... Ikke flaut i det hele tatt;)

Anonymous poster hash: 9aefc...465

Skrevet

Høres ut som hun har dårlig selvtillit og trenger bekreftelse.

Skrevet

Pene lange tær 😂 jeg dauer!

Anonymous poster hash: a627c...d1d

Skrevet

Pene lange tær 😂 jeg dauer!

Anonymous poster hash: a627c...d1d

Ja, faktisk!

Er det mulig?🙈

Skrevet

Tenker hun har behov for bekreftelse og har lite selvtillit.

Anonymous poster hash: a64c1...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...